Чип Берг - фотография на Ахмад Замрони
Чип Берг - фотография на Ахмад Замрони

Стратегията, която помогна на Levi´s да се върне триумфално на пазара след 10 годишна криза

Чип Берг е един от най-известните бранд експерти в света.

Работил e 28 години в бранд мениджмънта на Procter & Gamble.

Отговарял е за налагането на марката Gillette в продължение на 6 години, след като е придобита от Procter & Gamble за $ 57 милиарда през 2005.

И понеже е на много висока и влиятелна позиция постоянно получавал предложения за работа като изпълнителен директор. Повечето обаче не били интересни.

В края на 2010 година, когато е на среща на мениджмънта на P&G в хотел в Пекин, му се обажда познат "ловец на глави". Казва му, че има нещо, което ще го заинтересува.

Това не го впечатлява особено, защото многократно го е чувал, но когато разбира името на компанията - Levi Strauss, успява да каже само “Боже!”.

Малко марки могат да се похвалят, че са култови като Levi’s, а и компанията е една от най-старите в САЩ. Берг е израснал с тази икона и има специална връзка с нея.

Историята на създаването й доста любопитна:

Основана е като търговец на дребно на галантерия и платове по време на златната треска в Калифорния. Успява да направи пробив през 1870 като патентова употребата на нитове за подсилване на работни панталони от деним и така “изобретява” днешните джинси.

Преди първата си среща с председателя на борда на директорите на Levi’s Берг прави малко проучване и се натъква на смущаващи данни.

До този момент си мисли, че годишният оборот е $ 10 милиарда. Компанията е близо до предполагаемите цифри, но последно в далечната 1997 година е на $ 7 милиарда.

След това в продължение на пет години оборотът пада на $ 4,1 милиарда, а в периода 2001 – 2010 замръзва на $ 4,5 милиарда. Трендът в продажбите е здраво надолу...

Колкото повече се занимавал с най-новата история на компанията, толкова повече се чувствал като в известната комедия за мафията от 1971 година “Бандата, която не можеше да стреля направо” - не разполагал с нито една реклама на Levi’s пред себе си и финансовата ситуация от около 10 години нямала особено ясна посока.

Въпреки, че много дълго време работи в сектора на потребителските стоки, индустрията за облеклото винаги го е интригувала, което е свързано и с времето, когато е бил в борда на директорите на VC Corporation (Lee и Wrangler).

И така, след дълга вечеря с председятеля на борда на директорите на Levi Strauss на Чип Берг му става ясно, че пред него е възможност, която изпада един път в живота.

Тогава е на 54 години и готов за ново предизвикателство.

Счита предложението да стане главен изпълнителен директор за огромна чест и решава да го приеме. Иска да остави наследство и да вдигне компанията отново на крака.

Следва невероята история за това как Берг изважда компанията - легенда Levi´s от пепелта с една простичка, но ефективна стратегия, прилагана последователно и неотклонно.

И въпреки, че става дума за такава световна фирма и различни икономическа ситуация и условия, съм сигурна, че когато стигнете до края на тази статия:

  • Ще имате идея за пробойните и стратегическите грешки в бизнеса ви
  • Ще можете да набележите мерки за подобрения и увеличаване на продажбите

Да не губим повече време, а да видим как започва това пътешествие на Берг. И по-важното: да научим уроци от много високо ниво, които и ние можем приложим...

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg