Как да управляваш критиката, за да постигаш повече, без да нараняваш нечии чувства

🎧 + Аудио версия за абонати

Не говоря лошо за никого и казвам всичко хубаво, което зная за всекиго. Всеки глупак може да критикува, да съди, да обижда и да недоволства и повечето го правят. Но се иска характер и самоконтрол, за да бъдеш разбиращ и прощаващ!

– Бен Франклин

Никой не обича критика, ама наистина никой! А и несъмнено е много по-лесно да се критикува, отколкото да се разреши даден проблем.

Критикуването e използвано доста често и в името на самата критика, за да се подцени някой друг или за да се почувства другия по-зле, или за да даде отсрещната страна израз на злобата си и да наранява.

Все неща, които никога не водят към добро.

Подобна критика означава, че критикуващият трябва да се справи със сериозни лични проблеми. В такива случаи най-добре е да се помни, че този човек насочва погрешно своите емоции и въпросът има много общо със самата личност на критикуващия и по-малко със самия проблем.

Понякога обаче тя е полезна, особено, когато е градивна.

Може да ти покаже къде си направил грешка и да ти посочи нова, по-положителна посока.

Следват най-добрите съвети за справяне с критиката:

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак