Стратегията, която върна Levi´s триумфално на пазара след 10 годишна криза

Чип Берг - фотография на Ахмад Замрони

Чип Берг е един от най-известните бранд експерти в света.

Работил e 28 години в бранд мениджмънта на Procter & Gamble.

Отговарял е за налагането на марката Gillette в продължение на 6 години, след като е придобита от Procter & Gamble за $ 57 милиарда през 2005.

И понеже е на много висока и влиятелна позиция постоянно получавал предложения за работа като изпълнителен директор.

Повечето обаче не били интересни.

В края на 2010 година, когато е на среща на мениджмънта на P&G в хотел в Пекин, му се обажда познат “ловец на глави”.

Казва му, че има нещо, което ще го заинтересува.

Това не го впечатлява особено, защото многократно го е чувал, но когато разбира името на компанията – Levi Strauss, успява да каже само “Боже!”.

Малко марки могат да се похвалят, че са култови като Levi’s, а и компанията е една от най-старите в САЩ.

Берг е израснал с тази икона и има специална връзка с нея.

Историята на създаването й доста любопитна:

Основана е като търговец на дребно на галантерия и платове по време на златната треска в Калифорния. Успява да направи пробив през 1870 като патентова употребата на нитове за подсилване на работни панталони от деним и така “изобретява” днешните джинси.

Преди първата си среща с председателя на борда на директорите на Levi’s Берг прави малко проучване и се натъква на смущаващи данни.

До този момент си мисли, че годишният оборот е $ 10 милиарда. Компанията е близо до предполагаемите цифри, но последно в далечната 1997 година е на $ 7 милиарда. След това в продължение на пет години оборотът пада на $ 4,1 милиарда, а в периода 2001 – 2010 замръзва на $ 4,5 милиарда.

Трендът в продажбите е здраво надолу…

Колкото повече се занимавал с най-новата история на компанията, толкова повече се чувствал като в известната комедия за мафията от 1971 година “Бандата, която не можеше да стреля направо” – не разполагал с нито една реклама на Levi’s пред себе си и финансовата ситуация от около 10 години нямала особено ясна посока. Въпреки, че много дълго време работи в сектора на потребителските стоки, индустрията за облеклото винаги го е интригувала, което е свързано и с времето, когато е бил в борда на директорите на VC Corporation (Lee и Wrangler). И така, след дълга вечеря с председятеля на борда на директорите на Levi Strauss на Чип Берг му става ясно, че пред него е възможност, която изпада един път в живота.

Тогава е на 54 години и готов за ново предизвикателство.

Счита предложението да стане главен изпълнителен директор за огромна чест и решава да го приеме. Иска да остави наследство и да вдигне компанията отново на крака.

Следва невероята история за това как Чип Берг изважда компанията – легенда Levi´s от пепелта с една простичка, но ефективна стратегия, прилагана последователно и неотклонно.

И въпреки, че става дума за световна компания и различни икономическа ситуация и условия, когато стигнете до края на тази статия:

  • Ще имате идея за пробойните и стратегическите грешки в бизнеса ви
  • Ще можете да набележите мерки за подобрения и увеличаване на продажбите

А сега да видим как започва това пътешествие на Берг. И по-важното: да научим уроци от много високо ниво, които и ние можем приложим…

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си
Специален БОНУС:
Важи за първите 3 месеца членство в клуб Мастърхак
Като член на семейството на Лайфхак, получаваш този специален промо код за 100 лв отстъпка за достъп до всички ресурси на клуб Мастърхак!
gift100lv
Копирай промо кода и кликни на бутона
Специален БОНУС:
Получаваш и специален промо код за 100 лв отстъпка за всички ресурси на клуб Мастърхак!
gift100lv
Копирай промо кода и кликни на бутона
Важи за първите 3 месеца членство в клуб Мастърхак