Мнението на хората, които ви следят е от огромно значение за дейността ви. И ако сте решили да ги попитате какво мислят за бизнеса ви, в следващите редове ще намерите страхотен безплатен инструмент, чрез който много лесно да го направите.
Да сте в състояние да комуникирате директно с аудиторията си чрез анкети и запитвания е отличен начин да подпомогнете бизнеса си.
И все пак, много предприемачи не прилагат възможностите на тази супер сила.
Въпреки, че добре осъзнавам това – за съжаление аз също рядко ги използвам. Не защото не знам колко мощно оръжие могат да бъдат те, а просто защото все не им намирам място в графика. Не правете моята грешка, а вижте как се прави анкета, чрез която да съберете мненията на читателите, клиентите, партньорите си, за да разберете какво мислят по дадена тема или въпрос.
Създайте неограничен брой анкети с Google Forms
За да си направите безплатна анкета, запитване или проучване с помощта на Google Forms, минете през следните няколко стъпки:
- Отворете drive.google.com.
- От падащото меню Create → Forms.
- След като бъде отворен базовия шаблон на анкетата, може да добавяте каквито въпроси решите. Може също така да аранжирате формата чрез атрактивна заглавна част и да разделите формуляра на няколко страници – за това по-късно.
- Ако искате да се вижда колко хора са отговорили – поставете отметка в → “Show progress bar at the bottom of form pages”
- Добавяне на въпроси, заглавна част и разделяне на страници
За да добавите въпрос към анкетата си, първо кликнете на падащото меню Question Type, за да изберете вида на запитванията, който може да бъде:
- Text — отговарящия трябва да въведе кратък текст за отговор
- Paragraph text — тук отговарящия може да отговори по-дълго
- Multiple choice — отговарящия може да избере повече от 1 отговор
- Checkboxes — анкетирания избира няколко отговора чрез чек бокс
- Choose from a list — отговарящия избира една опция от падащо меню
- Scale — анкетирания нарежда нещо по десетобалната система от 1 до 10 например
- Date — отговарящия избира конкретна дата от календара
- Time —отговарящия избира конкретно време от денонощието или времеви интервал
След като изберете от какъв вид да бъдат въпросите ви, може да сложите отметка на опцията Adnaced settings → Shuffle option order, чрез която те ще се появяват разбъркани пред всеки анкетиран. Тази опция работи за следните типове въпроси: Multiple choice, Checkboxes и Choose from a list
Тунинговане на формуляра
- Добавяне на заглавна част (Header)
От менюто Insert → Section header.
За всяка заглавна секция ще разполагате с две полета – едното за самото заглавие и друго за описанието.
- Добавяне на снимка
За да добавите снимка, кликнете на падащото меню с име Add item, където ще видите множество опции.
За снимка изберете Image. Веднъж, след като я качите може да и дадете описание и да зададете текста, който да излиза на анкетирания, когато мине с мишката върху нея.
Добра идея е да поставяте изображения целящи някаква закачка или нещо забавно – най-малкото, за да накарате анкетирания да се усмихне. Освен това, може да променяте позицията на изображението чрез влачене и дърпане с мишката. В този случай аз изместих снимката най-отгоре, за да стои като заглавна.
- Добавяне на видео
За да добавите видео, кликнете на Add item → Video. Ще ви се появи изскачащ прозорец, в който имате 2 възможности: едната е да добавите директно URL адрес на клип от YouTube или да въведете дума за търсене в търсачката, за да намерите нещо подходящо. След като го изберете, може да му добавите заглавие и описание. Можете също да изберете къде да се позиционира клипчето – вляво, вдясно или в центъра.
- Добавяне на нова страница
Ако формата ви става прекалено дълга /съвета ми е да я направите кратка/, за да е по-лесна за попълване от анкетираните, може да я разделите на страници. Отново от падащото меню Add item → Page break. Новите страници, също като секцията за заглавие, имат две полета – една за заглавие и втора за описание.
Google Forms е чудесен начин за събиране на мнения от различни групи, било то потребители, студенти, приятели, колеги и т.н.
В тази връзка едно от основните желания на тези, които често използват услугата бе да могат да добавят свой собствен личен стил на формата и съвсем наскоро Google удовлетвори това желание. За да добавите потребителски дизайн, просто създайте нова форма и натиснете бутона “Change theme” от лентата с инструменти.
Какво може да променяте: тук възможностите са страхотни – освен, че ще може да избирате измежду вградените дизайни, ще имате и възможност да ги редактирате по ваше усмотрение – да слагате ваша заглавна снимка, да променяте шрифта на заглавието, подзаглавието, въпросите. Ще може да смените и задния фон.
- Прехвърлете резултатите директно в нов Spreadsheet
Може да направите това като от менюто изберете опцията View responses. Ще се появи изскачащ прозорец, в който трябва да дадете име на нов Spreadsheet, където ще се съхраняват отговорите, документ, който може да редактирате и споделяте.
Ако ви се налага да си сътрудничите с приятели или колеги, тогава ще оцените възможността на Google Form да споделя резултатите с възможност за редактиране с толкова хора, колкото си искате.
Всеки, който решите, ще може да ги вижда по едно и също време, да прави корекции по едно и също време, както и да наблюдава корекциите на останалите, с които са в колаборация. Възможностите за споделяне на документи в Google Disk надхвърлят всичко, което съм виждал до момента при други подобни инструменти.
Бележка: удобен начин бързо да прегледате резултатите е и като отворите формуляра си в Google Drive и от менюто изберете Responses → Summary of responses. Ще ви се появи приятна графика, която ще изобрази отговорите и други данни:
- Как да разпространите анкетата си?
След като приключите с оформянето на анкетата – сложили сте красива снимка в хедъра, поставили сте заглавие, измислили сте въпросите си и т.н., време е да разпространите формуляра и да получите желаната информация от аудиторията ви.
За да направите това, кликнете на синия бутон с надпис Send form, който ще видите в най-горния десен ъгъл на страницата, където форматирахте запитването си. От там може да избирате измежду няколко варианта на разпространение:
- Директно споделяне чрез индивидуален URL адрес за анкетата
- Споделяне в социалните мрежи Google+, Facebook и Twitter
- Изпращане на формуляра по електронната поща
- И може би най-полезното за мен – вграждане в сайт
- Анкетите на Google Form са пригодени за мобилни устройства
Не всички уеб страници са създадени по един и същ начин.
Някои се визуализират най-добре на десктоп машина, други изискват Java или Flash, трети имат проблем с визуализацията на телефон и т.н. И не всички услуги за създаване на анкети изглеждат добре на всички браузъри и телефони.
Но Google Form не е от тях – формулярите създадени с инструмента се виждат прекрасно на всеки браузър и на всяко устройство.
Дизайнът е отзивчив, а чек боксчетата и останалите части от формуляра са лесни за работа, без значение какво устройство използвате – още едно страхотно предимство, освен че услугата е безплатна.
Повечето сайтове за създаване на анкети предлагат безплатни варианти в началото, но след това започват да изискват плащане. Това разбира се е напълно нормално и е удачно за големите компании. Но както се уверихте, за малкия и среден бизнес съществуват безплатни алтернативи със страхотни възможности.
Тази услуга на Google ще ви позволи да създавате проучвания и запитвания с въпроси дотогава, докато не ви се запълни празното пространство на виртуалния диск, а това при повечето хора ще отнеме наистина мнооого време. Затова нека се възползваме!
Да внедрим Google Forms в маркетинговия си арсенал!
Накрая дойде време и за анкетата, която заедно създадохме.
Бих искал да ви помоля да отговорите на въпроса, поставен в нея, за да ми помогнете да направя lifehack.bg още по-добро място, което да продължава да вдъхновява хората да подобрят живота си. Благодаря ви, че ще отделите от времето си:
Ако ви хареса статията може да ни подкрепите като използвате бутоните за дарение или като споделите поста в любимите си социални мрежи. Станете част от хората, които ни помагат да се развиваме.