Много маркетолози вярват, че намаляването на цените е най-добрата стратегия за увеличаване на продажбите.
Фундаментално важно обаче е да се разбере:
Как точно да се прилагат отстъпките, без да се намалява възприеманата стойност на продукта или услугата.
Ето защо предоставянето на заслужени (или спечелени) отстъпки може да бъде изключително ефективна стратегия.
В следващите редове ще ви покажем как точно да ги приложите.
И по-конкретно:
В този материал ще научите:
- Защо намаляването на цените не е най-добрата стратегия за привличане на клиенти и кой е по-добрия вариант;
- Какво е спечелена отстъпка и как да я предложите;
- Защо даването на заслужени (спечелени) намаления увеличава възприеманата стойност на отстъпката.
Помислете за бутика зад ъгъла, в който винаги има разпродажба.
Минавате покрай него почти всеки ден, но въпреки усилията им никога не виждате да има клиенти вътре.
Вече знаете останалата част от историята…
Намаленията продължават да се увеличават до 75%, но сълзливата история продължава и накрая магазинът затваря.
Каква би могла да бъде причината?
Може би продуктите или продавачите не са били достатъчно добри, а може би това е просто лош късмет.
Не се замисляте много и продължавате да вървите…

Вижте още по темата:
3 сигурни начина да увеличите няколко пъти възприеманата стойност на продуктите си →
Точно срещу този магазин обаче има подобен бутик, който понякога също привлича вниманието ви. Изненадващото е, че на витрините му няма големи бели листове с нарисувана с флумастер отстъпка.
Вместо това има табела, която казва:
„Получавате безплатен чифт обувки по избор на стойност 100 лева, когато си вземете продукти за 500 лв“.
Този магазин някак си изглежда по-привлекателен.
Предизвиква интереса ви още повече, защото виждате и доста хора, които разглеждат и излизат с чанти, пълни с обувки.
Математически и икономически погледнато, пазаруването от първия магазин е по-леко за джоба ви. Но дали предпочитанието на хората към втория може да се отдаде само на късмета…
Или зад това се крие някаква по-сериозна наука?
Нека разберем…








