От Facebook анонсираха пускането на нов дизайн на новинарския поток /News Feed/, който ние непрекъснато следим, висейки в социалната мрежа, любопитно наблюдавайки всеки статус, който се пуска там.
Този път промените имат за цел да се фокусират върху историите на хората, техните статуси, и то точно тези, от които се интересувате, намалявайки излишния шум и откроявайки ги визуално.
Разбира се, и до сега целта беше такава и този път ще видите статуси от едни и същи хора вав въшия фийд, с които взаимодействате повече, но вече поднесени с доста по различен и свеж дизайн.
С течение на времето facebook непрекъснато расте и добавя нови функции в чувала си от възможности и понеже е “чул” от хората, че стената им е затрупана благодарение на непрекъснатите им промени – сега от там решават да “изчистят” нещата.
Възоснова на тази обратна връзка, те създават някои подобрения в облика, които да помогнат за почистването на новинарския поток и да го направят по-концентриран и елементарен за ползване, като така дават на хората повече избор за това какви и на кого историите да следят.
Сега, Facebook има същия външен вид и усещане както на мобилния телефон, на таблета и в web браузъра на компютъра. В следващите седмици новия дизайн ще бъде пускан постепенно за смартфони, таблети и десктоп компютри.
Е, да видим какво ново имаме тук:
[sws_divider_line]
- Всяка история вече е така аранжирана, че да насочва вниманието към това, какво споделят приятелите ви.
Историите ще са по-големи, по-ярко открояващи се, по-изчистени.
Те също така ще бъдат и доста по-добре организирани: ако приятелите ви публикуват едно и също видео, вие ще можете просто да разлистите статуса, за да видите кой от тях какво казва за него.
- Вземете от Facebook точно каквото искате – подобрен избор на новините в потока!
Може да превключвате между това да разглеждате само снимките на всички ваши приятели или да изберете Following потока, за да ви се появят само последните новини от страниците и хората, които следвате.
- Сега, ще може да видите същия нов, изчистен външен вид, независимо къде ще използвате facebook…
…дали на мобилния си телефон, на таблета или в обикновения уеб браузър!
Най-добрите нововъведения, които ще са на разположение в смарт телефона ви, ще са налични и в браузъра на десктопа ви – включително новата странична лента за навигация с приятно изглеждащи и удобни връзки, контактите ви и чата, които ще са достъпни навсякъде в социалната мрежа.
Ползите за тези, които промотират своите неща:
[sws_divider_line]
- По ангажиращо, привличащо внимание място за вашите послания
Всяка промяна, която правят от Фейсбук, свързана с новинарския поток винаги е означавала по-голяма ангажираност на потребителя със социалната мрежа и съдържанието от новинарския стрийм – и тук нещата не са по-различни.
Тъй като хората прекарват много повече време в четене и взаимодействие със статусите в своя поток, свързани с новостите по стената си от контактите и фен страниците, които харесват,
…сега маркетолозите ще разполагат с повече възможности да достигнат и ангажират своята аудитория.
- Повече възможности вашето съдържание да бъде открито!
Благодарение на опцията “Following” фийд в дясната страна на главната страница на новинарския поток,
…потребителите ще бъдат в състояние да открият повече съдържание от бизнес фен страниците и хората, които следват във Фейсбук,
…давайки на вашите съобщения доста по-добра дистрибуция.
Платените възможности не са налични при функцията “Following” по време на първоначалното разгръщане на потока, но може би платената възможност тук ще бъде на разположение по-късно тази година.
- По-добро визуално представяне на постовете от фен страниците, рекламите и спонсорираните истории
По същия начин, съдържанието за нас, обикновените потребители, което е пускано от приятелите ни става все по-голямо – с новия дизайн, статусите от фен страниците, рекламните постове и спонсорираните истории…
…ще са още по-добре визуално представени, давайки на маркетолозите по-голямо творческо платно, чрез което да достигнат до хората и да им покажат най-интригуващите места от уеб сайта си и дейността си.
Обявите, разположени от дясната страна, които добре познавате в повечето случаи като досадни – ще са по-широки, с много по-изчистен призив за действие, а това е доста добра новина за всеки, който реши да промотира нещо чрез тях.
Рекламен статус от фен страница в сега съществуващия формат на news feed-a:
Рекламен статус от фен страница в новия дизайн на новинарския фийд:
Топ 5 неща, които трябва да знаете за новостите в News Feed-a!
[sws_divider_line]
- Няма да има незабавен ефект върху настоящата ви дейност в социалката
Имам предвид, че този редизайн ще бъде достъпен за малък брой интернет потребители през следващите няколко седмици.
А това означава, че цялостното изпълнение на сегашните ви действия по промотиране на съдържанието от фен страници, рекламни кампании и други платени услуги няма да бъде засегнато от новостите.
И в този случай от facebook анонсират намерението си, че първо ще направят оценка на това как се представят промените, включително тези по фен страниците и върху платените си услуги,
…преди да решат от там да пуснат новият дизайн на новинарския поток за всички. Макар, че това сигурен съм – несъмнено ще се случи.
За сега може да се каже, че за мобилните устройства, промените ще бъдат активирани до края на март!
- Алгоритъма, чрез който работи новинарския поток не се променя!
Този редизайн е изцяло фокусиран върху промяна начина на изобразяване на началната страница на социалката – начинът, по който ще усещаме нещата визуално.
Избора и реда на историите, тяхната подредба в новинарския стрийм, критериите кое да излиза по напред и т.н. ще си останат същите, както са си и днес.
- Активите към статусите от вашата фен страница и реклами не се променят.
Активите, които в момента използвате за вашите фен страници, реклами и спонсорирани истории все още ще могат да се използват и да се появяват в новия дизайн на потока от статуси.
Този път обаче те ще се изобразяват по различен начин.
Например дясната колона сега ще е по-широка, макар че размера на самото изображение, което се показва там ще си остане същото.
Направени са и промени, свързани с това как изображенията в постовете от бизнес фен страници или реклами ще се рендират въз основа качеството на изображението, което осигурявате.
Например: ако снимка във вашата фен страница е с размер 425x157px, вие може да я видите в по-голям формат (552px широчина) в новинарския поток и в по-малък формат (526px широчина) на друго място.
- Някои статуси към снимки от фен страници могат да съдържат текст /caption/ в горната част на изображението
Когато хората и фен страниците публикуват снимки, от фейсбук ще се опитат да покажат и текст/надпис в горната част на изображението – това малко ми напомня на новия дизайн на профилите в Google+, но вие преценете!
Но да се върнем към настоящата социалка, от където казват, че ще направят този ефект само когато сметнат /или техния алгоритъм/, че надписът ще бъде четлив…
…когато изображението не съдържа в себе си друг текст, и когато то е с достатъчно големи размери – поне 425x157px.
- Харесванията на фен страници, които се появяват в новинарския стрийм, вече ще съдържат и ковър изображението на самата бизнес страница!
С новия дизайн, от социалната мрежа заявяват, че искат да създадат във всички истории в новинарския поток /News Feed/ усещането за много по-голяма визуална ангажираност.
В статусите от типа “Page Like” /дали органични или платени/, сега ще се изобрази и снимка на корицата на самата фен страница – директно в потока.
Целта на тази новост в дизайна е разбира се да се привлече повече внимание към съответната facebook фен страница и да насърчи повече потребители да я харесат!
В стария дизайн, ако сте харесали някоя фен страница, тя ще се появи в новинарския поток на приятелите ви по ето този начин:
Докато в новия дизайн, това ще се случи ето така:
Страхотна видео презентация за новостите във facebook:
[sws_divider_line]Това бяха на кратко най-новите неща в дизайна на новинарския поток на facebook, неща от които да се надяваме ще можем да се възползваме съвсем скоро. За да ускорите процеса обаче/анонсирайте желанието си, че искате новостите да се активират при вас по-рано/и да видите официалната презентация за news feed-a, кликнете тук!
Още ресурси свързани с последните новости във facebook: