Целта – в този материал ще ви покажа как много бързо и с минимални ресурси да създадете CRM ландинг страница за конкретни маркетингови активности по възможност без първоначална намеса на екип от програмисти и дизайнери.
Процеса:
- Регистрация на Bitrix24
- Настройка на CRM уеб форма и CRM уиджет.
- Създаване на CRM ландинг страница.
Пояснения:
- Ландинг е уеб страница или сайт с конкретна задача, отличава се с ясна цел, удобен дизайн и конкретен призив към действие.
- CRM е система за управление на отношенията с клиентите.
- Лийд е първоначална информация за вероятен търговски контакт – контакт с потенциален клиент, телефонно обаждане, запитване, мейл, въпрос в лайв чат.
- CRM лендинг страница е целева страница интегрирана към CRM система с възможност за прехвърляне на нужна информация в системата за последваща работа с нея и клиентите.
Как да си направиш CRM ландинг в Bitrix:
1. Регистрация на Bitrix24
На bitrix24.eu регистрирате свой безплатен Bitrix24.
Безплатната версия е за екипи до 12 човека. Потребителят регистрирал Битрикс24 е първи администратор и той има най-много права, освен регистриране на други потребители, той може да поиска например пренос на Битрикс24 към самостоятелен хостинг. Регистрирайте свой Bitrix24 от работещ мейл.
2. Настройване на CRM уеб форма и CRM уиджет
В CRM модула има създадена CRM уеб форма, най-добре е тя да не затруднява посетителите. Може да има само телефон и мейл или само име и телефон, въпрос на избор според целта на ландинга. Формата е добре да създава нов лийд. Лийда е CRM същност с минимални ограничения при създаване, например не са необходими имена, което е задължително при CRM същността – Контакт.
Отново в CRM модула (vash.bitrix24.eu/crm/button/) включвате уиджета за отворена линия. Той представлява приятен плаващ бутон за сайта, който включва избрани канали за комуникация – лайвчат, форма за обратно позвъняване, фейсбук месинджър, скайп чат, вайбър чат и други възможности. За начално удобство напълно достатъчно е да се включи само лайвчат и фейсбук месинджър към съответна фейсбук страница.
Тези два CRM канала ще създават нови лийдове директно от CRM лендинга.
3. Създаване на CRM лендинг
С конструктора за сайтове на Битрикс24 могат да се създават тематични сайтове с готов дизайн и функционалност. В момента са достъпни шаблони за:
- счетоводство
- агенции
- архитектура
- бизнес
- консултации
- строителство
- фирма
- недвижими имоти
- спорт
- юридически
- и други
Във всеки шаблон има включени стандартни блокове с готов дизайн и примерно съдържание. Блокове могат да се добавят, премахват, скриват за последващо включване.
Текста в тях може да се променя, без да е необходимо някакво специално умение.
Ако имате ясна цел и подготвени текстове можете да направите и публикувате ландинга буквално за няколко минути. Не забравяйте да свържете CRM уеб формата и CRM уиджета със сайта. Уиджета се избира в общите настройки на сайта, а уеб формата в отделен блок. В настройките на сайта е добре да включите GA идентификатор за да следите посещенията, фейсбук пиксел и евентуално друг брояч.
Помислено е и за SEO – можете да промените TDK също от настройките.
Редактирането на страницата е невероятно лесно. Всеки блок има иконка за редакция и дизайн и иконка за местене скриване и изтриване.
Текстовете могат да се редактират дори без отваряне на панела за редакция. Достатъчно е да кликнете върху нужния текст.
Може да видите и как би изглеждал сайта на компютър, таблет или телефон.
Разбира се основната цел на сайта е да предаде данни към CRM системата и това става чрез интегрираната уеб форма и плаващия бутон на уиджета на отворената линия. Уиджета заслужава малко повече внимание.
Неговата настройка е повод за отделна статия, не че е сложно, възможностите са много. Може да се променя цвят, място, работно време, встъпителни фрази и куп други неща помагащи за удобната комуникация с клиентите.
Кликнете на бутона PUBLISH, за да публикувате сайта и да насочите трафик към него.
Вижте всичко, което описахме до тук в това видео:
Крайният резултат – напълно функциониращ ландинг CRM.
Посетителите ще попълват уеб формата и ще ползват уиджета, а информацията ще постъпва направо към CRM мениджърите.
Не забравяйте да инсталирате на работните си места десктоп и мобилното приложение на Bitrix24, сътрудниците ще са Ви благодарни за това. Събирайте лийдове и направете всичко необходимо да ги конвертирате в дългогодишни