Ако попадате в този сайт за първи път бих искал да Ви поясня, че това е втора част от трилогията в lifehack.bg за основното, от което се мотивират повечето хора и как реагират на доста често случващи се ситуации.
В следващите редове съм Ви подготвил още една – втора, страхотна селекция от психологически характеристики, типични за една голяма част от поведението на почти всеки човек.
Все неща, които ще ви помогнат в оказването на влияние върху другите, ще ви направят по-добър комуникатор и ще ви покажат пътя към правилното отношение към тези, от които зависи изпълнението на вашата цел.
Така че да започваме с втора серия от поредицата “Какво задължително трябва да знаете за другите“… А в края на статията ще намерите и линк към първа част, който да използвате – ако тази ви се стори интересна разбира се:
Ние винаги реагираме с положителни намерения, дори ако отношението и действията ни са негативни
[sws_divider_line]
Трудно се преглъщат подобни баналности. Хората винаги действат с положителни подбуди. Винаги ли? Да, винаги. Без изключения.
Дори човек, който наранява друг, по някакъв начин зове за помощ по единствения му известен начин, за да бъде чут или да изрази нещо.
Не човекът греши, а поведението му е грешно.
По-конкретно – служител, който не си върши работата, въпреки това може да прави най-доброто, на което е способен; клиент, който редовно се оплаква, може да прави най-доброто, на което е способен; детето, което редовно прави бели, може да прави най-доброто, на което е способно.
Идеята е не да порицавате хората, а да разберете какво правят. Съсредоточете се върху действията им, не ги осъждайте и животът ви ще тече лесно.
Хората работят чудесно.
Когато онова, което правят, никак не ви е от полза, разберете какво се стремят да постигнат, какво се опитват да получат и им помогнете да го вземат.
Всеки човек ще прояви към вас отзивчивост, разбира се само ако пренебрегнете собственото си его и зачетете неговото
[sws_divider_line]
Една от най-важните тактики за влияние върху хората, засегната по страхотен начин още от големия Дейл Карнеги. Но да минем по същество…
За кого бихте предпочели да говорим днес – за мен или за вас?
Хващам се на бас, че много повече би ви харесало да говорим за вас.
Когато някой ви покаже групова снимка на семейството ви, към чие лице поглеждате първо? Към своето, разбира се.
Когато говорите за планове, пишете на клиенти или общувате с хората, по какъвто и да е начин, “трябва да им обърнете внимание.
Така ще повишите продажбите и ще задълбочите приятелствата си. Защо ли?
Защото хората съвсем естествено най-напред се интересуват от себе си. В това няма нищо лошо. Всъщност това е ключът към вашето богатство и в успеха на вашите взаимоотношения с останалите!
Всеки един от нас редовно се чувства ощетен!
[sws_divider_line]
Малцина от нас са удовлетворени. Чувстваме се излъгани от живота. Очакваме повече и се чувстваме лишени, когато не го получим. Ядосваме се на другите и роптаем срещу съдбата приличаме на бебета в тела на възрастни.
За да спечелите повече пари и, за да оказвате по-силно влияние, помогнете на хората да изпитат удовлетворение.
Обслужвайте ги. Грижете се за тях. Дайте им повече, отколкото очакват. Изненадайте ги с дребен подарък, бележка или дори посещение. Покажете своята загриженост.
Хората колекционират разни неща – от книги и напръстници до рецепти, – макар понякога да го отричат
[sws_divider_line]
Джо Витале разказва как веднъж казал тази фраза на един свой приятел, който му отвърнал: „Да, хората са смешни, но аз категорично не колекционирам нищо.”
Докато същото време на рафта му стоели всички видеокасети от поредицата за Джеймс Бонд, агент 007.
Ако търсите бърз начин да забогатеете, открийте какво колекционира определена група хора и им го продайте..или пък просто говорете за него.
Напишете книжка за агент 007 и може да получите парите на този приятел на Джо.
Намерете хора, които вече са си купили продукти за отслабване, и вероятно ще можете да им продадете още стоки от същата категория.
Те няма да си признаят, но всъщност колекционират продукти за отслабване с надеждата, че все някой от тях ще им помогне един ден.
Всички ние бихме умрели, само и само да получим признание
[sws_divider_line]
Карл Стивънс е прочут специалист по продажби, писател, лектор и преподавател.
Веднъж той разказва, че е участвал в конкурс за продажби (който е спечелил) не заради наградата за победителя – екскурзия до Хаваите, а заради вниманието, което е получил от участниците, защото е бил най-добрият сред тях.
Можете да спечелите много пари, като ласкаете човешкото его. Научете се да отдавате признание на клиентите, роднините и приятелите си.
Със сигурност помните много добре хората, които са ви признали в някаква област, хората, които искрено са ви се възхитили и са ви похвалили, нали?
Дори смея да кажа, че със сигурност ви харесва, когато ми пишете по повод някоя тема в сайта и аз лично и любезно Ви отговарям, нали? Покажете признателност към клиентите, семейството и приятелите си и ще ги запазите за цял живот.
Хората не се отказват от лошите си навици, докато накрая не ги заболи от тях
[sws_divider_line]
Необходимо е много, за да бъдат променени хората – и това обикновено означава много болка.
Не очаквайте да се променят бързо, но очаквайте охотно да дават парите си за начини, с които да се променят лесно.
Предложете им мечтата и е много вероятно те да я купят. Кажете ли им, че това предполага усилна работа, те няма да купят, дори това да е истината. Отчетете факта, че хората ще продължават да пушат, пият, преяждат и така нататък.
И продължавайте да им предлагате приложими разрешения. Те ще ги купуват и дори може – някой ден – да се променят.
Ако се справите с възраженията на хората, те ще ви послушат
[sws_divider_line]
Хората ще направят всичко, което поискате, стига разбира се да не мислят противоположното. Това е известно на хипнотизаторите.
Те, хипнотизаторите не могат да ви принудят да направите нещо, което е в разрез с основните ви ценности и убеждения – не и докато не променят въпросните основни ценности и убеждения.
Същото е и с вашите приятели, роднини и потенциални клиенти. Ако искат да купят продукта ви, ще го направят. Ако имат някакви съмнения, няма да го купят, докато не разсеете тези съмнения.
Най-добре е да се справите с възраженията още преди да са възникнали. После, когато предложите стоката си – или например поканите някога на среща – ще срещнете съгласие.
Това беше втора част от трилогията ни за това, какво никак не е зле да знаем за другите, все неща, чрез които ще можем да им влияем и да ги убеждаваме по-добре, а и не на последно място – да ги разбираме повече и да не ги нараняваме!
Не пропускайте да прегледате и първата част, в която ще намерите още осем типични за повечето от нас модели на поведение и начините за въздействие чрез тях.