Как да се отличите на претъпкания си пазар: 5 стъпки, които ще ви бетонират на върха

Бариерите за навлизане на какъвто и да е пазар станаха прекалено ниски. А когато бариерите за проникване се снижават, конкуренцията се увеличава.

Как обаче да се отличим?

Толкова много шум.

Толкова много добре финансирани конкуренти.

Всички, макар и малки, иновативни компании рано или късно трябва да се справят с почти идентични клонинги.

Когато стартира своя бизнес, често българският предприемач навлиза в т.нар. “червен океан” – претъпкан пазар, при който всички шансове са срещу него и често без нищо патентовано или уникално.

Но кое е онова, което ще позволи на малкия му бизнес, опериращ на пренаситен пазар, да се открои и да постигне някакъв успех?

Отговорът не е един, а няколко…

Ако имате бизнес или продавате нещо и искате да се отличите радикално, трябва да сте наясно със следващите 5 ключови елемента на бизнес стратегията. Убийте всичко останало и заложете на тях!

Станали са по-важни отвсякога!

Особено, когато става въпрос за изграждане на устойчив и конкурентен бизнес. А предполагам точно такъв искате и вие…?

Да започваме…

#1. Позициониране на продукта на широк пазар


Не знам за вас, но аз започнах да разглеждам проблема по малко по-различен начин: визуализирам нещата чрез две оси:

  • Ос на “Взаимоотношенията”
  • Ос на “Усложняването”

Това е един от начините, по които виждам пазара:

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак