Маркетингът чрез видео съдържание е повече от тенденция!
Той е тук, за да остане.
Единственото нещо, което може би се променя е софтуера и техниката, които се развиват под формата на медии, видео, инструменти за анализ и т.н. – средства, чрез които търговците достигат до клиентите.
В последно време маркетингът чрез съдържание започва да измества фокуса си от социалните мрежи и блоговете, за да се насочи към видеото.
Автомобилните търговци ни насърчават да направим драйв тест, магазините за сладолед ни раздават безплатни мостри и т.н, всеки търси своя начин за добро презентиране.
Ако имаме продукт, сайт, услуга или нещо друго, което искаме да представим, винаги търсим начин да го покажем в най-добрата му светлина пред хората, за да уловим тяхното внимание, а те след това да разказват за него.
Един от добрите варианти за привличане на вниманието е като направите атрактивното информационно видео за бизнеса си.
Ако продавате цифров продукт то той би станал много по-привлекателен ако го демонстрирате чрез звук и картина, за да видят хората как действа.
Съществуват достъпни начини да покажете какво прави разработения от вас софтуер, урок, който сте направили или книга, която сте написали, използвайки т.нар. скрийнкаст.
В следващите редове ще ви представя най-доброто в интернет за заснемане на бързо, лесно и за без (или почти без) пари промо клипове или видео уроци.
Да започваме…
0. Interactrapp
Ако искате наистина интерактивно видео, в което потребителите да могат да кликват на бутони, да отварят менюта към други части от видеото, да се абонират през форми директно в него…то това е вашия инструмент!
1. Screenr
Screenr освен, че ще ви помогне да създадете много лесно своя видео клип, но и ще ви позволи да го споделите в twitter.
След като направите вашия 5 минутен скрийнкаст използвайки този простичък и удобен инструмент, ще ви бъде доставен и кратък индивидуален линк на вашата творба, който също може да споделяте.
Имате възможност и да вкарате и съобщение в клипа и да публикувате видеото само с натискането на един бутон.
Има също и опция за директно публикуване на скрийнкаста и в YouTube, както и възможност да си го вградите в сайта.
Докато другите програми за видео мейкинг като Jing например/вижте я по долу/ имат също опция за споделяне в Twitter, Screenr се отличава с опцията за създаване на собствен профил в стил YouTube за всеки потребител.
Всички клипове, които правите се записват във вашия профил/просто се логнете с акаунта си от facebook/, както и възможност за разглеждане на други интересни видеаq създадени от останалите потребители.
Идеално за малки фирми и хора, които се опитват да насърчават продуктите и услугите си онлайн.
16 вълшебни инструмента за създаване на презентации
2. Wistia
Това е видео услугата, набрала изключително голяма популярност. След като направите видеото си и то е готово за качване във Wistia, инструментът ще ви предостави страхотна статистика, която да измерва ефективността му.
Wistia предлага и т.нар. heatmaps, коите ще покажат къде клиентите ви са спрели да гледат видеото, къде превъртат напред и коя част гледат отново.
Всичко това прави тази услуга адски мощен маркетингов инструмент, използван вече и от едни от най-популярните онлайн предприемачи като Нейл Пател от quicksprout.com и страхотните момчета от fizzle.co
Може да качвате и видеа, при които плеъра да бъде брандиран с цвета, който най-добре пасва на марката ви.
Това е клип, който качих в профила си във Wistia – страхотни функции и лекота!
Месечните планове започват от $25, като разбира се има безплатна версия, включваща базовите маркетингови инструменти.
3. Loom
Днес това е един от най-популярните и безплатни инструменти за създаване на видео уроци и то директно през браузъра (има и десктоп приложение).
Loom разполага с удобно разширение за Chrome и е идеален не само за снимане на екрана и създаване на обучително съдържание, но и за провеждане на уебинари.
4. Wideo
Wideo обещава не просто да ни предостави удобен и лесен за употреба видео инструмент, но и да ни бъде забавно, докато го използваме.
Приложението предоставя набор от шаблони, които могат да бъдат персонализирани или пък ще можете да създадете видео съобщение до потребителите си от нулата.
Може да поставите свое собствено лого, графики, изображения във видеото, което създавате, така че да изглежда правено от професионалист.
Безплатната версия е с ограничени функции:
Ще можете да направите видеоклип с продължителност до 45 секунди, като масовото потребителско поведение показва, че такова кратко времетраене е по-скоро плюс, отколкото минус!
5. Zoom
Чудесен инструмент за споделяне на екрана, за провеждане на отдалечени видео конференции, онлайн обучения и уебинари.
Пробвайте Zoom.
6. Snagit
Освен клипове, със Snagit може да правите и снимки на екрана/screenshots/. Изтеглете Snagit, инсталирайте го, направете си акаунт и сте готови да го ползвате. След като извършите тези стъпки и пускайки програмата в горната част на екрана ще ви се появи жълто полу-кръгче с формата на слънце, където са и опциите на приложението.
Когато решите да направите снимка, изберете първата опция от полу-кръгчето и маркирайте желаната област или пък запишете видео.
Всичко се получава точно както го желаете.
След запис на видеото можете да го качите в сайта screencast.com, който е на същата фирма производител, където имате цели 2гб безплатно място.
Ако го качите там ще ви се даде и индивидуален линк за всеки клип, както и възможност за вграждането му в сайта ви.
Също така има и други опции и за споделяне!
7. Screencast-o-Matic
Още един мой фаворит, особено за видео уроци!
Хем се вижда екрана на компютъра ви, хем и вие се виждате в долния десен ъгъл – като може да говорите и обяснявате.
Screencast-o-matic е страхотен инструмент, който може да използвате безплатно, като има и платена версия, но тя вероятно няма да ви е необходима. Безплатната включва запис на екрана, аудио и видео от вашата уеб камера в реално време, без да теглите или инсталирате какъвто и да било допълнителен софтуер. Видеото, което може да направите с тази програма е до 15 минути и може да се експортира и запише на компютъра ви във формат MP4, AVI или FLV, както и възможност да го качите директно в YouTube профила си или в този на самия софтуер.
Бележка: вместо онлайн версията, препоръчвам ви да си изтеглите десктоп варианта, тъй като първият прави проблеми.
Колкото добро или лошо видео да направите, преди да го качите в Youtube, в сайта си, в социалните мрежи или където и да е, добре обмислете заглавието и описанието му. Помислете за призива за действие.
Нека да е такъв, че да предизвика наистина такова, а не вместо реакция, да събудите отегчение. Доброто заглавие и описание на видеото ви ще донесе и полза в алгоритмите за търсене.
При по-дълги видеа добре е да извадите и текстовия скрипт на съдържанието и да го поставите под видеото, който също да публикувате в сайта си.
Това не само ще даде на читателите ви възможност по-внимателно да прочетат и анализират за какво става въпрос, но и ще добави уникално съдържание към сайта ви.
Като част от стратегията за успешен дигитален маркетинг, видеото е чудесен начин да се свържете с потребителите. От вас зависи как ще го направите!
Сигурен съм, че има и други добри приложения за създаване на видео. Ще се радвам да ги споделите с всички нас в полето за коментари тук отдолу.
А ако ви е харесала статията и ви е била полезна, моля споделите я в любимите си социални мрежи чрез бутоните отдолу. Благодаря ВИ!
Още инструменти за презентиране на бизнеса ви: