Този материал е малко по-специален…
В него ще ви споделя нещо, което за един бизнес обикновено е строго конфиденциално: съставните части на нашата бизнес машина.
Бонус: моят маркетингов план в 1 страница!
Преди повече от 3 години разработих “операционна система” на нашата дейност под формата на инфографика, изобразявайки процесите ни.
В нея (на база Първият принцип) “разглобих” малкия ни бизнес на съставните му части, за да имам пред очите си голямата картина на фабриката за най-полезното съдържание на български.
Нямаше от къде да гледам за насоки, тъй като се задвижваме от механизъм, който съм измислил сам и съм надграждал през годините. Има подобни модели, но не са същите – нито като механика, нито като ресурси. По този начин много по-лесно можех да видя кое звено има нужда от оптимизация… или от директна елиминация.
Защо това беше жизнено необходимо?
Поради няколко причини:
🟩 Първата е, че когато един малък бизнес като нашия има ограничени ресурси (много от вас вероятно са в същото положение), то всяка една дейност, която генерира разход на пари и време, но не носи стойност, се превръща в бреме, което трябва да се оптимизира или елиминира.
🟥 Втората причина беше, че изхождайки от “Теорията на ограниченията“, то така можех да отлича кое е най-слабото ни звено, спиращо развитието на цялата машина.
Подобрявайки или директно елиминирайки само него, то цялата система щеше да започне да се движи по-ефективно.
А сега вижте и цялата схема на процесите ни: