Игровизацията или познато още като геймификация, е прилагане на техниките за проектиране на игри в неигрови среди.
Просто, нали?
Добавете няколко значки, 2-3 нива, малко точки и готово!
Е, мнозина не са съгласни с това определение.
То пропуска най-важната част: забавлението от играта.
Бих описал геймификацията така: процес на създаване на весели и ангажиращи преживявания в неигрови сценарий.
Това може да бъде вашия сайт, продукт или магазин...
В процеса на геймификация е важно да се съсредоточим повече върху забавлението, а не върху самите елементи на играта.
Вземете Root - робот, който учи децата да програмират...
Той се движи в съответствие с кода. Няма точки, значки или класации: само забавлението от самата дейност.
Или Hyper-Reality — концепция на Кейичи Мацуда, която представя провокативна визия за бъдещето на AR (добавена реалност).
Елементите на играта тук са крещящо преувеличени??
https://vimeo.com/166807261
От къде започва геймификацията
Повечето "схеми" за игровизация започват с определянето на целите и се завършва с изпълнението. Пит Дженкинс и Б. Мерино де Паз например се фокусират повече върху частта на изпълнението.
Те започват с бизнес целите и желаните поведения.
Но предлагат и да се помисли за разходите по внедряването, стратегията за поддръжка, изграждането на екип и изготвянето на спецификация.
Какво следва?
В това ръководство ще получите:
- Основните концепции за геймификация в бизнеса
- Шаблон за проектиране на игровизация в бизнеса [PDF]
- Динамика, механика и елементи на играта
- Психологията на видовете играчи
- Цикълът на ангажираност
И още много супер важни неща, които ще ви помогнат да създадете геймификация за бизнеса си, за да пристрастите клиентите си!
Да започваме...