Как да създадете игровизация в бизнеса си, за да привлечете армия от лоялни клиенти, които ще купуват продуктите ви като луди

В сравнение с игрите, реалността е безсмислена и безполезна. Игрите ни помагат да се чувстваме възнаградени за това, че полагаме усилия.
- Джейн Макгонигал

Игровизацията или познато още като геймификация, е прилагане на техниките за проектиране на игри в неигрови среди.

Просто, нали?

Добавете няколко значки, 2-3 нива, малко точки и готово!

Мнозина обаче не са съгласни с това определение.

То пропуска най-важната част: забавлението от играта.

Бих описал геймификацията така: процес на създаване на весели и ангажиращи преживявания в неигрови сценарий.

Това може да бъде вашия сайт, продукт или магазин...

В процеса на геймификация е важно да се съсредоточим повече върху забавлението, а не върху самите елементи на играта.

Вземете Root - робот, който учи децата да програмират...

Той се движи в съответствие с кода. Няма точки, значки или класации: само забавлението от самата дейност.

Или пък Starbucks, които направо превъртат играта...

Те са създали специална игровизация, която да подобри изживяването на клиентите им и да стимулира продажбите.

Ето как работи: клиентите се регистрират за програмата "My Reward" чрез приложение. Всеки път, когато взаимодействат с него или правят покупка, те печелят „звезди“ в екосистемата на Starbucks.

Играта има “нива” в зависимост от степента на лоялност.

Според вас кой печели от играта на Starbucks?

Ако сте предположили, че това са клиентите, страхувам се, че много грешите. Единственият победител тук е Starbucks.

Проучване на Харвард показва, че:

Програмата за лоялни потребители на Starbucks има зашеметяващите 16 милиона активни членове (към март 2019 г.). Компанията приписва цели 40% от общите си продажби на тази игровизация.

И това ако не е повод да стигнете до края на ръководството...

От къде започва геймификацията


Повечето "схеми" за игровизация започват с определянето на целите и се завършва с изпълнението. Пит Дженкинс и Б. Мерино де Паз например се фокусират повече върху частта на изпълнението.

Те започват с бизнес целите и желаните поведения.

Но предлагат и да се помисли за разходите по внедряването, стратегията за поддръжка, изграждането на екип и изготвянето на спецификация.

Какво следва?

В това ръководство ще получите:

  • Основните концепции за геймификация в бизнеса
  • Шаблон за проектиране на игровизация в бизнеса [PDF]
  • Динамика, механика и елементи на играта
  • Психологията на видовете играчи
  • Цикълът на ангажираност

И още много супер важни неща, които ще ви помогнат да създадете геймификация за бизнеса си, за да пристрастите клиентите си!

Да започваме...

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак