7-те бизнес урока на Карл Лагерфелд

Карл Лагерфелд безспорно ще остане една от най-значимите фигури в мoдната индустрия със своята харизматичност, творчески ум и несравнима креативност!

В този материал обобщаваме неговите 7 най-важни бизнес уроци:

#1. Не поставяй всичките си яйца в една кошница

След като през 1954 година, той получил първата си награда от конкурс за модни дизайнери, през 1963 вече създава колекции за четири различни модни къщи.

Освен „Chanel“, Лагерфелд оглавява и не по-малко популярните „Fendi,“ a през 1979 година стартира и собствения си лейбъл – Lagerfeld .

Във всеки един бранд вложил оригинален подход към стила, адаптирайки го към съответния формат. Но винаги с типичната си индивидуалност.

Изглежда така, че той е създал всичко, за което може да мечтае един творец.

За Лагерфелд, обаче такова определение няма.

Влиза в сътрудничество с масовия пазар и започва да пуска свои колекции от играчки, прибори за хранене, както и собствена бутилка Coca Cola . 

По свой дизайн създава и шоколадова стая в известен парижки хотел.

Той е абсолютен пример за човек, който никога не спира да твори.

#2. Светът ще те види по начина, по който ти искаш да те види

Да търсиш одобрение за това, което правиш от другите хора е същото, като да дадеш волана на пътника на задната седалка на колата. Разбира се, можеш да използваш  временни насоки, но едно пълно отдаване на другите ще опустоши съзнанието.

Карл Лагерфелд разбираше това по-добре от всеки друг.

Ако правиш нещо, за да получаваш одобрение, значи играеш грешната игра. Един предприемач никога не трябва да подценява важността на самосъзнанието си.

Вместо това той ни съветва да си отговорим на следните въпроси:

  • Кое е ценно за мен?
  • Кое е това, в което вярвам?
  • Как то влияе на мирогледа ми?
  • Как се отразява на начина , по който прекарвам времето си?
  • Как влияе на това, което съм решил да създавам?

Лагерфелд винаги е отделял време за планиране на нови проекти.

В свое интервю той споделя, че често получавал „електронни светкавици“.

В допълнение на дизайнерството, Лагерфелд е известен и със силни фотографски увлечения, които често пресъздавал по време на рекламните си кампании.

Също така колекционирал мебели, издавал книги и имал своя собствена галерия..

Символ на какво е всичко това – неудържима енергия или немски прагматизъм?

Или просто страст и талант, вплетени до ниво на гениалност.

# 3. Открий собствения си стил

Без любимите му очила…

Всички познаваме неговия неподражаем, изискан стил – черни панталони, вталено сако, сребриста опашка, тъмни очила и черни ръкавици без пръсти.

Неговата визия е емблематична не по-малко от дизайните му.

Изпипан, идентичен и фиксиран, но и крайно харизматичен, Карл Лагерфелд е известен и с острия си език. Той не спестява сарказма и по отношение на себе си:

Аз съм като карикатура на самия себе си и това ми харесва, това е нещо като маска. За мен венецианския карнавал продължава цяла година.

Известността му понякога му причинявала и проблеми. Той не веднъж се е оплаквал, че няма място, където може да отиде, за да остане незабелязан.

В Япония жените дори си позволявали да го пощипват по задника.

# 4. Никога не спирай да учиш и да се информираш

Подобно на много други успешни творци, Лагерфелд намирал за необходимост да инвестира там, където обикновено има най-много – мозъка си!

В своята огромна библиотека, той съхранявал близо 300 000 книги.

За тях той казва:

Книгите са най-доброто лекарство.Те са лекарството, което не можете да спрете. Аз съм щастлива жертва на книгите си.

Основател е на собствена издателска къща, чрез която публикува книги за мода, изкуство, фотография, дизайн и дори готвене. Всекидневно консумирал огромно количество информация, която използвал, за да се надгражда непрекъснато.

# 5. Играй по правилата. Не винаги трябва да правиш история

Когато през 1983 година Карл Лагерфелд започнал да работи за „Chanel“, модната къща изживявала тежък момент. След смъртта на легендарния си основател, Карл не се посвенил да придаде един съвсем нов облик на стила на Коко Шанел.

Карл дава съвсем нов живот на бранда, въвеждайки блясъкът и светли цветове, без да забравя за стремежите на революционната Коко: независимост, свобода и модерност.

В есенното шоу на 1991 година, повлиян от хип-хоп културата, той разхожда световно известните топ модели – Линда Еванджелиста, Хелена Кристенсен и Кристи Търлингтън в мини поли и неонови чорапогащи и златни вериги.

Макар отзивите за колекцията да са противоречиви, факт е, че отново се заговаря за „Chanel“ и марката започва да диктува световните модни тенденции.

# 6. Вдъхновявай се от младите

Карл не обичал да говори за възрастта си, но винаги бил заобиколен от хора, много по-млади от него. Той обичал да прекарва времето си с любимите си модели Батист Джакобини и Брад Крьониг, чиито малък син е излизал на сцената с него.

Карл обожавал и подкрепял пътя на много млади звезди по стълбата на славата, като  Линдзи Лоън и Лили-Роуз Деп. Буйната кръв около него го вдъхновявала да бъде винаги в крак с популярната култура.

Флиртувай с младите, не се вглеждай в миналото!

# 7. Обгради се с надеждни хора

Освен моделите Карл винаги държал до себе си и верен екип.

Той имал две къщи една до друга, в едната живеел той, а в съседство били на разположение хората, които се грижели за неговия комфорт.

Дори имал две различни прислужници за любимата си котка – Шупет. Всеки ден те трябвало да описват подробно грижите за неговия безупречен вид и здраве.

Лагерфелд подхождал винаги с внимание и към хората до себе си. Неговата дясна ръка Виржини Виар заема специално място в неговия живот и кариера.

*след смъртта му Виржини Виар поема поста главен дизайнер на модна къща „Chanel“

Следва един не по-малко важен съвет:

Винаги вдигай летвата толкова високо, колкото можеш!

Винаги поставял високи стандарти пред всеки ценен човек, от екипа си. Вярвал, че това е най-ефективния начин за неговото израстване.

Най-добрите лидери винаги са готови да излязат извън своята зона на комфорт и да поемат риск, който ще преобърне мисленето и ще придвижи света напред.

Независимо дали се възхищаваме от работата му, независимо дали го харесваме въздействието на Лагерфелд ще се запази и за бъдещите поколения.

Той е един от най-влиятелните дизайнери на 21-ви век, символ на стила. Воден от феноменалното чувство за творчество, Карл беше страстен, силен и много любопитен. Той оставя след себе си едно изключително наследство като един от най-великите дизайнери на нашето време и няма думи, които да изразят колко ще ни липсва. – The House of KARL LAGERFELD

  • 648
  •  
  •  

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

>
 

Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече