Бариерите за навлизане на какъвто и да е пазар станаха прекалено ниски. А когато бариерите за проникване се снижават, конкуренцията се увеличава.
Как обаче да се отличим?
Толкова много шум.
Толкова много добре финансирани конкуренти.
Всички, макар и малки, иновативни компании рано или късно трябва да се справят с почти идентични клонинги.
Когато стартира своя бизнес, често българският предприемач навлиза в т.нар. “червен океан” – претъпкан пазар, при който всички шансове са срещу него и често без нищо патентовано или уникално.
Но кое е онова, което ще позволи на малкия му бизнес, опериращ на пренаситен пазар, да се открои и да постигне някакъв успех?
Отговорът не е един, а няколко…
Ако имате бизнес или продавате нещо и искате да се отличите радикално, трябва да сте наясно със следващите 5 ключови елемента на бизнес стратегията. Убийте всичко останало и заложете на тях!
Станали са по-важни отвсякога!
Особено, когато става въпрос за изграждане на устойчив и конкурентен бизнес. А предполагам точно такъв искате и вие…?
Да започваме…
#1. Позициониране на продукта на широк пазар
Не знам за вас, но аз започнах да разглеждам проблема по малко по-различен начин: визуализирам нещата чрез две оси:
- Ос на “Взаимоотношенията”
- Ос на “Усложняването”
Това е един от начините, по които виждам пазара: