? + Аудио вариант за абонати
От този материал ще научите за една от най-ефективните стратегии за справяне със сложни проблеми и намиране на оригинални и креативни решения.
Всъщност, подходът е бил използван от велики личности като изобретателя на печатарската машина Йоханес Гутенберг, военния стратег Джон Бойд, философът Аристотел.
Дори Илон Мъск, предприемачът вдъхновил толкова много хора, също е почитател на този продуктивен мисловен модел.
Ето как го прави:
Ракета до Марс – от идеята до реализацията
През 2002 г. Илон Мъск започнал да търси начини да осъществи идеята си за изстрелване на първата ракета до Марс, което в крайна сметка води и до създаването на авиокосмическата компания SpaceX.
Проектът бил страхотен!
Но Мъск не се разминал с предизвикателства по пътя. Посетил редица авиокосмически компании-производители в цял свят и разбрал, че разходите за закупуване на ракета са също толкова космически:
Близо 65 милиона Щатски Долара! Високата цена го шокирала и той започнал да премисля проблема…
По-късно в интервю Илон Мъск споделя как прилага принципа на практика, за да разреши проблем, който му спестява милиони $:
Обичам да подхождам към нещата от гледна точка на физиката. Физиката учи да разсъждаваш според “първия принцип”, а не по аналогия. Така че аз си зададох въпроса: “От какво е направена една ракета?” и стигнах до отговора: От алуминиеви сплави от космически клас, плюс титан, мед и въглеродни влакна. После се запитах за цената на материалите на стоковата борса. Оказа се, че разходите за материали за ракетата са едва 2% от цялата цена.
Тогава Мъск вместо да купува готова ракета за десетки милиони, ще основе своя компания, да купи суровия материал и да построи ракетата сам. Така се ражда SpaceX.
Само след няколко години SpaceX смъква цената за пускане на ракета почти десет пъти като в същото време е на печалба.
И сега следва най-важната част: