Управлението на онлайн бизнес не е лесна работа.
Непрекъснато трябва да гасите пожари и да се развивате.
И от всички предизвикателства, пред които сте изправени, две от най-големите са привличането на нови клиенти и реализирането на някаква печалба от продажбите (невинаги продажбите носят печалба).
Ето и добрата новина:
Има начин да се справите и с двата проблема едновременно.
Запазването на лоялността на клиента към вашата марка намалява разходите за придобиване на нови клиенти.
Всъщност фокусирането върху задържането на съществуващ клиент е пет пъти по-евтино от придобиването на нов!
Но как да го направим?
Един от работещите начини за привличане на потенциални клиенти и подобряване на тяхната лоялност е чрез ценовата ви стратегия.
Но преди да преминем към най-добрите тактики, които можете да приложите, има няколко неща, които трябва да познавате…
Защо ценообразуването е толкова важно…
Случвало ли ви се е, когато влезете в мола да имате чувството, че днес сте в “настроение за покупки”? Може би само миризмата ви кара да преживявате това настроение? Това ми се е случвало и на мен…
Оказва се, че много магазини за търговия на дребно съзнателно създават своя собствена миризма.
Те правят т.нар. маркетинг на ароматите, който той работи наистина добре. Това е силата на сетивния маркетинг.
За съжаление обаче в електронната търговия все още не можем да предложим такива мощни сензитивни преживявания.
Когато купувате онлайн, нещата са доста по-безвкусни.
Цената е налице от пръв поглед, но купувачът не може да докосне, помирише или опита продукта, така че всички тези субективни стимули за покупка са отстранени от процеса.
Затова в онлайн бизнеса ценообразуването е толкова важно. То е обективния фактор, който до голяма степен влияе на процеса!
СЪДЪРЖАНИЕ:
- Ускорителят на обективните покупки
- Фактори, важни за ценообразуването
- Как да ценообразувате продуктите си
- Какво са ценовите тактики
12 ТОП ценови стратегии за всеки бизнес:
- Конкурентно ценообразуване
- Ключова точка на ценообразуване
- Ценообразуване на продуктова линия
- Ценообразуване базирано на разходите
- Ценообразуване базирано на стойността
- Ценообразуване на проникването
- Смъкване на цените
- Промоционални цени при разпродажба
- Ценообразуване на пакети
- Психологическо ценообразуване
- Ценообразуване на премиум продукти
- Допълнителни ресурси
Интернет: ускорителят на “обективни” покупки
Електронната търговия работи в среда, в която преобладава т.нар. “обективно пазаруване“. Преживяването при него е доста по-различно от покупката в магазина, а информацията се получава лесно и на мига.
Никой не иска да плаща повече, а интернет предлага някои стимули за насърчаване на обективните покупки: