4 нестандартни тактики за повече онлайн продажби!

Накъдето и да погледнеш – стандарти и правила! Те правят живота лесен и предвидим. Но така определено няма да продаваш повече! Ще го направиш ако си позволиш да пренебрегнеш нормите и си създадеш нови, много по-добри!

Да нарушиш правилата – причините и ефектите:

Мозъкът винаги гледа да работи ефективно.

Той си създава модели и ги съхранява, за да не е необходимо постоянно да възприема всичко наоколо с пълна концентрация. Това прави и възприятията ни ефективни: вниманието към вече познатото не е така интензивно и в голям обем.

Как тогава да привлечем вниманието на 100 процента? Отговорът е прост – като излезем от нормите, познатите модели на възприятието. Едва тогава мозъкът превключва от автопилота на скритото възприятие към ясно изразеното внимание.

Ето два примера за излизане от рамката:

Свикнали сме жените по бельо в реклама да са със съвършена фигура.

Е, през 2004 година козметичната фирма Dove решава да привлече внимание като разчупи ледовете. Компанията показа в една своя кампания дами по бельо с различна структура на тялото, цвят на кожата и косата.

Те съвсем нямат перфектни мерки, но пък всички демонстрират отлично самочувствие, чувстват се добре в кожата си и са автентични. Кампанията преминава с голям успех, а много хора и досега си спомнят за нея.

Преди няколко години Benetton използва шокиращи плакати и разби табута. Резултатът – насочи прожекторите към себе си, но и предизвика протести.

Извън утъпканата пътека – успешните опити


Въпреки, че дигиталният маркетинг е динамично променяща се сфера, то съществуват правила. Eто над какво да помислиш, когато ти дойде музата за промяна:

Да кажем, че решиш да прекрачиш правилата по отношение на уеб страницата. Трябва да си даваш сметка, че при този подход с определени теми, информация и елементи се жонглира с повишено внимание. Това означава пестеливо и целенасочено използване, защото се увеличават и когнитивните усилия на хората.

Трябва да избереш из между:

  • Искам да наруша правилата в сравнение с конкурентите?
  • Моите собствени наложени към момента?

Второто води към предизвикателството да се справиш с промяната на корпоративната идентичност, както и с установения дизайн и структура на сайта ти.

И още въпроси за размисъл:

  • Как са изградени страниците?
  • Как се показват определени елементи?
  • Какви цветове и форми се използват стандартно?
  • Къде мога да кривна от пътя, за да извадя на преден план определени елементи?

Следват четири примера как можеш да забравиш правилата и това да те изведе на златната пътека към клиента:


#1. Разчупи собствените правила за дизайн

Всяка отделна страница в уеб сайта има определена структура. Ако се извади определен елемент от рамката/колонката, тоест той не седи подреден спрямо другите, не е в симетрия, тогава именно той се забелязва повече (дразни окото).

Тук намалението от 18% умишлено е дадено във форма, която не пасва на формата на другите елементи. В допълнение и в червен цвят. Но се набива на очи, нали?

Цената тук се откроява благодарение на „speech“ балонче, което не съответства на цялостния дизайн на страницата.

Може да се акцентира на определено съдържание в дадена част от страницата като се използва нестандартен шрифт – в случая почти ръкописен за предложението над зеления бутон (снимката отдолу).

Вероятно рискът да се наруши корпоративната идентичност си струва.

Бележка: подобни нестандартни форми, се препоръчват и при създаването на визии за Facebook реклама. Повече конкретни трикове за това виж тук.

#2. Разбий реда в списъците

Свикнали сме, когато отворим категория с продукти на онлайн магазин за дамски обувки например, да виждаме подредени различни модели в няколко реда, нали?

Виж обаче какво са направили от Mirapodo.de – прекъснали са обичайния ред на обувките с оферта при това от друга категория продукти.

От aboutyou.de пък рекламират определена марка като представят продукта в дизайн, който се различава от този на останалите.

#3. Пренебрегвай правилата радикално! Наистина.

Ако борбата с конкуренцията е ожесточена, искаме да се доберем до нова таргетна група, тогава не се жалят и средства. Прибягва се до нестандартни подходи както за цялостната уеб страница, така и за подстраници.

Сигурна съм, че този пример ще те грабне, защото си виждал цените на предплатени мобилни услуги по обичайния начин – в таблица.

От Congstar са се вживяли в ролята на диджеи и цялата оферта е във вид на музикален пулт. За трите услуги (разговори, съобщения и интернет) се ползват плъзгачи.

Това ангажира и потребителя – той може да си калкулира офертата сам. За 100 мин телефония, 100 съобщения и 100 МВ интернет ще плати 6 Евро.

#4. Използвай методи с намален риск!
Ефектите са неочаквано добри.

Дотук имаше примери само за интернет страницата. Време е и за подходи извън нея. На пръв поглед не обещават особен резултат, но не бързай, само така изглежда.

Мейл бюлетинът е медия, посредством която лесно може да се изпробват нестандартни неща. При това тук рискът не е така голям. Разбираш бързо, когато някаква идея не се приеме добре от клиентите и не правиш промени по сайта по-нататък.

Онлайн магазинът за визитки, картички и стикери moo.com не атакува потребителя с намалението директно, а дава ваучер за отстъпка в рамките на игра и едва на следващата стъпка хората могат да се възползват от него.


И сега се задава един супер хитър трик: да използваш правописните грешки на хората при това с печалба за теб. Забавляваш се ти и хората също!

Какво направили от Snickers през 2013 година?

Съставили списък с най-честите правописни грешки при търсене в Гугъл и ги включили в смешни текстови реклами. Свързали това и с посланието:

Правиш правописни грешки, когато си гладен. Грабни Сникърс!

Сам се досещаш, че креативната кампания била приета изключително добре заради чувството за хумор и имала огромен успех.

Сигурно вече си заредил сайта си в браузъра, преглеждаш всички страници и нямаш търпение да тестваш различни техники. Преди обаче да разпалиш въображението и да започнеш с промените, следвай два генерални съвета:

Не засипвай клиентите с нови и непознати неща. Ще изтощиш вниманието им, а ефектът ще е негативен. Както при лекарствата и тук е важна дозата – разумен микс от “очаквано” и “неочаквано”, съобразен с целевата група.

Нарушавай правилата винаги с определена цел и тествай кои методи пасват на твоя бизнес и с кои можеш да постигнеш растеж.


VIP покана от Христо ?

Преди да приложиш подобни нестандартни практики и за своя онлайн бизнес, трябва да можеш да измерваш с точност своите продажби – от къде идват, къде се отказват, какво купуват най-много и т.н. За целта създадох специално практическо ръководство, в което ще се научиш да правиш абсолютно сам, следните важни неща:

  1. Как да проследяваш продажбите от магазина си през GA чрез Goals?
  2. Как да измериш продажбите си от Facebook, когато използваш Conversion?
  3. Как да използваш UTM за измерване на Facebook трафик и реклама?
  4. Как да измериш трафика и продажбите си от Facebook в GA?

И може би най-важното: как да анализираш цялостното поведение на потребителя в онлайн магазина си много по-точно, вместо да гадаеш.

И по-специално:

  • От къде идва клиента в него (от коя реклама, от кой източник)
  • Как да направиш точен анализ на потребителското поведение
  • На кой етап от своето потребителско пътуване се отказва
  • Кой от продуктите ти купува най-много

Когато се научиш да анализираш тази важна информация спокойно можеш да приложиш и някоя щура и нестандартна идея, като изброените по-горе.

Към практическото ръководство ➡

P.S. този съкратен курс за самообучение, част от VIP клуб BusinessHack ? съдържа изцяло практически техники и 100% приложими стратегии, както от моя личен опит, така и от този на най-добрите експерти в бранша.

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!