Как да свържем Facebook страницата си с CRM система (ръководство стъпка по стъпка)?

В тази статия ще ви покажем как на практика да свържете Facebook страницата си с безплатната CRM система Bitrix24.

Администратор сте на Facebook (FB) страница и вече се задъхвате от отговори на постове, създаване на поръчки, разпределяне на задачи към други администратори.

Времето е все-по-малко, а клиентите все по-нетърпеливи.

Хората започват да недоволстват, когато за всяка поръчка отново им искате телефона и адреса. Решението за тази времеемка ситуация е лесно и бързо – свържете FB страницата със система за обслужване на клиенти.

Ако системата и свързването са безплатни още по-добре.

В следващите редове ще ви покажа как на практика да свържете вашата Фейсбук страница с безплатната CRM Bitrix24.


1. Изисквания

Трябва да имате Facebook страница и администраторски права за нея. След това, ако все още нямате трябва да регистрирате свой безплатен Bitrix24 акаунт.

2. Отворена линия в Bitrix24

Вече имате своя безплатна CRM система и можете да работите с въведени Компании, Кантакти, Лийдове, да виждате координати, историята на общуване, можете по всяко време да изпратите мейл и дори да им се обадите по телефона директно от Bitrix24 (това е платена функция).

Със CRM Bitrix24 можете да работите както от компютър така и от мобилно приложение за Android и iOS. В безплатната версия на Bitrix24 може да се ползва само една Отворена линия (Open Channel).


Рис. 1 Отворена линия в CRM Bitrix24

3. Настройка и свързване на Отворена линия

Нека редактираме първоначалните настройки на Отворената линия.

Рис. 2 Редактиране на настройки на Отворена линия

Добавяме канала за FB коментари в Отворената линия. Натискаме посочената иконка и отиваме директно на панела за свързване с FB страница.

Натискаме бутона за свързване и получаваме:

Рис. 3 Свързване с Фейсбук коментари

Рис. 4 Фейсбук ауторизация

С ауторизирането във FB виждаме всички страници на които имаме администраторски права

Рис. 5 Избор на FB страница за свързване

Свързваме нужната страница (може да свържем само една страница) и получаваме на финала – Свързан профил и страница към CRM.

Записваме промените.

Рис. 6 Свързан профил и страница

Рис. 7 Активни канали за комуникация в Отворена линия (в случая – лайв чат за сайт, FB месинджър и FB страница)

В отворената линия се вижда активната иконка на FB с лист за коментар.

4. Как действа

Нека видим какво става, когато някой публикува пост във Фейсбук на свързаната страница. Bitrix24 дава възможност да се работи от три отделни приложения:

  • от браузер
  • от десктоп приложение
  • от мобилно приложение

И трите приложения показват цялата информация.

Нека видим постъпилият пост в браузър.

Съобщението от поста се вижда в Битрикс месинджъра с възможност за директен отговор направо от него. При всеки разговор освен отговори на въпроси, можете да попитате за допълнителен канал за комуникация – телефон, мейл. След получаване на поста, оператора трябва да натисне бутона Reply.

Рис. 8 Включване на оператор за отговор

По време на общуването можете да добавите контакта самостоятелно в CRM, а ако получите мейл или телефон това ще стане автоматично.

Рис. 9 Добавяне на клиента в CRM

След приключване на дискусията трябва да натиснете Finish conversation

Рис. 10 Приключване на дискусията

5. Какво получаваме

С приключване на дискусията целия разговор се записва в CRM като Лийд (Lead). Освен координатите и връзката към профила на клиента е записана и цялата дискусия в Активности и винаги можете да я прегледате.

Рис. 11 Създаден е лийд в CRM

След получаването на цялата информация в CRM работата по този потенциален клиент може да се продължи от друг оператор или да бъде прегледана от ръководител за вземане на някакво решение.

Можете също така да насочите персонална реклама във Фейсбук към този определен потребител за определено време.

Изводи:


Свързването на Facebook страница със CRM Bitrix24 е от голяма полза за страници с активни потребители и особено за тези, които обслужват клиентите си през тях – следпродажбено обслужване, доставка на стока, допълнително обслужване, отговор на запитвания или уточняване на информация.

И нещо много полезно, което забелязах: веднага щом получите коментар под някой пост във фен страницата (особено рекламен) той веднага ще се появи в CRM системата + директен линк към него, вместо да се ровите в страницата и да го търсите!

Вече можете:

  1. да регистрирате безплатна CRM система и да я ползвате неограничено;
  2. да свържете Отворена линия към FB страница за да получавате данни за посетители публикували постове на страницата;
  3. да прочитате и обработвате цялата информация постъпила от потенциалния клиент в процеса на общуване;
  4. да свържете отворената линия към FB месинджъра на страницата по аналогичен начин
  5. да свържете други социални мрежи и средства за комуникация, като Viber, Telegram, Instagram и други;
  6. можете да добавите на свой сайт лайв чат, форма за обратно позвъняване и форма за обратна връзка също свързани директно със CRM.

Bitrix24 CRM е облачна услуга с безплатен план за ползване до 12 потребителя. Включва 12 модула – CRM, файлово хранилище, задачи, календари и други.

Intranet.bg е сайт за Bitrix24 на български!


Вижте още и: Какво означава използването на СRМ системи и социални мрежи за успеха на бизнеса ви?

4 Коментара
  1. Жо каза

    Страхотна статия , както винаги. Аз обаче , напоследък забелязвам на някои страници една нова функция свързана с Фейсбук, и не знам как да я активирам. Става дума за текст във фейсбук фен страниците , който е поставен върху самата корица ? Случайно знаете ли как се активира тази функция на фейсбук ?

    1. Hristo Stoyanov каза

      Привет Жо, тази функция все още не е активирана за повечето потребители. Лично аз я имам само на една от страниците си. Като я пуснат със сигурност ще разбереш. Поздрави

  2. Борислав Колибаров каза

    Поредната супер яка статия! Браво за страхотната работа!

    1. Христо Стоянов каза

      Благодарим Борислав!

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!