Социалните мрежи вече са обикновени комунални услуги. Те умират, а на тяхно място идва Кошерът

Facebook и Instagram бяха революционни мрежи, които пренесоха отношенията от реалния свят във виртуалното пространство.

Днес те вече са нещо по-различно: Застаряващи комунални услуги, захранващи остаряла версия на социалния интернет.

Но нищо не е по-красноречиво от числата…

  • Около 10% от всички акаунти са фалшиви спам ботове.
  • Обикновеният потребител на Инстаграм поства 2.69 пъти на ден, докато потребителите с над милион последователи – 8.58 пъти на ден.
  • 80 милиона снимки се публикуват на ден, но средният процент на ангажираност на пост е около 1%.
  • В Инстаграм 50% от постовете се генерират от по-малко от 3 % от акаунтите. Фейсбук е малко по-стабилен, тъй като има ограничение на броя приятели, които може да имате.

На фона на това споделянето на авторско съдържание като публикуване на снимки, линкове и постове намалява с над 21% на годишна база.

Има все повече пасивни наблюдатели…

От всичко това следва много важен извод:

Днес вече не е достатъчно да се „свържете със света“.

Ако искате да оцелеете, трябва не просто да изградите мрежа.

Трябва да построите кошер ?

Няма да чуете да се говори за това, но…

Мрежата, която познаваме е в екзестенциална криза


Въпреки че някои социални мрежи включват милиарди потребители, честотата на общуване в тях не се е увеличила пропорционално.

Дали ще добавяте “приятели” ежедневно или ще следвате нови потребители, вие общувате само с ограничен брой хора.

Потребителите на Facebook с над 500 приятели общуват активно само с 10 до 20 души (аз съм с почти 5000 и не си пиша с повече от 30).

Изводът:

Растежът на една мрежа не се равнява на растежа на бизнес стойността, която ви носи тази мрежа.

Истински добрите мрежите не бива да бъдат пасивни и неутрални прахосмукачки, засмуквайки пари и ценно време.

Те трябва да бъдат инструментални.

Мрежата е виртуалното изражение на това как връзките между няколко съставни части формират единна система.

Но с нарастване на зрелостта на мрежите каквито ги познаваме започваме да виждаме нещо съвсем ново и може би доста по-добро…

  • Google Maps ни дава разстоянието, но Uber ни придвижва по-бързо.
  • Фейсбук е начин да се свържем, но Месинджър  ни помага да общуваме.
  • Ибей ни позволява да пазаруваме онлайн, но Amazon Prime ни дава това, което искаме, когато го поискаме.

Какво ни показват тези неща?

Стойността на това да си свързан не е в това да си в мрежа. Тя е в това да имаш мнение и да предприемаш действия, които носят резултат.

Позволете ми да ви покажа какво имам предвид…

Кошерът: най-ефективната социална мрежа


Една пчела тежи около 1/10 от грама.

Съберете всички медоносни пчели в кошер и ще получите около шест до седем грама пчели. Но от подобно събиране няма да получите кошер.

Самият кошер е около 60 килограмова плътна маса, която включва всяка отделна пчела, но и много повече от това.

А сега прочетете това много внимателно:

Кошерът е много по-интелигентна и еволюирала социална мрежа, която е по-голяма и по-силна от сумата на своите съставни части!

Как работи кошерът?

  • Кошерът увеличава честотата на взаимодействие между възлите и създава повече точки на допир в кошера.

Това е начинът, по който той се учи и взема информирани решения в отговор на постоянно променящата се външна среда.

  • Кошерът намалява триенето между възлите и създава по-високо ниво на синхрон между членовете на кошера. Това създава по-силни връзки между отделните членове и му позволява да действа колективно.

Поради повишената честота на взаимодействие, кошерът се държи по-интелигентно, а поради намаленото триене между възлите, може да направи нещо много повече от просто трансфериране на данни в мрежата.

Той реагира и се развива въз основа на тези данни.

Кошерът не е просто по-мрежов.

Той е по-гъсто населен с органични, живи компоненти.

Но най-добрият начин да разберем нововъзникващите човешки кошери е да наблюдаваме как същите функционират в природата.

Това, което следва ще ви изуми…

Как колониите от мравки могат да се превръщат в течности, в твърди тела и да променят формата си

Колониите от мравки са толкова добре сработени, че масата от тях може да образува твърди тела или да се “разтопи” на течност като едно тяло.

Като се държат една за друга или просто се отпускат, вискозитетът на струпването на мравки се променя. Те са в състояние да направят това поради високата честота на взаимодействие помежду си в колонията.

За мравките комуникацията е оцеляване ?

Ако приложите натиск върху топка мравки, най-близките до върха ще започнат да действат така, сякаш са мъртви, увеличавайки пластичността на гърчещата се маса от мравки. Колкото по-силно ги притискате, толкова по-гъвкави стават, за да поемат налягането.

Колкото повече мравки са свързани заедно, толкова по-голям натиск могат да издържат колективно…

https://youtu.be/B0QVXVgcdhs


Това, което позволява на мравките да се адаптират толкова бързо, не е съдържанието на предаденото съобщение, а начинът, по който една мравка притиска друга, предизвиквайки верижна реакция в целия клъстер.

Така един клъстер от мравки може да образува сал, за да избегнат удавяне, или да построят мостове от телата си, за да преодоляват пропасти.

Тази гъвкавост им позволява да процъфтяват в почти всяка среда.

Те са колонизирали всеки континент с изключение на Антарктида, съставявайки 15–25% от сухоземните животни на Земята.


Любопитно, нали…

Но как да използваме тази природна сила в нашата работа и бизнес?

Как други вече я прилагат?

В следващите редове ще научите:

  • Как други мрежи вече използват силата на кошера
  • Как да намалите триенето в комуникацията си по примера на пчелните рояци,които могат да работят като невронни мрежи
  • Как да трансформирате вашата общност в кошер.

? А сега следва най-интересното…

***

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си