Тези съвети определено ще ви помогнат да намалите дигиталното напрежение в очите си!

Вероятно сте чували понятието „ергономия„, но знаете ли всъщност нещо за него?

Когато прекарвате деня си, гледайки вторачено в монитора, независимо дали е таблет, телефон или компютър, може да си създадете напрежение в очите и да си причините болки в шията и гърба.

Знаете как е – опитвате се да седите правилно, докато съвсем след малко отново се прегърбвате, с наведена глава, седнали неудобно и неправилно на стола си,

…преди да усетите, че вече имате болки във врата, в гърба, да не говорим за червените, възпалени очи.

Да, може да се получи възпаление на очите просто от прекаленото използване на някакво цифрово устройство за повече от 2 часа в даден момент.

Помислете за това – колко време през деня не отлепяте и за секунда поглед от любимите си дигиталните устройства?

Настолни, преносими компютри, смартфони, електронни четци, таблети, телевизори и ТВ игри… всеки от нас в съвременния свят прекарва огромна част от времето си пред някое дигитална джиджавка, седнал неправилно, вперил поглед в него от съвсем грешния ъгъл…!

Натиснете снимката за пълен размер!

computer-eyegonomics

За да Ви подпомогнем в борбата с умората, била тя психическа или физическа и за да премахнем раздразнението в очите ви, ще Ви предложим няколко съвета, които да включите в натоварения си работен ден.

Така се надяваме да подобрите ергономията на тялото си и да намалите чувството на напрежение в очите и тялото си.

  • Използвайте правилото 20-20-20: на всеки 20 минути правете по 20 секунди пауза от вторачването в монитора, потърсете с поглед нещо на разстояние от около 20 метра.
  • Създайте си ергономична, удобна работна станция с подходящо осветление, добър ергономичен стол с подходяща седалка и настройте правилно монитора си
  • Поддържайте всякакъв вид екрани на подходяща дистанция от очите си
  • Не забравяйте да мигате от време на време, за да ги овлажнявате! Вторачването в монитора може да доведе до тяхното изсъхване…
  • Увеличете текста на компютъра си и прозорците на браузъра си за по-лесно разглеждане и да не ви се напрягат очите.
  • Почиствайте екраните на дигиталните си устройства често, за да елиминирате праха и неприятните отблясъци, които се получават благодарение на него.

Ако се вглеждате в смарт телефона си през голяма част от деня си, погледнете картинката по-долу – на подходящо разстояние разбира се и забележете важните неща, които са отбелязани на нея.

Кликнете върху снимката за пълен размер!

smartphone-eyegonomics

На последно място, помислете да си вземете чифт компютърни очила /най-често антирефлексни/, чрез които също да си помогнете в борбата с напрежението, което съвсем неумишлено създавате в тези ваши прекрасни очи…

Е, вие страдате ли от напрежение в очите? Как се борите с това, споделете в полето за коментари!

В тази връзка задължително прегледайте това: Облекчи зрението си, фокусирай погледа си – F.lux – суперменът за вашите очи!

Сподели 😍

4
Остави коментар

avatar
1 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Ivo Dimitrovlifehackerbg.comDimitar Dimitrov Recent comment authors
нови стари харесвани
Dimitar Dimitrov
Гост
Dimitar Dimitrov

Много полезен матриал 🙂 Лично за себе си – пробвал съм съветите неколкократно… и всеки път си казвам „прави както е написано“, но точно след 15 минути вече съм на стола в поза „ретардясал орангутан“ и ергономията просто ми тегли една българска майна 🙂

Ivo Dimitrov
Гост
Ivo Dimitrov

Дам, навиците са трудни за преодоляване. Почти като земното притегляне 😉

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top