Facebook News Feed: преглед на супер новостите в коренно различния изглед на новинарския поток!

Facebook News Feed: преглед на супер новостите в коренно различния изглед на новинарския поток!

От Facebook анонсираха пускането на нов дизайн на новинарския поток /News Feed/, който ние непрекъснато следим, висейки в социалната мрежа, любопитно наблюдавайки всеки статус, който се пуска там.

Този път промените имат за цел да се фокусират върху историите на хората, техните статуси, и то точно тези, от които се интересувате, намалявайки излишния шум и откроявайки ги визуално.

Разбира се, и до сега целта беше такава и този път ще видите статуси от едни и същи хора вав въшия фийд, с които взаимодействате повече, но вече поднесени с доста по различен и свеж дизайн.

С течение на времето facebook непрекъснато расте и добавя нови функции в чувала си от възможности и понеже е „чул“ от хората, че стената им е затрупана благодарение на непрекъснатите им промени – сега от там решават да „изчистят“ нещата.

Възоснова на тази обратна връзка, те създават някои подобрения в облика, които да помогнат за почистването на новинарския поток и да го направят по-концентриран и елементарен за ползване, като така дават на хората повече избор за това какви и на кого историите да следят.

Сега, Facebook има същия външен вид и усещане както на мобилния телефон, на таблета и в web браузъра на компютъра. В следващите седмици новия дизайн ще бъде пускан постепенно за смартфони, таблети и десктоп компютри.

Е, да видим какво ново имаме тук:

NewsFeed

  • Всяка история вече е така аранжирана, че да насочва вниманието към това, какво споделят приятелите ви.

Историите ще са по-големи, по-ярко открояващи се, по-изчистени.

Те също така ще бъдат и доста по-добре организирани: ако приятелите ви публикуват едно и също видео, вие ще можете просто да разлистите статуса, за да видите кой от тях какво казва за него.

  • Вземете от Facebook точно каквото искате – подобрен избор на новините в потока!

Може да превключвате между това да разглеждате само снимките на всички ваши приятели или да изберете Following потока, за да ви се появят само последните новини от страниците и хората, които следвате.

  • Сега, ще може да видите същия нов, изчистен външен вид, независимо къде ще използвате facebook…

…дали на мобилния си телефон, на таблета или в обикновения уеб браузър!

1111

Най-добрите нововъведения, които ще са на разположение в смарт телефона ви, ще са налични и в браузъра на десктопа ви –  включително новата странична лента за навигация с приятно изглеждащи и удобни връзки, контактите ви и чата, които ще са достъпни навсякъде в социалната мрежа.

Ползите за тези, които промотират своите неща:

  • По ангажиращо, привличащо внимание място за вашите послания

Всяка промяна, която правят от Фейсбук, свързана с новинарския поток винаги е означавала по-голяма ангажираност на потребителя със социалната мрежа и съдържанието от новинарския стрийм – и тук нещата не са по-различни.

Тъй като хората прекарват много повече време в четене и взаимодействие със статусите в своя поток, свързани с новостите по стената си от контактите и фен страниците, които харесват,

…сега маркетолозите ще разполагат с повече възможности да достигнат и ангажират своята аудитория.

  • Повече възможности вашето съдържание да бъде открито!

NewsFeed565Благодарение на опцията “Following” фийд в дясната страна на главната страница на новинарския поток,

…потребителите ще бъдат в състояние да открият повече съдържание от бизнес фен страниците и хората, които следват във Фейсбук,

…давайки на вашите съобщения доста по-добра дистрибуция.

Платените възможности не са налични при функцията “Following” по време на първоначалното разгръщане на потока, но може би платената възможност тук ще бъде на разположение по-късно тази година.

  • По-добро визуално представяне на постовете от фен страниците, рекламите и спонсорираните истории

По същия начин, съдържанието за нас, обикновените потребители, което е пускано от приятелите ни става все по-голямо – с новия дизайн, статусите от фен страниците, рекламните постове и спонсорираните истории…

…ще са още по-добре визуално представени, давайки на маркетолозите по-голямо творческо платно, чрез което да достигнат до хората и да им покажат най-интригуващите места от уеб сайта си и дейността си.

Обявите, разположени от дясната страна, които добре познавате в повечето случаи като досадни – ще са по-широки, с много по-изчистен призив за действие, а това е доста добра новина за всеки, който реши да промотира нещо чрез тях.

Рекламен статус от фен страница в сега съществуващия формат на news feed-a:

sdfsdfsdfsdf

Рекламен статус от фен страница в новия дизайн на новинарския фийд:

sdfsdfsdfdsf

Топ 5 неща, които трябва да знаете за новостите в News Feed-a!

  • Няма да има незабавен ефект върху настоящата ви дейност в социалката

Имам предвид, че този редизайн ще бъде достъпен за малък брой интернет потребители през следващите няколко седмици.

А това означава, че цялостното изпълнение на сегашните ви действия по промотиране на съдържанието от фен страници, рекламни кампании и други платени услуги няма да бъде засегнато от новостите.

th21 800 facebook news feed 2013 old.jpg

И в този случай от facebook анонсират намерението си, че първо ще направят оценка на това как се представят промените, включително тези по фен страниците и върху платените си услуги,

…преди да решат от там да пуснат новият дизайн на новинарския поток за всички. Макар, че това сигурен съм – несъмнено ще се случи.

За сега може да се каже, че за мобилните устройства, промените ще бъдат активирани до края на март!

  • Алгоритъма, чрез който работи новинарския поток не се променя!

Този редизайн е изцяло фокусиран върху промяна начина на изобразяване на началната страница на социалката – начинът, по който ще усещаме нещата визуално.

Избора и реда на историите, тяхната подредба в новинарския стрийм, критериите кое да излиза по напред и т.н. ще си останат същите, както са си и днес.

  • Активите към статусите от вашата фен страница и реклами не се променят.

4363456

Активите, които в момента използвате за вашите фен страници, реклами и спонсорирани истории все още ще могат да се използват и да се появяват в новия дизайн на потока от статуси.

Този път обаче те ще се изобразяват по различен начин.

Например дясната колона сега ще е по-широка, макар че размера на самото изображение, което се показва там ще си остане същото.

Направени са и промени, свързани с това как изображенията в постовете от бизнес фен страници или реклами ще се рендират въз основа качеството на изображението, което осигурявате.

Например: ако снимка във вашата фен страница е с размер 425x157px, вие може да я видите в по-голям формат (552px широчина) в новинарския поток и в по-малък формат (526px широчина) на друго място.

  • Някои статуси към снимки от фен страници могат да съдържат текст /caption/ в горната част на изображението

34235

Когато хората и фен страниците публикуват снимки, от фейсбук ще се опитат да покажат и текст/надпис в горната част на изображението – това малко ми напомня на новия дизайн на профилите в Google+, но вие преценете!

Но да се върнем към настоящата социалка, от където казват, че ще направят този ефект само когато сметнат /или техния алгоритъм/, че надписът ще бъде четлив…

…когато изображението не съдържа в себе си друг текст, и когато то е с достатъчно големи размери – поне 425x157px.

  • Харесванията на фен страници, които се появяват в новинарския стрийм, вече ще съдържат и ковър изображението на самата бизнес страница!

С новия дизайн, от социалната мрежа заявяват, че искат да създадат във всички истории в новинарския поток /News Feed/ усещането за много по-голяма визуална ангажираност.

В статусите от типа „Page Like“ /дали органични или платени/, сега ще се изобрази и снимка на корицата на самата фен страница – директно в потока.

Целта на тази новост в дизайна е разбира се да се привлече повече внимание към съответната facebook фен страница и да насърчи повече потребители да я харесат!

В стария дизайн, ако сте харесали някоя фен страница, тя ще се появи в новинарския поток на приятелите ви по ето този начин:

456456

Докато в новия дизайн, това ще се случи ето така:

78678

Страхотна видео презентация за новостите във facebook:

Това бяха на кратко най-новите неща в дизайна на новинарския поток на facebook, неща от които да се надяваме ще можем да се възползваме съвсем скоро. За да ускорите процеса обаче/анонсирайте желанието си, че искате новостите да се активират при вас по-рано/и да  видите официалната презентация за news feed-a, кликнете тук!

Още ресурси свързани с последните новости във facebook:

  •  
  •  
  •  
  • Да, прав си за новия дизайн! Все още обаче не е активен за БГ потребителите доколкото знам аз. Наистина ще е по-удобен, тъй като ще е нещо като личен сайт – с основна част и странична лента. Но в крайна сметка в самия таймлайн не влизаме толкова често, колкото в самия новинарски фийд, за който и говорихме тук 🙂 Благодаря ти за коментара 🙂

  • Добра статия. Горе долу добре изглежда, но се надявах и ние да се докоснем до съвсем новият облик на Facebook , като се обнови и дизайна на дневника. Имаше статия на български по въпроса, но сега не успях да я намеря, за това давам този линк : http://thenextweb.com/facebook/2013/01/08/facebook-begins-rolling-out-new-single-column-timeline-with-greater-emphasis-on-messages/ . Ако го направят така мисля , че ще е по добре, защото всички постове ще си бъдат подредени един под друг и няма да е така разхвърлено както сегашния дизайн. 🙂

  • 🔘 За Нас

    🔘 За Реклама


    🔘 Общи условия

    🔘 Права за ползване

    🔘 Privacy Policy

    🔘 Cookies

    🔘 Решаване на спорове


    LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


    Facebook

    📩 office@lifehack.bg

    >
     

    Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече