Как да използвате различията между хората, за да постигате своето – винаги!

Едуард Де Боно

Различни гледни точки, различни възприятия. Отворете Фейсбук и вижте коментарите: неразбиране, налагане на мнение, отхвърляне на чуждо, голяма доза злоба, поучение, липса на приемане…

Да разгледаме следната история:

При прослушване за роли в пиеса, много често се случва доста от актьорите да бъдат отхвърляни. А неколкократно отхвърляне действа много обезкуражаващо и актьорите започват да губят вяра в себе си.

Затова техните агенти им казват:

Ти си ябълка. Те обаче търсят портокали.

Това не означава, че ти си лош актьор или развалена ябълка.

Просто те търсят нещо различно.

Някои хора обичат спагетите със сос путанеска. Други пък предпочитат сос арабиата, а трети – традиционния неаполитански сос.

Всички изброени сосове са различни, но не съществува твърдо предположение кой от тях е по-добър. Децата в семейството са различни , но са еднакво обичани от родителите си (надявам се).

Видовете различие, които правят “белята”


Колкото и чудно да изглежда, твърди се, че в тъмното повечето хора са неспособни да направят разлика между уиски и коняк.

И така, в тъмното се поднася чаша и играчите трябва да познаят какво има в чашата. Някои от тях казват „уиски”, а други – „коняк”.

Мненията са различни.

Но истината, или правилният отговор е само един.

В чашата има или уиски, или коняк, но не и двете.

Следователно, мненията са различни, но има само един набор от мнения, които са обозначени с етикет „вярно”. „Какво е това?” Може да има различни мнения, но в най- добрия случай само едно ще бъде правилно (защото може всички да са грешни). Тук се наблюдава онзи вид различие, при който едно мнение е правилно, а останалите не са.

Но съществува и друг вид разлика.

Нека обърнем внимание на следните две изказвания:

  1. Ако повишим продажната цена на абонамента за клуб Мастърхак, по-малко хора ще искат да си го купуват и ние ще загубим пари.
  2. Ако повишим продажната цена на абонамента, хората ще го смятат за по-престижно и дори можем да привлечем повече платежоспособни читатели в добавка на допълнителните доходи.

Всеки път, когато погледнем напред в бъдещето, е възможно да имаме различни мнения за това какво ще се случи.

Много е трудно да предскажем кое мнение ще бъде „правилно”.

В някои случаи може да съществуват проучвания или прецеденти, които да предполагат чие мнение ще бъде вярно.

Но обикновено бъдещето е отворено за различия в мненията…

Източници на различия: как да предвидим бъдещото


Различията се пораждат от личните предпочитания.

Някои хора харесват филми на ужасите.

Други харесват екшън филми, а трети предпочитат уестърни.

Има достатъчно разлики в личните предпочитания, за да е възможно повече хора да се омъжат за партньор по техен вкус.

Нека си представим двама души, спорещи за най-добрия начин за придвижване от точка А до точка Б.

  • „Ще бъде най-добре да се мине през Каспичан”, казва първият.
  • „Да се пътува по магистралата е по-добър избор”, казва вторият.

Но всичко зависи от разбирането за „най-добър начин”.

А това, което следва да ви споделя ще ви шокира…

А след като се успокоите ще разберете и как точно да работите с различията на хората, така че да успявате…

Да започваме…

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си