Как работи Теди Тонева: между маркетинговите стратегии, личната продуктивност и сцената

Теди е от онези млади хора, които са имали възможността да работят, учат и живеят в чужбина и напук са се върнали в България, за да преследват мечтите си. Често можете да я засечете на Silicon Drinkabout или друго събитие от старт-ъп средите в София, тъй като компанията й помага с маркетинговото развитие на не малко млади фирми от екосистемата.

Скоро тя ще встъпи в длъжността Главен Управител и партньор в TriplePro Bulgaria, Българското ядро на холандска консултантска компания с 11 години опит в маркетинга на стратегическо ниво. Поговорих си с нея за това какво значи да поемаш такава отговорност на такава млада възраст и какви са навиците, които са я довели до днешните й успехи.

Занимаваш се с толкова много неща! Как организира времето си зает човек като теб?

– Трудно, признавам си, но неволята учи. Научих се да казвам „Не“ на някои проекти, научих се да се доверявам повече на екипа, с който работя и да делегирам както организационни, така и по-стратегически задачи, опитвайки се да избягам от типичния за някои мениджъри микромениджмънт.

Това е „трика“ в моя начин на работа, а и смятам базов подход за развитие на всеки един бизнес – доверие в компетенциите на екипа, с който работиш, както и взаимно уважение.

Разкажи ни повече за последния проект, върху който работи. С какво би бил полезен на хората?

– Признавам, че не е последния, но е един, който ми е на сърце. BIOTTERY – българска компания, която произвежда био-енергийна напитка на основата на лимон, мед и чиа семена, подкрепена от фонда Eleven. Съвсем скоро излязоха на Българския пазар, а през 2015-та година можете да очаквате и много други изненади от марката.

Продукта ми е присърце, защото е чудесна алтернатива на кафето, с което много от нас прекаляваме.

В рамките на личен експеримент, бях решила да спра всякакъв кофеин за 3 месеца и да анализирам резултатите.

Бях приятно изненадана каква енергия умеят да ти дадат семената от чиа, които се смятат за една от най-добрите „супер-храни“. Ние подкрепяме и съветваме марката почти от самото им начало и се радваме на успехите им, както тук, така и на други Европейски пазари!

Върху какво работиш в момента?

– В момента се подготвям да поема длъжността на Главен Управител на българското ядро на Холандска група от компании с 11 години опит, които са концентрирани в дигиталния маркетинг, маркетинга за неправителствени организации, както и бизнес консултиране. Моята компания работи с TriplePro вече половин година по различни проекти и това бе естествената стъпка в съвместното ни партньорство.

Наред с това приключвам и стратегически проект с един от сегашните ми клиенти.

Нямам търпение да ми разкажеш за Swipesapp, тъй като това е услуга свързана с увеличаването на продуктивността, нали? Какво ще направи Swipes за мен, за да работя по-бързо, по-ефективно и по-удобно?

– Swipes е едно страхотно мобилно приложение за продуктивност, което през последните 2 години набра сила в iOS обществото на глобално ниво. Екипът е датско-български и е подкрепен от един от големите датски инвестиционни фондове, както и няколко бизнес-ангели. Тази година компанията пуска продукта за Android  и Mac.

Swipes

Силата на Swipes е в това да ти помага да планираш деня си и да преценяваш, кои са най-важните задачи, които да свършиш в даден момент. На хората, които водят зает начин на живот и имат повече от 10 – 20 разностранни задачи на ден, често се случва да се „парализират“ от мисълта за многобройните ангажименти!

С красивия дизайн на мобилното приложението, лесния за ползване интерфейс и мощната функция за “Snoozing”, в Swipes аз залагам напомняния за кога и кои приоритетни задачи да свърша.

Приложението е напълно интегрирано с Evernote, популярния софтуер за водене на дигитални бележки. Благодарение на тази интеграция напълно съм пренесла офиса си и процесите си на работа в дигиталното пространство.

За какво по-точно отговаряш в този наистина страхотен проект?

– Екипът потърси моята експертиза за изграждането на ясно дефинирани потребителски профили, както и създаването на таргетирана маркетингова стратегия. Анализът извършвам чрез събиране на директна информация от потребителите (интервюта, въпросници) и чрез CRM програми и Google Analytics.

Наистина това е един вълнуващ проект с потенциал да допринесе за подобряване на работната продуктивност на милиони хора по света. Именно работата в такъв мащаб ме привлече да се включа в проекта.

Разкажи ни кои са най-важните неща в твоята дейност – за теб и за клиентите ти?

– Най-важното за нас е да имаме ясна представа как можем да помогнем на една компания – от изграждане на маркетинга, годишен план маркетиране в Социални Мрежи, до аутсорсинг на маркетингови отдели и изпълнение на маркетингови кампании по канали. Важно е с всяко наше действие да сме сигурни как можем да допринесем за развитието на брандовете.

Не мога да не те попитам кое според теб е най-силното послание, най-силната емоция, която печели клиенти?

– В различните индустрии се залага на различни емоции при маркетирането.

Например, рекламни послания за Неправителствени Организации или за събиране на средства разчитат на симпатия, състрадание или съпричастност, като емоции, които кампаниите показват.

В продуктовите кампании например, напоследък метод, който препоръчваме е разказването на история (marketing through story-telling). Това е способността на една марка да се асоциира с ежедневието на своите потребители, показвайки есенцията на бранда по ненатрапчив и непретенциозен начин. Подхода често се състои в разказване историята на марката, с цел да се създаде впечатлението за малка, бутикова компания, на която потребителя може да се довери, а не големия „лош“ корпоративен вълк. Хората не харесват марки, които парадират с това колко са големи и какво влияние имат над консуматорите си.

Разбрах, че имаш хоби, което с твои приятели реализирате (aubgmusicals) Разкажи ни малко повече:

Теди Тонева– Това е дейност, която се реализира от студенти от Американския Университет в Благоевград. Преди 8 години имах честта да съм от първия екип, който основа поставянето на мюзикали като традиция в университета. Първата ни постановка бе „Чикаго“.

Толкова много се хареса на публиката ни, че се превърна в ежегодна традиция, която прерасна в национално турне с жив оркестър и много спонсори.

Тази година поставяме „Бурлеска“, като аз играя ролята на Шер (от филма Burlesque, 2010 г.).

Това хоби ми носи възможността да развия изцяло нов набор от умения – експресивност, презентационни умения.

През годините, благодарение на мюзикълите, също се научих как да реагирам бързо в кризисни ситуации – никога не знаеш какво ще се случи 5 минути преди премиера, много е вълнуващо!

Кой е любимият ти трик за пестене на време?

– Опитвам се да структурирам сутрешните си ритуали от вечерта – избирам дрехите за деня, обмислям както трябва да свърша, преди да мога да изляза от вкъщи, приготвям чантата си, преди да си легна.

Откакто структурирам сутрините си от предишната вечер забелязвам, че пестя доста време на ден!

Има ли нещо, което правиш всеки ден, за да станеш по-добра от всеки друг?

– Едно от нещата е никога да не си позволявам да развивам манталитета, че съм по-добра от останалите.

Каквото и постижение да достигна, винаги си повтарям, че имам още какво да науча, начини, по които да подобря методите си на работа.

Прекалено често ми се случва да виждам млади и способни хора, които заради успехите си се самозабравят и надценяват капацитетите си, а това обикновено е началото на много по-голям проблем.

Кога ставаш сутрин? Кое е първото нещо, което правиш за деня?

– Преди време бях нощна птица, но откакто имам собствен бизнес се научих да ценя времето и енергията си.

Ставам около 7 всяка сутрин и първото нещо, което правя е да си проверя мейлите от нощта, да наваксам със социалните мрежи, а след това да си начертая задачите за деня. Чак след това ставам от леглото и започвам деня си, като често гледам да стигна до фитнеса към 8 сутринта.

Как работи Теди Тонева

Какъв тип човек си – повече интроверт или повече екстроверт?

– В работен план, имайки предвид професията ми, няма как да си позволя да съм интроверт. Клиенти, доставчици, нови партньори – всичко това става чрез нетуъркинг, ходене по събития, срещи, събирания и т.н. Обичам да съм сред интересни хора, да споделям нови идеи и да черпя от знанията на свободомислещи личности. В личен аспект обаче ценя спокойствието и личното си време и често бих предпочела след дълъг ден да се прибера и да презаредя, отколкото да изляза сред приятели.

Кой е най-добрият съвет, който някога си получавала?

– Един мой ментор веднъж ми каза:

„Наистина интересните хора никога не са харесвани от всички“.

Често имам проблема, че с действията си, както в професионален, така и в личен аспект, искам да направя така, че всички около мен да са щастливи. Това разбира се е проблематично, тъй като опита ми показва, че е невъзможно да ощастливиш всички, и накрая и ти да си щастлив. Затова постепенно се научих да поставям моето щастие и моите цели като приоритет.

Оттогава определено и стреса ми намаля!

А кой е най-ефективният съвет, който би дала?

Никога не подценявай себе си и труда си!

Наскоро започнах да чета една книга на Барбара Шнайдер („Прилежните жени работят, умните успяват“), която ми бе подарък от любим човек. Все повече забелязвам, че жените в бизнеса имат навика да се извиняват за всичко, дори да не е тяхна вина или пък да не смеят да изтъкнат успехите си, с риск да не излезе, че се фукат.

За мен лично това е грешен подход. Ако се чувстваш недооценен в работната среда, то покажи с думи и действия цената на труда си. Не можем да очакваме някой да ни потупа по гърба ако никой реално не знае с какво се занимаваме и как допринасяме за успеха на компаниите, в които работим.

Какво те движи напред и те мотивира най-силно?

– Възможността да реализирам идеите си и да помагам на брандовете, с които работя да достигат нови хоризонти. Когато се върнах в България се притеснявах, че трудно ще намеря себеподобни хора, но съм приятно изненадана.

От вече година съм част от Старт-ъп обществото в България, където всяка седмица се запознавам с интересни, интелигентни и мотивирани млади хора, които смело следват мечтите си.

Такава среда ме зарежда и ми дава куража и аз да преследвам целите си на ежедневна база!

Как се справяш със стреса и напрежението?

Оцветявам картинки. Отначало доста хора ми се смееха, но нека обясня. Когато деня е бил твърде стресов или напрегнат ми е доста трудно да „превключа“ и да успея да си почина, като понякога не можех и да заспя от твърде много мисли, хвърчащи в главата ми. Пробвах медитация, гледане на филми, четене на книги, но нищо не ми помогна.

Постепенно открих, че за да мога да изключа мозъка си след стресов ден, на мен ми е нужна задача, над която да мога да фокусирам вниманието си, без да трябва да напрягам мозъка си твърде много.

Идеалната задача бе да оцветявам картинки!

Процеса се състои в повтаряне на една задача (самото оцветяване) + следване на инструкции (да не излезеш от очертанията), като все пак остава поле за креативност (кой цвят къде ще сложиш).

Теди ТоневаПрекрасен начин да се преборя и да забравя за стреса и грижите от деня!

Кой е най-големият риск, който някога си поемала?

– Аз обичам да се предизвиквам да излизам извън кутийката на комфорта си. Случвало ми се е да си събера багажа и да замина сама за друг континент, да изпълнявам песни пред 1500 души, да участвам в телевизионно предаване, но определено най-големия риск бе да загърбя сигурността на корпоративна работа и да основа собствен бизнес.

Това изисква цялостна смяна на начина на мислене. Научих се да менажирам финансите си по-добре, да съм високо-адаптивна към различни ситуации и винаги да търся креативни решения на ежедневни проблеми.

Поемането на нови предизвикателства е моя начин да не спирам да раста, да не спирам да се уча.

Как действаш, когато клиентите ти не са съгласни с теб?

– Аз ценя мнението на хората, с които работя. Винаги се старая да изслушам събеседниците си и да разбера тяхната гледна точка. Но ако решението на наш клиент директно би засегнало по негативен начин техния бизнес или изграждането на ефикасна маркетингова стратегия за тяхната марка, то нашето задължение е да им го покажем.

Често това е и една от причините наши клиенти да ни наемат и да изграждаме дългосрочни партньорства с тях – не ни е страх да защитим техните интереси, дори и понякога от самите тях.

Опита показва, че клиентите ни оценяват нашата прямост.

От тук накъде, Теди?

– Последната година се научих на много нови неща, изградих мрежа от прекрасни партньори и нови приятели. Сега е време да канализирам цялата си енергия в разрастване на компанията и клиентската ни база. Поставили сме си задачата да утроим екипа в рамките на една година, а аз ще имам възможността да ръководя процеса на растеж, което смятам са страшно вълнуващо! TriplePro тепърва ще има с какво да изненада през 2015-та година.


Вижте и останалите личности в рубриката как работи

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Минималистът
Всеки вторник споделям дигиталните лостове, инструментите и нестандартните прозрения, които ми помагат да печеля х 30К+ на месец, без да прегоря!
Дигитални лостове, AI инструменти и нестандартни прозрения
Минималистът