Как да увеличиш добива от твоите идеи

Предстои ти да разбереш как да подобриш твоите идеи и да увеличиш креативността си по един простичък начин, присъщ на великите гении.

Най-добрият начин да се сдобиеш с хубава идея е да се сдобиеш с много идеи. Лайнъс Поулинг

Един от големите проблеми на нашата образователна система е постулатът, че за почти всеки въпрос има само един правилен отговор.

Тестовете с въпроси, изискващи избор измежду няколко отговора, принуждават ученика да се опита да посочи правилния отговор и да елиминира трите грешни отговора.

Затова при завършването на училище нашите ученици са възприели системата „Намери правилния отговор и си решил проблема.“

За съжаление действителността не е такава.

Почти за всеки проблем има множество решения.

Ние трябва да се отучим от училищния подход и вместо него да възприемем нагласата винаги да търсим повече и по-добри отговори.

За да бъдеш истински изобретателен и креативен трябва да генерираш голям брой идеи преди да ги сведеш до няколко и да ги изпробваш.

За да стимулираш изобретателността в твоята дейност или компания, трябва да увеличиш добива и да прибереш реколтата.

Защо са ти необходими повече идеи

Защото когато започнеш да генерираш идеи, ти създаваш очевидните, прости отговори.

Щом започнат да ти хрумват все повече и повече идеи, ти създаваш по-откачени, щури, изобретателни идеи – от онези, които могат да доведат до истински радикални решения.

🎯 Интересна статия: Генерирай нови идеи за бизнеса си чрез метода Scamper + шаблон 

Вътрешната система за предложения на Toyota Corporation генерира над 2 милиона идеи годишно. Над 95 процента от служителите дават предложения – това прави над 30 предложения на служител годишно.

И забележи: Над 90% от предложенията в Toyota биват реализирани!

Количеството действа.

Томас Едисон правел множество експерименти. Той казва:

Геният е 1% вдъхновение и 99% тежък труд.

За изобретената от него електрическа крушка били необходими над 9000 експеримента, а за апарата за записване – над 1090.

След смъртта му били открити 3500 тетрадки с негови идеи и записки. Именно феноменалната му производителност е причината за огромния брой изобретения.

Пикасо е нарисувал над 20 000 картини.

Бах композирал поне по една творба седмично.

Великите гении са създавали не само качество, но и количество. Понякога само чрез създаването на много неща можем да сътворим нещо велико.

📌 Прочети и Само да поискаш и можеш да си супер продуктивен – РЪКОВОДСТВО

Сред по-съвременните автори на множество творби в различни сфери е Мадона.

Тя е създала и записала много песни, неведнъж е пресътворявала и себе си. Мадона не се задоволява с успеха в един жанр и постоянно експериментира с нови форми.

Виждали сме я в образа на материално момиче, девица, амбициозна блондинка-феминистка, преекспониран сексуален обект, гей-икона, класическа актриса в „Евита“…

Всяко нейно превъплъщение носи риска да отблъсне почитателите й, но като отплата тя остана на върха, докато много други по-традиционни творци бяха забравени от публиката.

Когато минава през сифона водата първо тръгва нагоре и след това надолу. Понякога идеята трябва да бъде глупава, преди да стане приложима.

Нещо за пример…

Една компания приготвяла луксозни порцеланови вази за транспортиране като използвала за опаковъчен материал вестници.

Проблемът бил, че докато вземали вестниците, за да ги направят на топка, пакетиращите често се зачитали в някоя интересна статия.

Ръководството изпробвало различни идеи, но при отегчителната монотонност на пакетирането сякаш нямало как да попречат на работниците да се разсейват със статиите.

Направили заседание по въпроса и един мениджър предложил да избодат очите на служителите, за да им попречат да четат.

В резултат на тази доста отвратителна и невъзможна идея или по-скоро опит за шега на един от присъстващите на заседанието му хрумнала чудесна идея.

Защо да не наемем слепи хора? – казал той.

Направили го и разбрали, че слепите хора вършат работата чудесно и с удоволствие. Така фирмата намерила по-добро решение и получила признание за социалната си политика.

Когато се заемеш с генерирането на идеи или използваш друга творческа техника, най-добрата идея може да не е сред първите 20 или първите 100.

Качеството на идеите не спада с увеличаването на броя им – често възникналите по-късно идеи са по-радикални и могат да доведат до истински новаторско решение.

Нека да ожънем нивата на идеите

Няма смисъл да генерираш голям брой идеи ако не ги анализираш и пресяваш, за да избереш онези, които си струва да изпробваш.

Ако хората участват в творчески заседания и после не видят резултати, те ще престанат да вярват в процеса и ще възприемат заседанията като обикновено бръщолевене.

Веднага след като генерираш голям брой идеи, трябва да се заемеш да ги пресееш.

Един от начините да го направиш е да ги разделяш на добри, лоши и интересни. Някои идеи очевидно са добри, а други – лоши.

Но докато го правиш и зачертаваш лошите идеи, постоянно се питай дали въпросната идея не може да бъде адаптирана или комбинирана с друга идея, за да стане приложима.

Третата група са интересните идеи – обещаващи, но и свързани с предизвикателства.

Трябва да ги обмислиш много внимателно и да се върнеш към тях по-късно, тъй като често най-добрите идеи идват тъкмо от този източник.

Обещаващите идеи трябва да бъдат анализирани още по-детайлно и изпробвани. Интересните идеи трябва да бъдат запазени в базата данни и оставени да отлежат.

Когато се върнеш към тях по-късно като нищо може да откриеш, че сега виждаш начин да ги адаптираш или да ги комбинираш в нещо стойностно.

Съвети за увеличаване на добива от твоите многобройни идеи

  • Постави си висока цел за броя на идеите и после я надмини.
  • По време на заседанията поддържай високо енергийно ниво.
  • Насърчавай новите идеи.
  • Не критикувай новите идеи, независимо колко са глупави. Просто ги запиши като много полезна отправна точка.
  • Анализирай идеите и отбележи с еднакъв цвят онези, които можеш да комбинираш.
  • Търси начини да усъвършенстваш, адаптираш и комбинираш идеите.
  • Прекрати генерирането на идеи, когато енергийното ниво спадне.
  • Задължително прочети и: 4 начина да бъдеш креативен и да мислиш различно

Източник: Пол Слоун

1
Остави коментар

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
стефан Recent comment authors
нови стари харесвани
стефан
Гост
стефан

статиите са страхотни даже понякога си капирам части от тях дано да не е незаконно и да не се сърдиш

може би ще представлява итерес за теб
ако евентуално го посетиш може да си разделим разходите ако ми придоставиш информацията която ще получиш

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg