Работеща формула за делегиране на проекти и задачи [CHECKLIST + инфографика]

  • 94
  •  
  •  

Запази за по-късно

Имате чувството, че няма на кого да поверите важните за бизнеса си задачи, а те са толкова много, че като нищо могат да ви смажат… Познато ли ви е?

Следва да научите кратка, но ефективна формула за делегиране, под формата на инфографика, която събира в себе си практиката на най-добрите лидери.

В края ще получите и удобен CHECKLIST, в който ще намерите доказани процеси, които да приложите и във вашата работа, за да постигате повече, вършейки по-малко. Вижте формулата и действайте…

“Ако се опитате да носите всичките си задачи на собствения си гръб, те в крайна сметка ще ви смажат.”

Генерал Джордж Патън от американската армия е вероятно най-агресивният от всички генерали в Антифашистката коалиция по време на Втората световна война и този, от когото най-много се е бояла немската армия. Той очаквал и получавал високи стандарти от своите най-верни хора и бил достатъчно уверен в способностите им, за да заяви:

Никога не казвайте на хората как да правят нещата. Кажете им какво да направят и те ще ви изненадат с находчивостта си.

– Генерал Джордж Патън

Донякъде причината за самоувереното твърдение на генерал Патън е в това, че той изобщо не е търпял некадърниците. Ако си офицер под негово командване, или отговаряш на изискванията му, или напускаш.

Без оправдания и отлагане.

Искал е да работи само с най-добрите, защото е вярвал, че и той е най-добрият. Разбира се, винаги съществува рискът да прецените хората погрешно. Когато това се случи извадете неподходящия човек от екипа си. Може да отнеме време, но останалите служители бързо ще осъзнаят, че искате да работите само най-добрите. Така ще повишат своето ниво на изпълнение. Ще повярват още повече в своите способности и ще направят всичко възможно да не разочароват себе си, вас или колегите си.

След като създадете екип от верни, амбициозни служители, те няма да се чувстват засегнати или ограничени от указанията ви от рода на „Искам да направите това и това и да ми кажете, когато приключите“, а ще ги възприемат като знак, че им имате доверие, и ще се зарадват на възможността да ви впечатлят. Тъй като ще вложат цялата си енергия в работата, вероятно ще измислят много по-добри решения, идеи и резултати, отколкото ако им кажете как да си свършат работата.

Защо съм толкова сигурен ли?

Просто е – вие нямате времето, за да насочите всички сили към това да стигнете до най-добрия отговор на всеки проблем, който се появи на бюрото ви. Ето защо, каквито и инструкции да им дадете, те ще са базирани на повърхностен преглед и ще ограничават действията им, които ще следват начертания от вас коловоз. Когато прилагате на практика нечия идея, не забравяйте да отдадете заслугата на въпросния човек. Това ще повиши неговата самоувереност и вярата му във вас като лидер.

Някои велики умове твърдят, че мотивацията идва само отвътре.

Подходът на Патън, изглежда, признава това.

Генералът създава условията, включително очакване за отлични постижения, които подтикват неговите войници да мотивират себе си.

🏆 Кратка формула за ефективно делегиране на задачи:


ефективно делегиране


Най-добрият началник е този, който е достатъчно разумен да избере годни хора, които да свършат необходимата работа, и умее да се контролира, за да не им се меси, докато я вършат.

– Теодор Рузвелт

📝 Ефективно делегиране [CHECKLIST]

  • Инвестирайте време в намирането на подходящи хора за ключовите постове. Такива позиции могат да бъдат мениджър продажби или главният счетоводител. Ако там назначите неподходящи хора ще имате проблеми.
  • Служителите на всички нива са мотивирани от интересната работа, успеха, признанието и отговорността. Ако постоянно „дишате във врата“ на някого, той ще си помисли, че му нямате доверие. Това ще подкопае неговата самоувереност, което ще се пренесе в работата му и нивото на изпълнение ще падне. Затова не се поддавайте на изкушението да се намесвате. Установете култура на доверие и подкрепа между вас и служителите ви.
  • С всеки служител обсъдете работата му. Уточнете отговорностите му и ясно дефинирайте областта, в която е свободен да действа.
  • Делегирайте задачата, не и отговорността!
  • Поддържайте политика на отворени врати. Насърчавайте хората да говорят с вас, когато се натъкнат на проблем, но не провеждайте обсъждането с едно око към часовника. Служителите знаят кога се опитват да ги отпратят и другия път, когато се наложи да дойдат при вас, може и да размислят.
  • Изисквайте отчети за целите, но не ги превръщайте в срещи за забавление и помнете, че публичното обесване отдавна е премахнато. Дискусията трябва да цели търсенето на решения, а не размяна на обвинения.
  • Искайте да ви съобщават лошите новини щом се появят. Не стреляйте по вестоносеца.
  • Празнувайте успехите на хората. Това може да става както под формата на публично признание за добре свършената работа, така и с повишение.
  • Никога не обвинявайте някого за неволна грешка. Всички грешим. Важното е да бъде извлечена поука. Ако грешката се дължи на невнимание, нехайство или просто глупост, трябва да вземете мерки да не се повтаря.

Цветята растат, когато ги торите и поливате, а не като ги дърпате и късате, за да видите как се развиват корените им.

Същото важи и за вашите сътрудници.



  • 94
  •  
  •  
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

🔰 Влез в клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🧰 ВИП Tools

==========

🔥 Facebook група

📜 Тайните на Мастърхак

💰 По-изгоден абонамент

🎁 Подари абонамент

🔴 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

FREE ebook
100 принципа и инструмента
за по-ефективна работа и по-високи резултати
Learn How Great Brands
Create the Best
Marketing Content
Instantly get our free Marketing Guide to Success
Content
Convert
Кликни тук и изтегли най-новата ни е-книга