Повиши продуктивността си с 200%

Винаги съм се мислил за долу-горе продуктивен човек, докато не изпробвах мини системата за която ще ти разкажа след малко. Преди това изобщо не осъзнавах колко съм зле. През последните 2 седмици направих опит да се поправя.

Търсейки нещо, което мога да приложа, попаднах на блогър със странното име Ашиш, който говореше за лесен и ефективен метод в резултат на който продуктивността му се повишила с цели 200%. Това разбира се, събуди любопитството ми и реших да опитам.

И така вече седмица…, но преди да ти споделя моите резултати, нека да видим…

Продуктивност

Какво е направил Ашиш:

  1. Най-напред инсталира Rescue Time, за да измери качеството на времето, което прекарва пред компютъра. Приложението ще проследи в кои сайтове влиза, колко време прекарва там, колко от времето му е продуктивно и колко от него е загубил в гледане на глупости. Въпреки, че по време на теста той прекарва сумарно близо 62 часа пред монитора, тези от тях в които върши някаква истинска работа били само 30%. Тези данни означаваха, че от 62 часа, само 18 ч. Ашиш използвал за да свърши нещо. По-голяма част от тези ценни часове е загубил в безцелно браузване, отваряне на мейли, гледане на видео,  сърфиране във Facebook и  какво ли още не.
  2. След това си инсталира таймера Alinof Timer и си  създава режим с кратки работни интервали от по 40 минутни супер съсредоточени работни сесии – без браузване, без мейли, чатове, социални мрежи, без никакви включени уведомления.
  3. Оставя телефона на тих режим за 40 мин – без разсейване, Само работа!
  4. Взема си бутилка прясна вода и поставя на бюрото си красиво цвете. За водата е ясно, но сигурно се чудите защо си взема цвете – Ашиш споделя, че всъщност не знае защо, но някак си присъствието му го прави по-ведър и малко по-фокусиран. Вероятно това важи за повечето хора, когато около тях има красиви цветя.
  5. След 40 минути концентриран труд, следват 20 минути пълноценна почивка. Слуша музика, гледа ТВ, играе с детето си, пийва си чаша вино ако работи вечер, играе на любимата си игра и т.н. В тези 20 минути думата работа просто не съществува.

След тези 3 седмици, в които реализира само 18 часа качествен труд, в следващите 3 Ашиш ги удвоява на цели 37 часа продуктивност. А това означава около 200% ръст!

Как приложих този метод за висока продуктивност?

Е, нека да ви разкажа, какво направих аз: започнах да използвам разбира се Rescue Time, за който всъщност преди доста време съм писал тук.

Направих си профил и си инсталирах разширението за Chrome.

От тук нататък услугата щеше да следи с какъв тип сайтове си губя времето. След като мине известно време щях да разполагам със статистика къде колко време губя, а така щях да си „нарисувам“ картината на ежедневния ми престой пред компютъра.

Знаете ли кое ми харесва най-много в този подход – мога да се състезавам със себе си и да се опитвам всеки ден да повишавам продуктивността си. Да, в статистиката някои сайтове влизат в графата „Без категория“, но това не пречи на инструмента да върши добра работа, тъй като в данните се вижда, кои сайтове попадат в тази област /виж снимката/, а така може да прецениш, до колко е било продуктивно времето ти там.

Ето и един от дните, които ми е измерил Rescue Time:

продуктивност от lifehack.bg

Първа част от плана на Ашиш /как може да се казваш така по дяволите…/ е изпълнена. Сега остава да си намеря и читав таймер, който да „внедря“. Предложението на индиеца /със сигурност трябва е индиец/щеше да свърши работа, но на мен ми се иска да ти предложа и няколко други безплатни варианта.

За да разделиш работния процес на 40 минути работа и 20 минути почивка с удобен таймер, може да използваш и някои от следните допълнителни инструмента:

  • Таймерът и техниката Pomodoro – алтернатива на метода 40/20
  • Tabata timer – изисква много бърза регистрация, но си струва
  • Timer Tab – онлайн услуга с изчистен таймер с аларма
  • Timer Loop – много удобно разширение за Chrome
  • Task Timer – за Chrome: може да си определяте време за всяка задача
  • StayFocusd няма как да минем без него, щом става въпрос за таймери. И внимавайте с Nuke опцията, че може да се наложи само да работите…
  • Ако пък ти си имаш друг любим е-часовник, сподели го с нас в коментарите!

Бонус: японски трик за супер организация на бележника ти

Инструменти като Evernote например, правят организирането на информация наистина лесно. Въпреки това, аз често използвам бележника си, за да си записвам малки списъци със задачи, интересни идеи и всичко, което се върти в главата ми, докато не съм пред лаптопа. В любимия ми мулескин обаче цари пълен хаос, а да намеря нещо, което съм записал вчера, се оказва доста изнервяща задача.

Определено имах нужда от някаква организация. Но как да подредиш толкова много теми, които те вълнуват и толкова неща, които трябва да запишеш, за да не забравиш – и то на обикновен лист хартия?

Оказа се, че съществува страхотен начин за организиране на бележника,  начин, който нямам търпение да ти споделя.

Благодарение на този малък японски трик следващия път, когато търсиш нещо, което си записал по-рано, няма да се луташ, а веднага ще попаднеш на него.

Ето как работи:

Ще използваме гърба на бележника като място за етикети или нещо като карта с категориите на нещата, които ще записваме. Всеки път, когато искаш да си драснеш нещо, отваряш първо последната страница и добавяш етикета – като #hashtag

Ако си водиш тетрадка с рецепти и имаш нужда от раздел само за китайска храна, който много бързо да намираш – отваряш последната страница и добавяш етикета – #Китайско

Записваш си рецептата, след което на последната страница добавяш #Китайски рецепти
Записваш си рецептата и на последната стр. добавяш #Китайско

Да повторим: вкарваш рецептата в тетрадката, след което на последната страница в горния ляв ъгъл добавяш съответния етикет – виж снимката отдолу:

create an index in your notebook
Добавяш етикетите на последната страница в горния ляв ъгъл

Върни се на страницата, където записа рецептата. Отдръпни листа леко наляво и точно на реда, в който записа етикета #Китайско сложи маркер – виж снимката отдолу:

tag your first entry
С флумастер маркирай същия ред, на който е и етикета за рецептата

След като създадеш този „маркер“, дори и да затвориш тефтера, отбелязания с категорията #Китайско етикет ще бъде доста лесно откриваем. Може да повториш като етикираш и останалите видове рецепти – домашни ястия, пици, спагети, супи, печено, скара и т.н. Така всички етикети ще бъдат лесно достъпни – директно от ръба на тефтера.

A fully tagged notebook
Резултатът – виждате ли маркерите: супер бърз органайзер на рецепти!

Е, ако решиш да сготвиш нещо от далечния изток, просто погледни в края на тетрадката и проследи маркера. Така ще попадаш само на страници, в които си писал единствено по тази тема, без да се налага да се луташ из бележника си.


С рецептите беше само пример. Можеш да прилагаш тази система, за каквото си поискаш – дневни задачи, седмичен план, месечен бюджет, месечен цикъл, план за съдържанието на блога ти по категории, работни задачи и т.н. – методът е универсален и работи страхотно за всеки, който има тефтер и обича да си води бележки.

Може също да си направиш статистическа извадка, използвайки етикирането и маркирането на различни събития, след което само за няколко секунди ще може да видиш кое преобладава.

Ами ако си решил да отслабнеш? Подходът ще бъде от огромна полза при следенето на напредъка или застоя ти – записваш етикетите: ходих на фитнес, пих алкохол, ядох сладко, хапнах пържено и т.н. срещу, които поставяш отметки в кое колко пъти си съгрешил и кое колко пъти си извършил.

Стига да имаш въображение, тази система може да бъде истински продуктивна, особено в случаите, когато искаш да анализираш голямата картина.


Допаднаха ли ти тези методи? Ако смяташ, че ще имат ефект, сподели ги в социалните си профили, за да намалим колкото се може повече броя на айляците, в каквито повечето от нас сме се превърнали. Благодаря!

5
Остави коментар

avatar
3 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
НиколайХристоlifehackerbg.comAccidental Recent comment authors
нови стари харесвани
Николай
Гост
Николай

Статията е много полезна и със сигурност ще изпробвам техниките, които са описани. Имах нужда от подобни съвети. Имам само лека забележка – когато часовете се удвоят е 100% ръст, а не 200%. Оставя леко впечатление, че заглавието е подвеждащо.

Христо
Гост
Христо

Определено ще бъде тествано 🙂

Христо
Гост
Христо

Аз бих поставил на бюрото освен цвете и рибка в аквариум.

Accidental
Гост
Accidental

Статията е добра. Минал съм по всичките точки описани по-горе 🙂
За Task Manager ползвам Wunderlist, разгледайте го 🙂 http://wunderlist.com

lifehackerbg.com
Гост
lifehackerbg.com

Благодаря

Разгледали сме го още когато излезе преди 2 години някъде.

Направихме и 2 статии по темата:

https://www.lifehack.bg//freebies/wunderkit/
https://www.lifehack.bg//freebies/barz-lesen-bezplaten-task-menager/

Разбира се сега има някои промени и подобрения 🙂

Още веднъж, благодаря за коментара

Поздрави
Христо

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg