През последните години станахме свидетели на възхода на Reddit (Реддит) – чудесно място за разпространение на съдържание и развиване на собствена марка.
Годишните доклади показват, че:
- Reddit има около 27 милиона посетители месечно.
- Сайтът регистрира около 284 милиона показвания на месец.
- Потребителите прекарват средно по 16 минути на посещение.
- Аудиторията е съставена от 71% мъже, 29% жени, и 87% под 35 години.
- Ежедневно плаформата има гледаемост около 400 000 видеа.
Най-добрата част:
Потребителите на Reddit са много по-ангажирани и заинтересовани от вашата ниша, отколкото средностатистически човек, който евентуално ще види Facebook рекламата ви.
Платформата има и тъмната си страна (особено за търговците).
Много от потребителите са уплашени от понякога заслужената репутация на Reddit.
За тази цел мрежата си има стражи или така наречените Редитори! Те са специална общност. Ако подозират, че сте там само заради маркетинга, може и да изхвърчите.
Как да успеете в Reddit?
Добре е да познавате нуждите, правилата, поведението на потребителите на платформата и как да споделяте съдържание, без да криете марката / бизнеса си или да получите лоша обратна връзка или бан от Редиторите.
И за да сме по-конкретни, подготвихме…
Reddit – базово ръководство за употреба
Можете да мислите за Reddit, като за майка на хиляди бебета.
Бебетата се наричат subreddits (подредити). Всяко бебе има уникално име, свързано с определена тема. Има имена за всяка тема, за която можете да се сетите. Някои подредити са огромни – 8-12 милиона членове, докато други едва достигат до 70 членове. Потребителите се присъединяват към подредити, свързани с техните интереси.
Имайте предвид, че всеки може да публикува анонимно.
? СЪВЕТ: Изберете внимателно потребителското си име, защото не можете да го промените по-късно.
Ще получите така наречената “карма” за всеки един коментар, който правите и за линкове, които споделяте. Няма да класира вашите мнения по-високо, но това е начинът общността да покаже, че ви цени заради нещата, които пишете.
Функцията на сайта е базирана на генерирано от потребителите съдържание. Хората могат да гласуват “за“ или “против“ на база на мнението си.
Най-харесваното съдържание се премества в страница “Hot”.
Две са важните неща, които трябва да имате предвид:
- Поради постоянния поток от публикации (11 милиона публикации всеки месец) е много трудно да се откроите.
- Трябва да поддържате постоянни актуализации на платформата.
Въпреки, че това изглежда обезкуражаващо, то означава и друго:
Има безброй възможности за маркетинг! Има подредити за маркетинг, предприемачество, малък бизнес, хакерство за бизнес растеж (growthhacking) и много други.
? Маркетинг в Reddit – мисията невъзможна?
Изяснихме основните неща, така че е време да поговорим за бизнес.
Алекса ни предоставя перфектна информация.
Всъщност това е осемнадесетият най-популярен сайт в света.
Когато разгледаме по-отблизо статистиката, ще видим, че:
- Средното време, което човек прекарва на сайта, е около 8:30 минути.
- Органичният трафик (чрез търсене) е 23.10%.
Reddit вижда себе си като различна и по-добра платформа от търговските сайтове – тези като Facebook например. Хората са подозрителни към всичко промоционално, така че когато един търговец се появи с идея или продукт, той често бива изхвърлен.
В сайт, където има общо пренебрежение към маркетинга, каква е ролята на маркетолозите?
Осигурете на хората ценно съдържание (изследвания / данни).
Reddit е истинска златна мина на информация, свързана с вашата област на експертиза, вашата аудитория и вашия бизнес. Има 853 824 подредита, така че е невъзможно да НЕ намерите общност, която да отговаря на аудиторията ви и на нейните интереси.
? Най-добритe съвети за маркетинг в Reddit
? Намерете ниша и спечелете публиката
На първа страница ще намерите бебетата на Reddit. Сайтът ще ви покаже подредити по подразбиране, без активирана настройка. Много потребители не персонализират търсенето си в Reddit, но аз ви съветвам да направите обратното.
Можете да изберете подредитите, които искате да виждате, и да създадете страница, която ви показва съдържание, съответстващо на вашите интереси.
? Магистрала към началната страница
Няма нищо лошо в поставянето на високи цели. Началната страница е най-доброто място за съдържанието ви да изпъкне, но не и най-умното.
По-добрата стратегия е да се насочите към подредити, свързани с вашата публика/тема.
Например, подредитът „sneakers“ е с 1 милион потребители.
Не е същото като 8 милиона, но възможността си е голяма.
? Не бъдете маркетьор, бъдете Redditor
Възползвайте се от платформата и това, което ви предлага.
Светът не е свързан само с продажби и потенциалните клиенти. Забавлявайте се докато развивате бизнеса си. Reddit има богат набор от съдържание на различни теми.
Създайте профил и започнете да се включвате в разговори. Намерете подредитите, които са подходящи за вашите клиенти, и съответстват на собствените ви интереси.
Следвайте, научете правилата и започнете да допринасяте към платформата.
Толкова е просто…
За целта много ще ви помогнат следващите съвети!
? Как да публикувате в платформата – Линк vs. Текст
Има два вида публикации:
- Линкове – пренасочват потребителите към външен сайт.
- Текст – хостван на Reddit. Само за четене.
Използвайте линкове, ако искате да увеличите трафика си. Ако се интересувате повече от получаване на линкове, то текстовите публикации са по-добрият избор.
Както беше споменато по-горе стойността е движещата сила на всяка публикация.
Отидете на подредитите, които са свързани с вашата област на експертиза.
Прегледайте въпросите и отговорете на някои от тях.
Дайте полезна информация, която може да послужи като добър ресурс за другите потребители. Добавете връзки към други сайтове и ограничете саморекламата.
? Съберете идеи за съдържание и ги направете по-добри
Чували ли сте за техниката на небостъргача?
Основната идея е да намерите висококачествено съдържание и да се опитате да го направите още по-добро. Трябва да го надградите толкова, че никой да не иска да ви надмине. Този път ще приложим техниката в Reddit:
- Потърсете подредити, подходящи за вашата индустрия.
- Изберете един от резултатите и го отворете. Филтрирайте публикацията по „Най-горе“ – и след това по период (днес, тази седмица, този месец и т.н.).
Намерете въпроси и ги използвайте за създаване на съдържание на вашия сайт. Няма да се класирате само за един конкретен въпрос, но и за подобни, които други хора задават.
Чрез преглед на публикации, които:
- Се справят добре
- Задават конкретни/специфични въпроси
- Получават много коментари
- Се класират високо
Ще се сдобиете с много страхотни идеи за създаване на съдържание, които ще са от полза за вашата публика и други мрежи.
За целта прегледайте следните колекции от супер техники:
? Оптимизация на ключови думи в Reddit
SEO и ключовите думи вървят ръка за ръка.
Проблемът е в намирането на добри ключови думи. Ще трябва да поемете ролята на Шерлок Холмс. SEO инструментите ще бъдат вашата лупа.
Единствената ви задача е да наблюдавате как аудиторията ви обсъжда проблеми и продукти. Четенето на публикации в точните подредити може да се превърне в златна мина за ключови думи. Вижте най-популярните (коментирани / актуализирани) публикации. Търсете думи и изрази, които все още не са се появили в списъка ви.
Използвайте своята SEO лупа и поставете линк към секцията с коментари. Приложението ще ви даде всички ключови думи, с които може да се класирате.
? Рекламите в Reddit – билетът към първа страница
Предвижда се Reddit да регистрира 55% ръст през 2019 г., за да достигне 119 милиона долара приходи от реклама. По-важното е, че уеб сайтът се очаква да поддържа стабилен растеж и повече да удвоява приходите си от реклама до 261,7 милиона долара до 2021 г. (eMarketer). Рекламите в Reddit имат потенциал да привличат повече трафик от рекламите от StumbleUpon или Facebook. Те са и най-лесният начин да се появите на първа линия.
Има опция за вашата рекламна видимост. Можете да изберете рекламите ви да се показват навсякъде в Reddit (untarget) или на определени подредити (target).
Можете да намерите отговорите на всичките си въпроси в помощния център.
Някои хора са имали огромен успех с рекламите, като повечето от тях са използвали целеви реклами. HubSpot е един от тези сайтове.
Те дори са създали цял наръчник за това как са го направили.
? Публикувайте една публикация по няколко пъти
Споделяйте съдържанието си няколко пъти за по-дълъг период.
Не го публикувайте в няколко различни подредита.
Изберете една публикация или може би две, но нека да са едни от най-добре класираните и с най-много харесвания. Така ще се възползвате от възможността за повторно публикуване в същия подредит няколко месеца по-късно.
Пример:
Да кажем, че някои от публикациите ви се справят особено добре.
Това са “вечно зелени” постове, които могат да се справят добре във всеки момент. Те са високо оценени в подредита. Връщате се 1-3 месеца по-късно, изтривате ги и след това ги публикувате отново. Почти сигурно е, че ще се справят добре, особено ако има много трафик. Тази стратегия може да се приложи и за LinkedIn.
Но в този случай ще трябва да споделите отново след 6-9 часа.
? Изводите за Reddit
В други социални платформи фокусът пада върху вас и вашия профил.
В Reddit всичко е свързано с общността.
Приемете го като социален кръг. Общувате с целевата си аудитория, споделяте съдържание, получавате информация и се учите.
Reddit има огромен маркетингов потенциал, но не се фокусирайте само върху него. Може да се използва и за проучване и подобряване на вашата SEO стратегия.
Сега отваряйте Reddit и създайте своя собствена виртуална общност.
Забавлявайте се!