ВЛЕЗ В КЛУБА

Битката между Pepsi и Coca-Cola или защо потребителят стана по-важен от продукта

🎧 + Аудио вариант за абонати

В Икономика на одобрението говорихме за концепцията хората да не купуват просто продукти, а по-добра версия на себе си.

Сигурно се чудиш откъде и кога е тръгнало всичко?

Време е да ти разкажем историята...

Годината е 1957 и компанията “Пепси” преживява дълбока криза на идентичността. Както много млади хора по това време.

Независимо от упоритите усилия на маркетолозите “Пепси” е прегазена от най-големия си конкурент “Кока Кола”, независимо, че цената на едно „Пепси” е наполовина на тази на бутилка “Кока Кола”!

Причината определено не е в самия продукт като такъв, а по-скоро в характера на марката (brand ethos) – неопределен, без посока, без завършеност, която да позволи на компанията да догони конкурента.

Какво става при “Кока Кола”....

По това време компанията е на върха, никой не може да й съперничи.

Успяла е да убеди американците, че в познатата на всички стъклена бутилка е събрала всичко хубаво и полезно от американския живот. Затова и хората тогава, прегърнали идеята за изключителност на американците, чувството за общност, типичното американско настроение на Дядо Коледа, считат почти за ерес ако някой свърне в друга пътека, разбирай не пие Кока Кола. Като се замислим картинката много прилича на тази на Apple и фанатичните фенове на марката, които интуитивно реагират на зеленото балонче на съобщението, с което едва ли не са се сраснали и за тях не съществува нищо друго.

Но нека продължим с историята...

0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🌀 Поднови абонамент

==========

❤️ Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак
Най-после безплатна е-книга, която ще ти е истински полезна:
Постигай целите си два пъти по-бързо!
1. Въведи имейла си 2. Отвори пощата си 3. Потвърди абонамента си 4. Изтегли книгата