Едва ли можете да си представите образът на Хитлер, обединяващ невероятна жестокост и дяволска харизма в някаква връзка с маркетинга?
Има много общо. И сега ще ви кажа защо.
Ще започна само с това, че зад неговата тиранична фигура се крият безчет митове и легенди, за чието възникване се е постарал самият той.
Новaта биография на диктатора го представя и като брилянтен актьор, който и до днес е белязан от мистичното чувство за съдбовност.
Немците виждали в него месия, вярвали са му и искрено са го следвали. Защото той правел своите кампании по перфектния начин, така че да имат търсения резултат. Хитлер е бил блестящ оратор и политически стратег. Но има едно нещо, което никога не е прикривал: радикализма си.
В никакъв случай това не прави един масов убиец – човечен.
Не е нужно да споделям фанатичните му идеи, за да да извлека само най-доброто от тях! Няколко са нещата, от които можем да се поучим и да приложим и в нашата маркетингова стратегия.
Може да е бил тираничен, краен и деспотичен убиец, но едно НЕ може да се оспори на фюрера – привържениците му го следвали, вярвали са му и са го харесвали. Били са милиони.
Всичко това, което е правил Хитлер, за да убеди хората в своите убеждения, е присъщо и и за успешен продукт, за успешна маркетингова кампания. И това, колкото и далечно да ни звучи връзката Хитлер-Маркетинг!
А стратегията на Хитлер е продавала и то доста успешно.
Маркетинг съвети от Адолф Хитлер
Какво е правел, за да бъде следван и харесван от милиони?
1. Заложете на кратко, точно и ясно послание
Може да не сте съгласни с посланията на нацистите (като мен), но те никога не били колебаещи се в своята позиция, вярване и мнение! Никога не са пречупвани в своите вярвания и послания.
Те са заявявани директно, с увереност и по всеки възможен начин.Това трябва да направите и с вашата марка.
2. Разпространение на идеята от уста на уста – от “вашето племе”, хората, които ви следват
Разпространението на идеи от уста на уста е душата на социалния маркетинг.
Хитлер е ръководил цялата си армия от безскрупулни гадни копелета, като е разпространявал сред ,колкото се може повече хора неговата идея.
Хранел е хората си със своите вярвания и НЕ е позволявал, нито за миг идеята да излезе от съзнанието им.
Благодарение на това, всички са знаели и не са забравяли.
Съберете своето племе от хора и разпространявайте редовни съобщения с вашето послание чрез социалните медии.
Водете разговори всеки ден с колкото се може повече хора!
Нека вашата идея бъде вирус и дано да няма нищо общо с нацизма 🙂
3. Силата на числата
Мислите ли че Хитлер би бил в състояние да прави това, което искал, ако имаше само ограничен кръг хора, стоящи зад него и неговото послание?
Дълбоко се съмнявам!
Мрежа е това, което трябва да изграждате всеки ден!
Чрез социалните мрежи, бизнесът ви показва вашата марка, идеи, продукт и комуникира с различни хора, бъдейки близко до тях.
4. Направете така, че хората да Ви вярват
Хитлер правел едно нещо много добре!
Той печелел доверието на хората – милиони, за да бъда точен!
Той не просто продавал идеи, той продавал вяра, предизвиквал пожари във всички, които го чували.Колкото и да е жалко това за човечеството и историята, било е доста успешно!
5. Да си лидера, който ги води по пътя!
Адолф Хитлер е бил велик лидер!
Той е имал своя армия нацисти, последователи и е бил начело на всичко това!
Всички го следвали!
Уверете се, че имате ясен лидер, който има последната дума и тя се спазва с респект и уважение. В противен случай нещата ще излязат извън контрол!
6. Поддържай ясна и чиста визия
Вижте как изглеждат Хитлер и неговите брутални нацисти.
Те са, като едно цяло. С армейския си стил – униформи и оръжия, червена лента със свастика на ръката, високи черни ботуши, дори несимпатичните им нацистки физиономии си приличат страшно много. Как да оспорим факта, че е изградил успешно разпознаваема визия, успешна нацистка марка? Хитлер се стремял, виждайки негов последовател на улицата, в тълпа от хора, да бъде точно и ясно от къде идва, в какво вярва и с какво се занимава.
Вашият дизайн, лого и визия имат ли същия успех ?
Ако НЕ, то определено трябва да намерите вашата.
В заключение:
Не, не ми харесва Хитлер. Не, не одобрявам нацистките движения и начин на мислене. Не, не разполагам с нацистки костюм в гардероба си и татуирана свастика на гърдите си. Така че преди някой да излее омраза в полето за коментарите, моля да прочете отново статията.
Вижте Хитлер, не като расист, убиец и животно, а като един невероятен маркетинг специалист с милиони успешни продажби зад гърба си.
Нека не се ограничаваме само със стандартни източници на идеи, нека се докоснем до по-различен и нестандартен пример за добър маркетинг.
Какво мислите? Споделете в коментарите ??