ВЛЕЗ В КЛУБА
Renault,велика марка ,renault auto ,Луи Рено

Луи Рено – човекът, чиято бизнес идея ни подари велика автомобилна марка

  • 5
  •  
  •  

Запази за по-късно

Марката Рено смело може да се определи за родоначалник на съвременната автомобилна промишленост. Колите Рено са се родили в гаража на един ентусиаст. И благодарение на успешната реализация на неговата бизнес идея младият инженер Луи Рено успява да създаде истинска автомобилна империя. Вижте как:


Ако и вашата мечта се състои в това да реализирате успешно своята бизнес идея, значи определено си струва да прочетете историята на тази велика марка и да използвате получените знания, за да създадете своя собствена просперираща компания.

Но първо нека видим…

# Как Луи Рено започва всичко

Историята на марката Рено разказва за един от онези редки случаи, когато мощна корпорация израства от таланта на един съвсем обикновен човек, който стартирайки няма никакви преимущества. Луи Рено произхожда от обикновено буржоазно семейство. От ранна детска възраст той не изпитвал особено влечение към класическото образование. С голямо удоволствие прекарвал дните си в обора, превърнал се за него в техническа лаборатория. Там Луи започва да прави опити за разработка на нови модели автомобили.

Луи Рено

Първата сериозна техническа иновация била направена от Луи, когато бил едва 20-годишен. Тогава той внимателно преработил конструкцията на обикновено триколесно транспортно средство от компанията De Dion-Bouton. Младежът превърнал триколесния транспорт в пълноценен автомобил със задвижване на задните колела и първи в света използвал скоростна кутия, която била изобретена от самия Рено.

До този момент движението на автомобила се придавало с помощта на вериги, а в това изобретение бил използван вал с кардани и шарнири. Подобна схема и до днес се използва с успех в автомобилостроенето.

През 1889 година Луи Рено създава първия си автомобил.

Това била кола с мощност на двигателя едва 0,75 конски сили. От момента на създаване на този автомобил започва да се пише историята на компания Рено.

Рено модел А

Следват години на труд над нов модел автомобил.

Резултат от работата на Луи и неговите двама по-големи братя станал модел  „А” – автомобил, който комбинирал последните технически достижения за онези времена.

Благодарение на високата мощност за онова време, Рено успял да спечели облог, изкачвайки се с автомобила по 13% наклон. Такива показатели предизвикали фурор и Луи получил поръчка за 12 подобни автомобила. Така започнало и серийното производство.

# Позициониране на „Рено” на пазара

Успехът на модел „А” позволил на братята да създадат компания, която била наречена Société Renault Frèresin Boulogne-Billancourt. За сглобяването на автомобилите била оборудвана работилница в покрайнините на Париж. Производствената мощност била 15 автомобила годишно. В същото време била патентована и скоростна кутия, която започнала да се използва практически във всички автомобили от онова време.

Луи Рено

За реклама на своите автомобили братя Рено избрали най-убедителния начин да докажат, че техните возила са най-добри. По онова време автомобилите все още не били масово използвано транспортно средство и състезанията с тях предизвикали огромен фурор.

Компания „Рено” положила огромни усилия, за да излезе победител в най-значимото състезание за онова време. Една такава победа в състезание Париж-Берлин, донесла на компанията поръчка от 350 автомобила – огромен обем по онова време.

фабрика Рено

Причината за многобройните победи бил нестандартният подход за създаването на състезателни коли – братята заложили на леките конструкции с неголям двигател, които лесно изпреварвал мощните, но тежки автомобили на конкурентите.

Всяка нова победа им носела стотици нови поръчки.


Вижте още: Интервю: Главният дизайнер на McLaren Automotive – Робърт Мелвил


През 1903 година се случила трагедия.

Един от братята Рено, бивш пилот на състезателен автомобил загинал в автомобилна катастрофа. След това Луи спрял да участва в състезания, но автомобилите на компанията продължили да постигат нови рекорди в този спорт. През 1904 година “Societe Renault Freresin Boulogne – Billancourt” имало 120 представителства на територията на Франция и зад граница, а производствените мощности достигнали почти 1000 автомобила годишно.

В следващите няколко години компанията започнала да си сътрудничи с френската армия и да разработва специално за нея двигатели за самолети, военни машини и дори танк, актуален и до наши дни. Правителствените поръчки позволили до толкова да се разшири производството, че през 1913 година броят на работниците се увеличил до 5200 човека, а обемите на производство до 10 000 автомобила годишно.

# Разцвет

През 1919 г. Рено се превръща във водеща компания във Франция. Така смелата бизнес идея довела своя създател до зашеметяващ успех. Шест години по-късно се появило известното на всички ни лого във вид на диамант, с което бил украсен модел Renault 40CV.

Renault 40CV

След две години компанията внедрила още една значима иновация – инсталиране на спирачки върху всички колела на автомобила Renault NN.

RenaultNN

През 1930 година била изобретена независимата предна предавка, подвижните седалки и приспособление за поставяне на багажа. Така автомобилите на компанията започнали да се приближават до своя съвременен вид.

# Фаталната грешка, която го пратила в затвора

Компанията процъфтявала до началото на Втората Световна Война. И по време на окупацията на Франция ръководителят на компанията взел грешно решение – в името на това да съхрани децата си невредими той решил да си сътрудничи с нацистките войски.

Грешка

Но да съхрани компанията не успял. Производството на работеща немска военна машина било разрушено от бомбардировките на авиацията на съюзниците, а след войната Луи Рено бил даден под съд и завършил дните си в затвора.

Обществото се отвърнало от него, а цялото производство било национализирано, като развитието на компанията и в наши дни се контролира от държавата.

renault-alpine 2015

От историята на компанията “Рено” можем да извадим 2 поуки. Първата е, че при наличието на инат, трудолюбие и интуиция можем да изградим империя, почти без стартов капитал. Втората е, че опитвайки се да спасим бизнеса си на всяка цена, можем да отидем прекалено далеч и да изгубим всичко.

военни мотоциклети


  • 5
  •  
  •  
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

🔰 Влез в клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🧰 ВИП Tools

==========

🔥 Facebook група

📜 Тайните на Мастърхак

💰 По-изгоден абонамент

🎁 Подари абонамент

🔴 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

FREE ebook
супер инструмента
за по-лека работа и резултати
100
инструмента
за супер продуктивност
100
Специална оферта:
спести 200 лв от цената за 6 м. абонамент и вземи подарък
Спести 200 лв от цената за 6 м. абонамент + подарък
Welcome Hunter! Get 20% OFF Just for Today
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this