ReWork: философията, която ще преобърне представите ви за правене на бизнес

Може би обичате да работите това, което работите, но не ви харесва шефа. Може би сте отегчени от онова, което вършите и си мечтаете да правите нещото, което обичате и да ви се плаща за това. Може би си мислите, че  нямате достатъчно време, пари или убеждение, за да започнете нещо свое. Може би се страхувате да не се провалите? Или пък може би си мислите, че „бизнес“ е просто една от онези мръсни думи? Каквато и да е причината, следващите редове са специално за вас!

Новата реалност!

Съществува нова реалност. Днес всеки може да бъде в бизнеса.

Инструментите, които се използват, за управление на дейността вече са лесно достъпни. Технологията, която струваше хиляди, днес може да си купите за няколко долара или дори да използвате безплатно. В нашето ежедневие един човек може да върши работа като за двама или трима души, а в някои случаи дори за цял отдел.

Неща, които бяха невъзможни само преди няколко години, днес са нормална част от деня ни. Вече не трябва да работите уморителните 60/80/100 часа на седмица, за да си свършите работата (не робтайте, знам че сме в България, но нали говори за нов начин на мислене). 10-40 часа на седмица могат да бъдат достатъчни.

Започването на страничен бизнес, докато ходите на нормалната си работа, може подсигури паричния поток, от който имате нужда. Днес вие дори не се нуждаете от офис, в много случаи дори не ви трябва и склад!

Днес може да работите  от дома си и да си сътрудничите с хора, които никога не сте срещали, с хора, които живеят на хиляди километри.

Ако все още не мислите така – време е да се огледате, за да видите новата реалност. Време е да ре-организирате работата на вашата работа.

Време е за ReWork!


Преди да минем по същество, ще ви разкажа предисторията на книгата ReWork, която ще ни вдъхновява за създаването на статиите в тази нова категория.

Бестселърът е написан от създателите на най-популярния софтуер за управление на проекти Basecamp – новото име на 37Signals.

А причина за нейното написване според тях е:

„Имахме да ви кажем нещо ново във връзка със започването, изграждането и развитието на бизнес.“

Няма спор, че казаното от тях (и интерпретирано от мен) ще разчупи представите ви за много неща: не само за бизнеса, но и за успеха като цяло.

Важно е да се знае, че тази философия не е базирана на научни теории.

Нейната основа е солиден 10 годишен опит, в който авторите преживяват трудни икономически моменти, рецесии, спукване на бизнес балони, мрачни прогнози, които идват и си отиват и т.н. Въпреки всичко, тяхната компания остава печеливша (повече от 3 млн. души по целия свят използват софтуерните им продукти).

Ако някога сте чели Signal v. Noise или сте се докосвали до въпросната книга, вероятно добре разбирате защо им обръщаме такова специално внимание.

А за тези от вас, които тепърва ще се сблъскват с този начин на мислене искам да кажа, че това е нещо много по-различно от досегашния познат на всички модел за вършене на работа и правене на бизнес.

Много хора казват, че не можеш да споделиш тайните си за успех и все още да издържаш на натиска на конкуренцията. Грешка!

Всички казват, че не може да се конкурираш с големите момчета, без да имаш страхотен маркетинг и рекламен бюджет. Казват също и, че не може да успееш с продукти, които правят по-малко от тези на конкурентите.

Много хора казват много неща, но Джейсън ФридДжейсън е съосновател на Basecamp и съавтор на ReWork, бестселър на Ню Йорк Таймс. При това съ-основател и съ-автор, може ли Фрид да направи нещо свое? Не е и нужно → Статии от Джейсън и Дейвид Хайнемайер смятат, че всички те са в тотална грешка.

Документираното доказателство за това е именно ReWork„Конвенционална мъдрост от Джейсън Фрид и Дейвид, които пренаписват правилата на бизнеса. Техният подход се оказа изключително успешен, въпреки, че в началото всичко звучи контра интуитивно.“ – Джеф Безос, Amazon → Сайт на книгата

Ще започнем тази нова категория с разчленяването на бизнеса и изхвърлянето на традиционните представи за това какво е необходимо, за да стартирате. След това, с помощта на Джейсън и Дейвид, ще го сглобим обратно.

Ще разберете и защо имате нужда от по-малко, отколкото си мислите, как да създадете продукт, кога да разкажете на света за него, кого, как и кога да наемете и как да държите всичко това под контрол.

Този по-различен начин на мислене със сигурност ще ви помогне да сътворите нещо значимо и да изкарате пари от това! Да започваме….

ignore

Игнорирай реалния свят!

Това никога няма да проработи в реалния свят.

Може да чуете това, винаги щом споделите нова, свежа идея. Ще рече човек, че този реален свят сякаш е някакво супер депресиращо място за живеене. Това е място, където новите идеи, подходи и чужди концепции винаги губят. Единственото, което печели е онова, което хората вече знаят и правят, дори то да е неефективно.

Ако се огледате ще видите, че жителите на този т.нар. реален свят са изпълнение с песимизъм и отчаяние. Те винаги очакват свежата им идея да се провали. Те винаги предполагат, че обществото все още не е готово за промяна. Дори по-лошо: те искат да завлекат и останалите в тяхната собствена гробница.

Ако случайно сте обнадеждени или изключително амбициозни, те ще опитат да ви убедят, че идеите ви са просто невъзможни…….в „реалния свят“. Ще ви кажат, че просто си губите времето. Не им вярвайте! Не ги слушайте! Изгонете ги!

Този свят може да е реален за тях, но това не значи, че вие трябва да живеете в него.

Основателите на Basecamp добре знаят защо тяхната компания винаги ще се проваля на теста на реалния живот по всички параграфи. В реалния свят не може да имаш дузина служители разпръснати в различни градове, дори континенти.

В реалния свят не можеш да привлечеш милиони клиенти, без търговски представители или солидна реклама.

В реалния свят не бива да разкриваш формулата си за успех на останалата част от света, защото те е страх да не успее повече от теб. И въпреки реалния свят създателите на Basecamp правят така, че всичко това да стане възможно.

Всъщност „реалният свят“ не е място, той е извинение. Той е оправданието ти да не опитваш.

proval

Ученето от грешките е силно преувеличено!

В света на бизнеса провалът се превърна в очакван ритуал.

Постоянно слушаме  как 9 от 10 нови бизнеси се провалят. Ще чуете, че и вашето ново начинание няма особено голями шансове. Покрай ушите ви ще мине и твърдението, че провалът изгражда характер. Хората ще ви съветват:

Проваляй се рано, проваляй се често.

С толкова много провал витаещ във въздуха, няма да може да дишате!

Просто не вдишвайте от тази смрад. Не се заблуждавайте от статистиката. Неуспехите на другите хора са точно това – неуспехите на другите хора. Ако те не могат да продават своя продукт, това няма нищо общо с вас.

Ако другите не могат да изградят отбор, това няма нищо общо с вас. Ако другите не могат да ценообразуват правилно своите услуги, това няма нищо общо с вас. Ако останалите не могат да печелят повече, отколкото харчат….., знаете!

Още едно погрешно схващане: трябва да са поучите от грешките си! Какво всъщност научавате от грешките си? Може би ще научите какво да не правите отново, но колко ценно е това познание? Все още няма да знаете какво да правите по нататък.

Сравнете това с поуките от вашите успехи.

Успехът дава реални боеприпаси, с които не просто да стреляте и следващия път, а да уцелите. Когато нещо е успешно, вие добре знаете какво работи и може да го повторите отново. И следващия път вероятно ще го направите дори още по-добре.

Неуспехът не е  предпоставка за успех!

Успехът всъщност е опитът, който едиствено има значение. Това не бива да ви изненадва: точно по този начин работи природата. Еволюцията никога не забавя своя ход заради миналите си провали. Тя винаги се опира само на това, което работи.

Така трябва да направите и вие!

Сподели 😍

6
Остави коментар

avatar
3 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
HackoAleksandur Dobrevalexlifehackerbg.com2ReaL Recent comment authors
нови стари харесвани
Aleksandur Dobrev
Гост
Aleksandur Dobrev

Много харесвам сайта ви.Харесва ми , че представяте нещата , такива каквито са. Интересно ми е , с какво друго се занимавате , освен сайта ?

alex
Гост
alex

Ne sum suglasen s tazi chast ot statiqta. Nqma kak da uspeem, bez da sme minali prez gre6ki. Ima i takiva kusmetlii, no tova 6te re4e, che ako se provalim v ne6to, ne trqbva da opitvame otnovo li?

P.s. nqmam bg klav

Hacko
Гост
Hacko

А знаете ли защо се получава така, че е по-добре да се учим от грешките си? Защото във всяко начинание, бизнес или каквото и да е друго, сме изправени пред невидение. Никой не знае какво ще се случи, никой не може да предвиди какво ще бъде. Всеки инвеститор се опитва да предвиди разходите и приходите. Но като не успее да предвиди всичко и се получават фалити. Най-големите в света, виж те са друга бира. Те вече могат да предвиждат какво ще се случи защото Те го движат, Те го правят да се нагоди според нуждите им. Всички богати хора в… Прочети всичко »

2ReaL
Гост
2ReaL

Mnogo dobre kazano bravo !

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top