За движението на думите, което движи хората…
“Човешкият мозък започва да работи в момента, в който вие се родите и никога не спира, докато стоите и говорите пред публика, пред хора.”, казва известният актьор George Jessel
В книгата “100 неща, които всеки дизайнер трябва да знае за хората”, д-р Сюзан Уейншенк разкрива тайните на това кое предизвиква отговор и реакция у хората – основна цел на дизайна и комуникацията.
Там се твърди, че чрез комбинация от поведенчески науки, психология, както и практически примери може да се разобличи мистерията и да се облекчат страданията освен в дизайна, но и при публичното говорене.
Това късометражно филмче, което искам да ви покажа по-долу, ни предлага 5 от най-важните неща, които имат огромно значение за вашето велико представяне пред аудитория, което да я грабне, независимо от темата, за която сте се изправили да говорите!
Така че, натиснете бутона плей и вижте, кои са основните неща, които трябва да имате предвид, за да успеете да въздействате на хората и да плените публиката:
Ще ви разкажа най-важното от филмчето накратко:
[sws_divider_line]
1. Хората учат най-добре на 20 минутни парчета от време.
Трябва да има все някаква причина за супер успешният размер на TED формата, нали?
2. Конкуриране на множество сензорни канали.
По време на разговор, участват както слухови, така и визуални канали на общуване.
Точно защото ние сме предимно “визуални” създания и визуалния канал е решаващ фактор за общуването ни с аудиторията и затова какво ще възприемем по-напред.
Така че уверете се, че вашите слайдове не изискват от хората да четат прекалено много и така да им се отвлече вниманието от речта или от слуховия канал за комуникация.
Ако започнат да ви четат, ще спрат да ви слушат!
3. Това, което казвате е само една част от вашата презентация.
Паралингвистите изследват начина, по който информацията се съобщава отвъд думите. Точно затова бъдете наясно, че публиката реагира на вашия език на тялото, както и на вашия тонус!
Запишете себе си и вижте как се виждате и усещате отстрани и съответно коригирайте там, където е необходимо!
4. Ако искате да накарате хората да действат, трябва да ги накарате да действат /т.нар. call to action/.
В края на презентацията си, бъдете много конкретни и специфични за това какво точно бихте искали вашата аудитория да направи.
Това се отнася за почти всички начини на представяне на каквото и да било.
Точно затова и в края на тази статия ще ви помоля да я харесате и да я споделите, защото именно това искам от вас да направите!
5. Хората имитират вашите емоции и чувстват вашите чувства!
Ако наистина сте погълнат от вашата тема, ако изглеждате изгарящо страстен, говорейки за това, за което сте се изправили пред хората, това вълнение ще зареди и вашата публика – то ще се пренесе върху тях.
Така че не задържайте чувствата си, покажете колко много се вълнувате от това, което имате да кажете…
Е, споделете статията или я харесайте. Благодаря Ви!