Резюме: продуктът ви може и да е от световна класа и с перфектно качество, но няма да спечелите кой знае колко, ако хората не възприемат неговата стойност. Лесно може да я увеличите в очите на клиентите си, като приложите тези 3 малко познати тактики от поведенческата психология с добавени примери от бизнеса.
В този материал ще научите:
- Защо възприеманата стойност за продукта ви има огромно значение за печалбата на бизнеса ви;
- Как да им покажете, че сте вложили време и усилия в създаването на страхотни продукти и услуги;
- Как да увеличите продажбите си, като добавите специфични езикови техники и опишете историята зад продукта си;
- Как да използвате силата на контекста във ваша полза
- Как аналогиите могат да ви помогнат да им покажете огромната си стойност само за секунди;
Истината е, че като клиенти ние възприемаме цените различно…
Може би си мислите: “За какво по дяволите говориш? Наистина ли мислиш, че не знам как да харча собствените си пари?”
Но преди да ми се гневите и да се откажете, изслушайте ме!
Нека да ви обясня.
Представете си следната ситуация: Студена вечер в свят след пандемия. Прибирате се вкъщи след “така любимата” ви работа от 9 до 5, очаквайки с нетърпение да прекарате една уютна вечер и да си поръчате вкусно хапване, докато гледате най-новия сериал по Netflix.
И тогава се появява кошмарният сценарий…
Ключовете ви ги няма…
Започвате да се изнервяте. Няма никой вкъщи и ситуацията започва да изглежда като пълна катастрофа. Избърсвате студената пот от челото си и посягате към телефона да потърсите ключар в Google.
Намирате един…, последният отворен в този час.
Добре, има надежда, казвате си вие…
Но когато той пристига, заключената врата оказва доста сериозна съпротива. Отнема един час, усилия и много пот, но в крайна сметка вратата се отваря и ключалката е сменена.
Какво облекчение!
Сега вече не се налага да молите съседката си – онази мърмореща стара дама, която се оплаква от всичко и наблюдава всички от прозореца си – да прекарате нощта при нея.
Ключарят ви взима 100 лева, а вие любезно му благодарите, давате му парите. Дори добавяте 10 лева бакшиш. Той все пак ви е спасил.
НО… цената често е относителна!
Ами ако ключаря беше дошъл и решил проблема за по-малко от 2 минути и след това ви таксува отново 100 лева? Тогава какво?!
100 лева само за две минути работа?!
Не е сериозно…
Но помислете за секунда…