Ако искаш да позиционираш нова марка, стартираш бизнес или искаш да наложиш съществуващ такъв, за да привлечеш повече лоялни клиенти в тази трудна ситуация, познаването на бранд архетипите и оформянето на такъв е ключовия фактор за успеха ти.
От това ръководство ще научиш:
- 12-те бранд архетипа и правилната стратегия да работят успешно
- 4-те стъпки за изграждане на магнетична бизнес идентичност
- Как се създава и разказва завладяваща история на бранда
Не е случайно, че хората имат предпочитание към даден бранд. Отнасят се към него като към някой, когото добре познават.
А в много случаи дори обичат.
Не е лесно да се обясни това явление.
Какво ги привлича, защо канят дадена марка в уютния си дом и му показват почти безгранична лоялност, поверявайки съдържанието на портфейла си?
Може би причината е в невероятния рекламен текст, страхотната визия и идентичност или пък има някаква друга тайна?
Краткият отговор на този труден въпрос е >> бранд архетипите.
Ако имате бизнес или правите маркетинг, то със сигурност ще увеличите резултатите си ако познавате в дълбочина психологията на различните архетипи клиенти.
Точно затова и в такава дълбочина разгледахме темата.
В това ръководство ще намерите абсолютно всичко, което трябва да знаете за архетипите и как да го използвате във вашия маркетинг!
Качеството и полезността са гарантирани!
Кое им дава вечен живот…
Естествено архетипите не са от вчера, стари са колкото разказването на истории. Платон още открива идеята за архетипите, когато говори за „форми на интуиция“ като шаблони за интуитивно разбиране от хората.
Швейцарският психиатър Карл Юнг въвежда термина „архетипи“ в контекста на индивидуалността.
Според него всички имаме „колективно несъзнавано“, което канализира опит и емоции и се получават типични модели на поведение.
С други думи:
Раждаме се с едни и същи инстинкти и несъзнателно разбиране на поведенческите модели и ги разпознаваме, когато ги видим. Ето едно кратко описание за това, какво е архетип в Collins English Dictionary:
Много преди брандинг и маркетинг специалистите да открият силата на архетипите, писателите и режисьорите на филми са се възползвали от тях и от това са се родили много любими архетипни герои:
Опитите на Индиана Джоунс като Изследовател
Йода като Мъдрецът от „Междузвездни войни“
Завладяващата победа на Максимус като Героят от „Гладиатор“
Всички тези обичани образи са изградени точно на база архетипи, тъй като създателите им познават много добре интуитивния инстинкт на хората да се свързват с тях бързо. Те оживяват благодарение на история, в която тяхната индивидуалност събужда емоцията в хората и така неусетно те установяват връзка с любимите образи. Затова и кървавата победа на Максимус се превръща в лична победа за зрителите.
В 12-те основни човешки архетипа описахме накратко образите, които представляват ключовите човешки характеристики.
Основните модели поведение и желанията свързани с тях: