Следващите много важни стъпки от плана Ви за супер привлекателност [2 част]

В първата част от тази мини серия от статии за това как да бъдем очарователни ви разказахме за първата стъпка, с която трябва да започне всеки план за тези от вас, които искат да впечатлят с личността си и да спечелят от бизнеса си! Сега ще ви запознаем и с останалите съставки от стратегията, която трябва да си изградите, за да бъдете неустоими, да ви харесват хората и да предпочетат вас, вашите продукти и услуги!

Облекло според целите ви!

Избягвайте всякакви начинания, които изискват да носите нови дрехи. – Хенри Дейвид Торо

Следващият фактор е облеклото ви. Това е единственият път, когато това, което искате да постигнете, е контакт – не победа или загуба.

Ако се облечете твърде официално, това говори: „Аз съм по-богат, по-влиятелен и по-важен от вас“. Ако се облечете твърде ежедневно, посланието е: „Не ви уважавам. Ще се обличам по начин, по който аз желая“.

Ако се облечете подходящо, така, както вероятно ще бъде облечена и другата страна, дрехите ви изпращат сигнал: „Ние сме наравно“.

В случая съвета на Гай е да сдържите егото си. Не е необходимо да „заявите пред всички“ и да показвате на хората, че разполагате с пари, власт или чудесен вкус.

Целта е да се харесате – а не да показвате по явен начин своето превъзходство.

Важно: дрехите ви не бива да противоречат на целта, която преследвате.

Например, ако сте иновативен, нестандартен и с революционно мислене, тогава костюм от три части с вратовръзка не би бил най-подходящото облекло.

По същия начин, ако сте мениджър от висшия еталон, тениска и джинси няма да ви помогнат особено.

Ако трябва да се облечете подходящо и въпреки това – имайки предвид и облеклото на другата страна, може да възникне казус: как да постъпим, ако аудиторията е различна от посланието, което искаме да излъчим?

Например, костюм ли трябва да носите, ако сте от висшия мениджмънт на компания, в която дрескодът е тениска и джинси? Джон Скъли се сблъска с този проблем, когато дойде да работи за Apple, разказва Гай Кавазаки. Той избра да прегърне дрескода „джинси“, въпреки че беше изпълнителен директор.

Не мисля, че се чувстваше кой знае колко удобно в тях, а подчинените му никога не го възприеха като „едно от момчетата“, припомня си още Гай.

Ако се озовете в подобна ситуация, ето ви две добри препоръки: първо, попитайте хората в организацията какво да направите. Най-малкото това показва, че сте достатъчно умни да попитате и достатъчно гъвкави, за да се вслушате в отговора: две ценни послания сами по себе си, които ще излъчите с това си поведение.

Втopo, освен в случаите, в които, ако го направите, ще бъде ритуално офисно самоубийство, облечете се по начин, който ще ни кара да се чувствате удобно.

Трудно е да очаровате хората, когато се чувствате некомфортно, освен това в човек, който се държи като самия себе си, има нещо много очарователно.

Усъвършенствайте ръкостискането си

Третият фактор от формиращите първоначално впечатление е начинът, по който осъществявате ръкостискане. Ето ви и една страхотна формула за тази цел, представена на обикновен, разбираем език:

  • Осъществете директен контакт с очи.
  • Произнесете подходящ поздрав.
  • Използвайте усмивката на Дюшен/основна тема на първа част/.
  • Поемете ръката на човека отсреща и я стиснете силно.
  • Бъдете на естествено разстояние от другата страна: не твърде близо, за да не карате човека да се чувства некомфортно, но не и твърде отдалечено, за да не се чувства изолиран.
  • Ръката ви трябва да бъде хладна, суха и умерено мека.
  • Ръкостискането трябва да бъде умерено силно.
  • Задръжте ръката на човека не повече от две до три секунди.

Почти приключихме със създаването на първоначално впечатление. Следващата стъпка изисква да поработим върху думите, които използвате, когато говорите с хора.

Използвайте правилните думи

Четвъртият фактор за супер привлекателност и неустоимо очарование е вашият речник.

Вашият изказ, думите ви са лицето на вашите мисли: те комуникират отношението ви, личността ви и вашия изглед. Погрешните думи създават погрешно впечатление, така че обърнете внимание на тези препоръки:

  • Използвайте прости думи.

Когато се налага хората да търсят значението на думите, които използвате, в тълковния речник или в Wikipedia, значи сте се провалили. Както твърди една датска поговорка:

„Великите думи рядко придружават велики дела“.

  • Използвайте активна форма на глаголите.

Направете сравнение между силата на следните две изречения: „Използвайте правилните думи“ и „Правилните думи трябва да бъдат използвани от вас“.

Употребата в повече на причастия и наречия, а не на глаголи прави изреченията да звучат безлично и глухо. Личностите, които очароват, използват глаголи – и то подходящи.

  • Бъдете кратки.

За десет години изслушване на презентации на предприемачи не мога да кажа за никоя от тях, че е била прекалено кратка. – Гай Кавазаки

Ако хората се заинтересуват, те ще поискат повече информация. Ако не са заинтересовани – даването на такава няма да ги убеди, така че използвайте по-малко думи, за да се изразите.

  • Използвайте общоприети, ясни сравнения.

Две често срещани аналогии, които хората използват, са войната и cпopтът.

Пo въпроса за войната: много малко хора са били наистина на война; а онези, които наистина са били, ще ви разкажат, че тя е объркване, смърт и болка много повече, отколкото слава, победа и лидерство.

Също така във войните има победител и победен, докато целта на очарованието е просто да създаде чувство на задоволство.

Важно: аналогиите с войните не работят, когато се опитвате да очаровате и впечатлите жена.

За спорта: спортните аналогии, от друга страна, са ефективни, тъй като много хора и от двата пола спортуват.

Независимо от това обаче всяка страна си има специфични любими спортове: опитайте се да използвате аналогия с крикет, когато говорите с американци.

Ако изпитвате съмнения, използвайте аналогии, които са близки до културата на вашата аудитория или са общоразбираеми от всички, като децата и семейното ежедневие /в България всеки разбира от футбол, нали знаете?/.

Хората често пъти подценяват избора си на думи, както и на облекло, когато се презентират някъде.

Списъкът с основните елементи от плана ни за супер привлекателност вече е завършен: усмивка, облекло, ръкостискане и думи. Сега можем да продължим напред към нашето по-очарователно поведение с това…

Да приемем другите такива, каквито са

За да ви харесат, хората трябва да ви приемат, точка!

За да ви приемат хората, трябва да ги приемете вие. Ето четири наблюдения, които ще ви помогнат да приемете останалите, в случай че имате трудности да го правите:

  • Хората не са двоични числа.

Те не са единици или нули, умни или глупави, ценни или непотребни. Всеки има силни и слаби страни, позитиви и негативи, области, в които е компетентен, и области, в които е профан.

  • Всеки е по-добър от вас в нещо.

Хората, които не приемат другите, често пъти си мислят, че стоят над останалите. Но никой не е над другите във всички области.

Може да сте богат инвестиционен банкер, но човекът, когото гледате отвисоко, може да е страхотен доктор.

  • Хората са повече еднакви, отколкото различни.

На базисно ниво почти всеки човек иска да има семейство, да направи нещо значимо и смислено и да се радва на живота. Това важи за хора от различни раси, с различни култури, убеждения, от различни цветове и различим държави.

Ако погледнете, ще откриете, че притежавате много общи черти с хората, които не харесвате.

  • Хората заслужават почивка.

Стресираният и дезорганизиран човек, който не споделя вашите приоритети, може би се налага да се справя с дете с аутизъм, агресивен съпруг или съпруга, умиращи родители или рак. Не бързайте да съдите хората, преди да сте изминали поне километър в техните обувки. Вместо това им дайте почивка.

Смъртта е велико изравняване – всички ние умираме по еднакъв начин с кожата, костите и телесните си течности. Докато сме живи, трябва да надмогваме себе си и да приемаме околните, ако искаме да очароваме хората.

P.S. Всички стъпки до тук са неизменна част от стратегията водеща до пълно очарование, но не бихте искали да пропуснете най-важната първа крачка, нали? Точно затова вижте: Стъпка №1 от плана ви за супер привлекателност!

Остави коментар

avatar

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg