Търсите ли нови и достъпни технологии, които да ви помогнат да се справите с бизнес трудностите?
Въпреки, че настоящата ситуация ускори дигитализирането на бизнес процесите, малките и средни фирми се изправиха пред нови предизвикателства, които повдигнаха следните въпроси:
- Как да изградим трайно доверие между нас и клиентите ни, когато нямаме директно взаимодействие с тях?
- Как да превърнем това доверие в редовни продажби?
Как да отговорим на тези въпроси?
Реалността показва, че компаниите все повече ще зависят от технологиите и умението да задържат клиенти.
И да развиват тяхната лоялност.
Защо е важна клиентската лоялност?
Защото е по-изгодно за бизнеса.
Цената за придобиване на нови клиенти се е увеличила с 60% (Hubspot) за последните 6 години. Така че задържането на съществуващите клиенти и стимулирането на повторни продажби се превръща във все по-печеливш подход за всяка компания:
- 90% от доволните клиенти ще купят отново от вас
- Увеличаването на редовните клиенти само с 2% има същия ефект като намаляването на оперативните разходи с 10%
- Увеличаването броя на лоялните клиенти само с 5% увеличава печалбата ви с 25-95%.(digitalloyaltyacademy.com)
Защото ви дават повече полезни данни.
Това е един от най-изгодните начини да подобрите продукта си.
Освен да удовлетвори клиентите, целта на лоялните програми е да създаде лесно проследим механизъм, чрез който да се наблюдава клиентското поведение и да се събира ценна обратна връзка.
По този начин една компания може много по-лесно да адаптира продуктите и услугите си така, че да са по-привлекателни за потребителите и съответно да продава повече.
Защото може да персонализирате продукта.
Всеки бизнес се бори ожесточено за вниманието на потребителя, който пък ежеминутно е бомбардиран от послания, съобщения, картинки и видеа. Във времена на социално дистанциране, клиентите – повече от всякога – жадуват за персонално отношение от брандовете, макар и виртуално. Една качествена програма за лоялност помага на бизнеса да опознае достатъчно добре клиентите си, за да персонализира комуникацията и офертите си така, че да привлече тяхното внимание.
Но какво мислят потребителите за програмите за лоялност и за технологиите, които ги прилагат?
- 58% от тях не са склонни да се присъединят към програма за лоялност, ако тя изисква свалянето на мобилно приложение (Wilburrewards)
- 79% от потребителите биха се присъединили към програма за лоялност, която не изисква носене на физическа карта (Wilburrewards)
- 95% от потребителите искат да се включат в програма за лоялност, която използва нови технологии: чатботове, AI, VR и смартфони (Bond)
Добрата новина:
Вече има достъпна технология, която всеки може да използва, за да създаде устойчива и ефективна програма за лоялни потребители.
В следващите редове ще ви разкажа за една такава.
Възможностите наистина са много.
Нека видим…
Какво е Subscribe.bg
Subscribe.bg е платформа за ангажиране на клиенти и изграждане на лоялност, която помага на бизнеса да “влезе” в мобилните устройства на клиентите си, където те прекарват най-много време, и да остане там под форма на виртуален асистент и дигитална карта за лоялност.
Както споменахме и по-рано, клиентите не искат да инсталират допълнителни приложения, затова и тук не се налага да го правят…
Без нужда от мобилни приложения: 75% от инсталираните мобилни приложения се отварят само веднъж (Statista). Освен това, не всеки бизнес може да си позволи разработка на такова.
Но има нещо, което пряко засяга българския пазар и бизнес:
Над 85% от потребителите на смартфони в България използват Viber.
Това го прави най-популярният мобилен канал за комуникация у нас.
Това, което прави Subscribe.bg, е да играе роля на мобилна апликация, но не отделно в телефона, а директно във Viber – на абонаментна база.
Реално, това е достъпен виртуален асистент за бизнеса ви!
С други думи: вече всеки малък и среден бизнес може бързо и лесно да се сдобие с виртуален помощник, който да се свързва с клиентите и карта за лоялност (индивидуална за всеки клиент!), и то във Viber.
Това, разбира се, е голямата картина.
Да видим и подробностите.
С този инструмент ще можете още:
- да събирате своя собствена база с абонати в съответствие с GDPR
- да ангажирате и ретаргетирате абонатите си с различни инструменти (push нотификации, интерактивни ваучери, анкети, геймификация)
- да анализирате и сегментирате поведението на клиентите
- да получавате обратна връзка в реално време
- да изпращате персонализирани оферти
- да стимулирате продажбите
- да развивате дългосрочна клиентска лоялност
Да видим и каква е ползата за клиента!
Абонирайки се за такава дигитална карта за лоялност на любимия си бранд – само с 1 клик – клиентите винаги ще имат под ръка:
- достъп до ексклузивни промоции, “last minute” оферти, награди, ваучери, карта с печати/точки, нива на отстъпки, VIP достъп и др.
- директен контакт с бизнеса
- възможност за поръчки, резервации и др.
- напомняния за предстоящи събития, неизползвани ваучери и др.
- игри с награди
- възможност за мигновена обратна връзка (обслужване)
- бързи линкове, полезна информация, новини
Най-добрата част:
Тъй като всичко това се случва в любимия мобилен канал на потребителите, open rate на съобщенията може да достигне 90%+.
Разбира се, това не е магия и зависи и от усилията на самия бизнес, но когато същия има правилна стратегия за комуникация и ангажиране на своите клиенти, Subscribe.bg се превръща в полезен инструмент за скъсяване на дистанцията между вас и клиентите ви.
И не само – така благоприятства за цялостната клиентска удовлетвореност и по-висок ROI.
Примери:
#1. Democafe.app – заведение
(нужен е Viber, за да го отворите)
Това е демо на виртуална карта за лоялност за заведения.
С нея клиентите могат да разполагат по всяко време, да трупат печати при всяка поръчка и да печелят ваучери за отстъпка.
Какво прави:
Веднъж влезли във Viber, асистентът, те стават абонати и вие като бизнес може редовно да ги ангажирате с информация, оферти, анкети и т.н. Едновременно с това следите и за тяхното поведение в реално време, награждавате най-редовните от тях и ре-ангажирате онези, които скоро не са поръчвали.
Виртуалната карта за лоялност също може да е базирана на препоръки. Така стимулирате онези абонати, които са довели най-много приятели във вашия Viber асистент.
Може да добавите и бутон с меню, като скоро ще бъдат възможни и поръчките и резервациите директно през асистента.
#2. Demostore.app – магазин
Тук целта е сегментация на абонатите, за да се улесни персонализирането на оферти и комуникация след това: Клиентът може да си покаже QR кода на касата, където служител го сканира, за да се възползва от текущи оферти за лоялни клиенти.
За кого е подходящ Subscribe.bg?
Освен за заведения, виртуалната карта за лоялност е подходящ инструмент и за ритейл сектора (супермаркети, магазини за дрехи, бутици, бензиностанции и т.н.), e-commerce, салони за красота, хотели, както и брандове, които продават чрез посредници и нямат директен достъп до крайния потребител.
На практика всеки бизнес, който иска да създаде своя собствена база с контакти, от която самостоятелно да извлича данни за потребителското поведение, да ретаргетира клиентите си, независимо от бисквитките на Google, и да работи върху клиентска лоялност и персонализация.
Ако имате нужда от още информация и FREE демо, кликнете тук.