[TheChamp-Sharing count=”1″]
? + Аудио вариант за абонати
Статията е вдъхновена от произведението на Чарлс Дюиг „Силата на навиците“, което още с излизането си през 2012-та година стана хит сред читателите и намери място сред топ 100 на най-продаваните книги в Америка. Уолстрийт Джърнъл и Файненшъл Таймс я определят като една от най-добрите бизнес книги за 2012 г., бестселър на Ню Йорк Таймс.
Млада жена, която започва да пуши и пие, когато е на 16, на 25 дължи $10 000, няма постоянна работа и страда от затлъстяване, през последните години променя почти всеки аспект от живота си.
Спряла е да пуши, пробягала е маратон, започва 39-тия си месец на работа във фирма за графичен дизайн и си купува собствен дом.
Продуктът на Procter & Gamble – Febreze, който е на път да се превърне в един от най-големите провали в историята на компанията, след малка промяна в рекламата, започва да носи печалба от милиард долара на година. Нов, недоказал се изпълнителен директор, поема една от най-големите компании в Америка, която през последните години върви надолу. Съвсем скоро производителността в „Алкоа“ достига едни от най-високите нива в страната и компанията се изкачва до върховете на индекса Dow Jones.
Какво е общото между всички тези случаи?
Това е успехът. Успех, постигнат чрез фокусиране върху моделите, които определят всеки един аспект от нашия живот.
Или с други думи, чрез промяна на навиците.
Как се формират навиците
Оказва се, че всеки навик започва с психологически модел, наречен “habit loop” (затворена верига на навика), който включва три стъпки.
Първо имаме знак или индикатор, който играе ролята на спусък (cue), и който казва на мозъка ни да премине на автоматичен режим и да действа по определен начин.