Ако има нещо, което не бива да пренебрегвате, когато става въпрос за поведението на потребителите, това е контекстът за вземане на решения. Когато разберете този на вашите клиенти, може значително да подобрите маркетинга и да увеличите продажбите си. Дори и приятното им преживяване…
В този материал ще научите:
- Какво точно се случва в главите на клиентите ви, когато вземат решения (особено, когато мислят дали да купят от вас);
- Защо контекстът е едно от най-мощните маркетингови оръжия и как да го използвате във ваша полза;
- Как малка промяна в средата може да спаси стотици животи и как може да се възползвате от това;
- Как една простичка промяна в менюто на ресторант увеличава продажбите му с 13 пенса на клиент;
- Как принуждаването на клиентите да вървят 6 пъти по-далеч може да подобри преживяването им…
Въпреки отчаяното ни желание, не съществува магическа отвара, нито простичко решение, което да изстреля в друго измерение продажбите, преживяването на клиентите и бизнеса ни като цяло.
Много оптимистично начало, нали?
Но… има едно нещо, което се доближава до тази магия.
И ако не го вземете предвид, всичките ви усилия може да се окажат напразни. Не само това, то е абсолютен крайъгълен камък на поведенческата икономика. Какво е то ли?
Нека го илюстрираме с една история…
Имало едно време две сестри – Даниела и Никол.
Те израснали заедно, ходили в едно и също училище, живеели заедно, правели всичко почти по един и същи начин. Един ден те се оказали изправени пред важно решение за покупка. Всяка сама за себе си.
Отнело известно време, но Дани най-накрая намерила страхотна рокля! Точно такава, каквато търсела отдавна и била готова да плати за нея 150 лева. Когато отишла на касата, продавачът ѝ казал: