Да нарушим писаните правила за успех в социалните мрежи! Защо по дяволите следвате останалите?

Ако имате фен страница във Facebook, чрез която се опитвате да популяризирате дейността си, със сигурност сте търсили информация за това как да направите така, че да получите колкото се може по-добри резултати в социалната мрежа.

Някои от тези въпроси със сигурност са:

  • Коя е най-правилната дължина за едно вирусно видео?
  • Блог статия от 2000 думи прекалено много ли е?
  • Да използвам ли външни приложения, за автоматично публикуване във фен страница?
  • Ще навреди ли това на видимостта на бизнеса ми там?
  • Трябва ли да сложа новинарския поток от Twitter в страничната лента на сайта си?
  • Какъв вид съдържание да публикувам в социалната мрежа?

Разбира се най-добрите практики спрямо видео клипове с вирал ефект, тези, които ще ангажират потребителите ви и ще привлекат повече гледания, казват, че са тези с продължителност под 2 минути.

Обикновено статии с над 1500 думи е прието да се считат за по-тежки и трудни за четене.

А според facebook, няма разлика между това дали директно публикувате статус от социалката или го пускате през външен източник-приложение.

А да слагате потока ви от twitter в страничната лента на сайта си – невинаги е добра идея.

Но вижте, всичко това са абсолютно грешните въпроси!

Ако всички неща са толкова определени и фиксирани като правила за най-добрите практики, чрез които ще работят по най-добрия начин за вас социалните мрежи, вие определено поставяте фокуса си върху най-неподходящите места.

Чуйте ме, ще ви дам 3 добри причини, за да докажа това:

  • Това, което действително правите за хората

Причината, поради която хората ще консумират Вашата работа, вашия сайт, продукт, услуга или каквото и да е там, което промотирате в социалната вселена е просто, защото работата ви е забележителна.

Просто, защото се справяте страхотно, защото предоставяте нещо качествено и полезно, а не защото видеото ви е под 2 минути или статията ви е 500 думи!

Когато фокуса ви е изцяло насочен към добавянето на стойност върху живота на хората, формата, средата и дължината са без абсолютно никакво значение.

  • Вашата реална перспектива

Ерика Наполетано го е казала перфектно:

Спрете да действате като Walmart. Да се молите на всеки да става ваш клиент е огромна, огромна грешка!

Хората, които не гледат вашето 14 минутно видео или нямат желание да четат дългата Ви 2327 думи статия, най-вероятно не са вашата идеална перспектива за развитието на бизнеса ви,  нито вашата истинска аудитория.

Насочете времето и енергията си към тези, които ще изконсумират и дългото ви видео и огромната ви статия, тези, на които това никога няма да им стига и ще искат и още  и още.

Това са тези, които ще продължават да се връщат за повече и в крайна сметка ще купуват вашите продукти и услуги, ще четат вашето съдържание.

В известен смисъл по този начин филтрирате и пречиствате собствената си перспектива, която има именно вашия бизнес, в който огромна значение има и…

  • Вашият маркетинг

Маркетингът е игра на тестването и изпитването.

Ако се ограничите до повтарящите се от всеки „най-добри практики„, няма да разберете това, което работи най-добре за вашия конкретен случай. Може и да приемете съветите на един добър блогър, да се консултирате с някой авторитет в сферата на социалните мрежи, който препоръчва нещата да се правят по точно определен начин, но имайте предвид, че нещата при вас е много вероятно да стоят по доста по-различен начин. Може би точно този блогър или соц гуру вече са тествали няколко варианта, за да предлагат на читателите и клиентите си точно тях, а при вас това просто да не проработи.

  • Приемете информацията, анализирайте съветите и ги пригодете към вашата дейност, не ги следвайте дословно.
  • Тествайте 5 минутно видео, след това направете 10 или 15 минутно и вижте как ще се възприеме от аудиторията.
  • Изпробвайте различни дни и часове, за да публикувате съдържание в социалките и в блога ви – пробвайте как ще се справи то през уикенда.

Тествайте всичко, което правите в социалните мрежи.

Това, което работи за другите, не е задължително да работи и за вас!

Казано с други думи, истинските ви фенове ще консумират посланията и съдържанието, които им изпращате, ще потребяват вашата работа, независимо дали сте качили поредното си промо видео или урок в YouTube или във Vimeo, независимо дали статията ви е дълга 400 или 3000 думи. Те ще ви намерят, без значение дали сте в Twitter, Google+ или Instagram, точно защото произвеждате страхотен продукт, давате им полезна информация и вършите невероятна работа за тях.

Искате доказателство?

Имам един страхотен пример за вас…

Вероятно сте чували за Marie Forleo, а ако не сте определено трябва! За последната една година тя превърна бизнеса си в огромна дигитална империя под формата на лична марка.

В момента нейното влияние е толкова огромно, че можем спокойно да я оприличим на самостоятелна електростанция разпръскваща социално медийно влияние.

Marie-Forleo

И дори аз самия изобщо да не се вписвам в целевия и пазар, периодично посещавам сайта й, разглеждам начина по който комуникира в социалните мрежи.

Просто наблюдавам как тази жена упражнява страхотните си умения свързани с производството на страхотен, уникален, леко пикантен социално медиен сос!

Това, което привлича вниманието по време на посещение на Facebook фен страницата на Мари Форлео е, че лесно може да се откроят няколко точки, в които тя определено НЕ следва конвенционалната мъдрост, за това как да управляваме Фейсбук фен страницата си,

…а напротив, прави нещата доста по-различно:

  • използва Hootsuite, за да публикува и управлява съдържанието си в социалките

А това както знаем е приложение от типа third-party, за които се твърди, че изобщо не са ефективни от гледна точка на видимост в новинарския фийд.

Да, обаче тук май не е точно така.

Лично аз също използвам този инструмент, а понякога и другия автоматичен помощник за публикуване на съдържание ifttt и резултатите може да не са фрапиращо по-различни от ръчния метод, но не се различават в никакъв случай по ефективност.

А казват, че най-добрата практика за подобна дейност е: да не се използват външни приложения от типа third-party за управление на фен страница….

  • някои от нейните постове не са особено добре визуално представени

В доста от случаите статусите й не съдържат никакви изображения.

А знаем казват, че най-добрата практика е: хората се ангажират повече с вашия статус, когато в него има изображение. А самият Timeline дизайн е построен, за да имат брандовете по-добро визуално представяне. Да, но и тук Мари в доста случаи опровергава това „желязно“ правило.

  • понякога във Facebook поства по начин, който е много по-подходящ за twitter

А тук най-добрата практика казва: никога не публикувайте туитовете си във Фейсбук, на хората това не им харесва!

За някои от нас тези неща може би са нещо като „социални грехове“.

Но да не бъдем коне с капаци, а да се запитаме: Как така Мари получава тази масирана ангажираност от всеки един свой статус?

Как всеки нейн кратичък пост във фен страницата и, линк или дори само цитат ангажира толкова многобройна аудитория?

Изглежда за нейната работа, нито едно от тези „най-добри правила“ не са от значение…

Защо се получава така?

Мари се фокусира върху едно нещо: тя създава марка, съобщение, съдържание, програма, платформа и потребителско преживяване, които карат хората лудо да се влюбват в нея за частица от секундата. 

Тя е построила бранд от световна класа и общност от хардкор фенове, които са точно нейната целева аудитория и перспектива за бизнеса и.

Хора, които тя си е поставила за цел да преследва и да омагьосва – останалите извън тази група могат да се насочат към друго, по-подходящо място за тях.

Без значение дали използва външни приложения за автоматично публикуване във Facebook или Google+, без значение колко дълги са клиповете или статиите и – хората жадно търсят следващото нещо, което ще представи тя…

Защо по дяволите се ограничаваме?

Защо по дяволите се ограничавамеКогато започнем да се интересуваме за това кое работи най-добре що се отнася до социално медийния маркетинг и да въвеждаме всички правила в главите си, ние доста често си създаваме пречки. Ограничаваме се.

Не успяваме да се съсредоточим върху производството на забележителни неща.

И аз много пъти съм слушал коментари по повод огромната дължина на статиите в lifehack.bg Да, може и да имат основание, но аз следвам интуицията си, правя ги такива, защото така ми харесва, така считам за правилно.

И общо взето досат рядко съм се съобразявал с т.нар. „най-добри практики“ що се отнася до този въпрос – просто защото това е моят начин за представяне на нещата.

Разбира се, в никакъв случай не казвам, че съм постигнал успех подобен на Мари, не казвам, и че да се интересуваме от това, което за другите работи най-добре е лошо или пък, че не трябва да го правим – напротив!

Съвета ми е да следите за тези неща, но не и да ги прилагате сляпо, а да ги внедрявате в своята дейност и маркетинг по най-конкретния за вас начин.

Това, че Мари Форлео използва някакъв инструмент в своя маркетингов арсенал, това че аз правя статиите си по-дълги от стандартното или пък, че много наблягам на дизайна на сайта, не означава че и вие трябва да правите същото.

Просто съберете информация и вижте как може да я използвате по най-добрия възможен начин във вашата социално медийна кампания…

Тествайте, опитвайте, пробвайте…измерете и приложете – това е! Готова рецепта няма…

А вие какво мислите…?

  • 14
  •  
  •  

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

>
 

Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече