⏱ за четене: 17 – 20 мин.
Едно е сигурно! Успехът на Фейсбук кампаниите ти определено зависи от това как ще настроиш аудиторията си. Това е и най-често срещаната трудност, с която се сблъсквам при създаването и на моите кампании. Необходими са доста тестове.
Една от добрите практики в случая е да се фокусираш върху един от най-важните показатели в онлайн търговията – Customer Lifetime Value (CLV), чрез която да си направиш и специфична аудитория за Фейсбук рекламите си.
Аудитория, създадена на основата на твоите настоящи най-добри клиенти!
Ако не знаеш какво е това или пък нямаш идея как да го направиш или нямаш идея от къде да започнеш, с това ръководство ще се опитам да ти помогна.
Ще ти споделя моя опит и този на експертите за тази специфична аудитория и важна метрика от чиито предимства и ти да започнеш да се възползваш. Всъщност, ще ти покажа как на практика да изчислиш CLV и да си направиш така важната Фейсбук аудитория, която ще таргетира хора подобни на твоите най-добри настоящи клиенти.
Как да изчислиш CLV за твоя онлайн бизнес?
Преди да използваш аудитория, базирана на твоята Customer Lifetime Value, важно е да разбереш концепцията на тази стойност и значението и за бизнеса.
Какво е Customer Lifetime Value?
Парите, които харчи един клиент за твоите продукти и услуги, преди да спре да го прави. Да вземем клуба: това са парите, които харчиш в MasterHack през времето, в което си активен член на клуба. Това е твоя CLV за бизнеса ми.
Да вземем още един пример:
Да речем, че бизнеса ти продава часовници и средната стойност на една продажба в магазина ти е 30 лв. За да правиш повече продажби пускаш Фейсбук реклама.
Да речем, че успяваш някак си да реализираш конверсия от 2% .Това означава (на 100 импресии), че за една продажба ще ти трябват 50 клика.
Ако вземем за пример средна цена за клик от 0.7 лв това означава, че една единствена продажба от тази реклама ще ти струва 35 лв.
Помниш, че средната стойност на една продажба в твоя магазин е 30 лв. Сам виждаш, че на пръв поглед, това не е печеливша маркетингова стратегия, нали?
Истината е, че не можеш да знаеш отговора на този въпрос, докато не разбереш твоя CLV. Ето защо трябва да изчислиш CLV за твоя бизнес, преди да започваш кампания. Защото на пръв поглед може да се окаже, че една продажба ти струва повече, отколкото печелиш средно от един продукт, но реално това да е добра инвестиция във времето. Разбира се, може и да не се окаже така.
Да продължим с примера с часовниците.
Ако средната продажба в магазина ти е на стойност 30 лв и клиента купи четири пъти за 1 година през следващите 5 години, можеш да очакваш от този клиент оборот от 600 лв. Това е няколко пъти повече от размера на първоначалните разходи, които си направил за придобиването на този клиент. Точно затова, когато става въпрос за придобиване на нови клиенти, е важно да използваш маркетингови тактики, които няма да те фалират, а ще доведат до лоялни клиенти, които пазаруват отново и отново. Веднъж щом определиш своя CLV, ще бъде по-лесно за теб да създадеш ефективна рекламна кампания, разбирайки много по-добре как разходите за тази кампания ще ти се отплатят във времето.
И не само – ако успееш да увеличиш оборота си повече благодарение на стари клиенти, то със сигурност ще увеличиш и средната стойност на твоята CLV.
Знам какво си мислиш:
Да, звучи супер, но как това е свързано с Фейсбук рекламата?
Позволи ми да ти обясня:
Докато стандартните Lookalike аудитории са чудесен инструмент за увеличаване на трафика към сайта, бизнесите често искаме да открием и развием по-специфични групи от клиенти, базирани на стойността на техните покупки.
За целта от Facebook вече имат функция, която ще ни помогне да таргетираме хора, които ще бъдат по-склонни да харчат повече пари за нашите продукти.
Преди да се появи тази аудитория, оптимизирането на рекламите изискваше да се използват основно показатели като кликове, импресии и инсталации и така да се прецени какво влияние оказва дадена кампания върху бизнеса. С въвеждането на този вид аудитория базирана на стойността можеш да съсредоточиш кампаниите си върху възвращаемостта от продажбата и намаляване на разходите.
Facebook вече може да използва не само мейлите на клиентите ти, но и стойности от покупките им като критерий на база, на който да създаде нова Lookalike аудитория. Така ще можеш да таргетираш хора, които ще е по-вероятно да купуват от теб, след като видят рекламата ти.
Добрите клиенти струват повече, но носят и по-добра печалба!
Разликата между тази Lookalike аудитория и стандартната Lookalike, е че стандартната ще насочи рекламата ти към хора сходни с всичките ти клиенти, докато базираната на стойност ще таргетира онези, които са склонни да харчат повече при теб.
Разбира се, клиентите на един бизнес не са равни.
Дори и като мен да качиш списък с клиенти, купили само един продукт, с една и съща цена, те пак не са равни. Някои ще бъдат по-ценни от други, именно заради стойността им през целия период на взаимоотношенията им с теб (lifetime value).
Някои правят покупка веднъж, други се абонират отново и отново. Важно е да предоставим на Facebook тази lifetime стойност, за да му помогнем да ни намери още потенциални клиенти, които приличат на най-добрите, които вече имаме.
Да преминем към създаването на аудиторията: