Pepsi срещу Coca-Cola или защо потребителят стана по-важен от продукта

В Икономика на одобрението говорихме за успешното приложение на концепцията хората да не купуват просто продукти, а по-добра версия на себе си.

Сигурно се чудиш откъде и кога е тръгнало всичко?

Време е да ти разкажем историята...

Годината е 1957 и компанията “Пепси” преживява дълбока криза на идентичността. Както много млади хора по това време.

Независимо от упоритите усилия на маркетолозите “Пепси” е прегазена от най-големия си конкурент “Кока Кола”, независимо, че цената на едно „Пепси” е наполовина на тази на бутилка “Кока Кола”! Причината определено не е в самия продукт като такъв, а по-скоро в характера на марката (brand ethos) – неопределен, без посока, без завършеност, която да позволи на компанията да догони конкурента.

Какво става при “Кока Кола”....

По това време компанията е на върха, никой не може да й съперничи.

Успяла е да убеди американците, че в познатата на всички стъклена бутилка е събрала всичко хубаво и полезно от американския живот.

Затова и хората тогава, прегърнали идеята за изключителност на американците, чувството за общност, типичното американско настроение на Дядо Коледа, считат почти за ерес ако някой свърне в друга пътека, разбирай не пие Кока Кола.

Като се замислим картинката много прилича на тази на Apple и фанатичните фенове на марката, които интуитивно реагират на зеленото балонче на съобщението, с което едва ли не са се сраснали и за тях не съществува нищо друго.

Но нека продължим с историята...

През 1963 „Пепси“ наема млад рекламен мениджър Алън Поташ, за да реши проблема. Задачата му била меко казано трудна. Трябвало да „възкреси“ бранд, който се борел с най-успешния на всички времена бранд "Кока Кола".

Продуктът на конкуренцията не само превъзхождал „Пепси“ във всички категории, отнасящи се до потребителите, но и по вкус бил почти идентичен.

Поташ взел революционното решение, което по-късно остава в историята...

нови стари харесвани
Стойне Василев
VIP член
Стойне Василев

Страхотна статия. Даде ми много нови идеи за моя бизнес.

Ангелина
Admin
Ангелина

Благодаря, Стойне! Това е целта на всяка статия и се радвам, че ти е в помогнала. Става дума за една от най-известните бизнес истории, а тактиката си е евъргрийн.

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg