Този тип текстове не са особено секси.
Не са и от тези, на които хората се възхищават.
Всъщност, ако микро-копито беше на купон щеше да стои до вратата, посочвайки на хората къде е тоалетната, докато текстовете за продажби щяха да са заети с рекламирането на продукти сред тълпата.
Но има нещо, което вероятно ви убягва…
Тези мънички фрагменти могат да окажат огромно влияние върху успеха на вашия сайт или онлайн магазин, особено ако търсите нови начини за увеличение на продажбите.
Успешните бизнеси отдавна използват “micro copy”, чрез което доста хитро влияят на клиентите, намаляват триенето и им помагат да взаимодействат по-удобно със сайта, а резултатите се изразяват в повече продажби!
В този материал ще ви разкрием скритите възможностите на това непопулярно, но много мощно маркетингово оръжие.
И по-конкретно:
- Ще ви разкажем какво е микро-копирайтинг
- Ще ви покажем страхотни примери, които може да копирате
- Ще видите как микро-копито може да убеди или успокои клиентите
- Ще ви запознаем с ефективни методи за прилагането на тази стратегия и във вашия сайт или онлайн магазин.
Простотата не е даденост. Тя е постижение, човешко намерение, откритие, любима вяра. – Уилям Гас
Микро-копирайтинг: малки думи, огромно влияние!
За основоположник на микро-копирайтинга се счита Джошуа Портър. Неговата история е изключително интересна и завладяваща.
Джошуа работил в онлайн магазин, който губил пари от неуспешни транзакции – между 5 и 10%. Не му отнело много време да разреши проблема.
Направил го като добавил едно-единствено изречение, което разположил до полето за адрес. То гласяло:
Само едно изречение и проблемът останал в миналото.
Впоследствие това изречение спестило време за поддръжка и довело до повече приходи и увеличило транзакциите.
? Микро-копито е онзи малкък текст от вашия сайт или онлайн магазин, който ви помага да печелите повече пари!
Основната цел на микро-копирайтинга е да дава насоки на клиентите, да ги мотивира да действат в желаната от вас посока и да дава обратна връзка към тях, така че да завършат определено действие, без да се притесняват.
Такива могат да бъдат: добавяне на продукт в количката, стимулиране на продажбите (UpSell и Cross Sell), регистрация за бюлетин и т.н.
Казано накратко:
Микро-копито намалява триенето при покупка и бариерите пред клиента да купи продукта ни или да остави данните си за целите на нашия маркетинг.
Най-често срещаните позиции за микро-текстове са:
Съобщението за бисквитки, страниците за грешки, права за ползване, онлайн колички за пазаруване, страници с отзиви, страници за плащане (Checkout), транзакционни имейли, футър, заглавна част на сайта и др.
Е, нека ви покажа как да си направите най-ефективното микро-копи на сайта или онлайн магазина си, така че да помага на трафика и на продажбите ви: