Как да не боледуваме от настинка и грип – особено през зимата

Въпреки, че правим всичко възможно, за да се предпазим от грип и настинки, често се повтаря една и съща история: обличаме се, пием чай с лимон и в крайна сметка пак сме болни. В това състояние не можем да работим/учим нормално, не се чувстваме добре.

За да разберем обаче как да се борим с болестите, най-напред трябва да разгледаме по-сериозно причините за тяхното възникване. А именно:

  1. Стрес – според статистиката, най-много болнични се падат на стресовия понеделник. Най-малко на петъка. В петък човек чувства емоционален подем във връзка с предстоящите почивни дни, а в понеделник чувства върху себе си цялата тежест на предстоящата работна седмица – именно тогава се повишава и вероятността да се разболеем. Рано или късно постоянния стрес ще ни принуди да си вземем болничен.
  2. Вътрешен протест – омръзна ни работата или искаме да си починем, но отпуската е далеч? Има изход: подсъзнанието само ще включи необходимия механизъм, по-често да заставате на ветровити места, студ и климатици и по такъв начин да се разболеете.
  3. Недостиг на внимание – искаме хората около нас да започнат да ни подаряват портокали, да ни „черпят” с колдрекс и да ни съжаляват, като ежедневно се грижат за здравето ни. На всеки е приятно, но по-добре не търсете съжаление.
  4. Силен студ – този вид студ е трудно да не бъде забелязан, защото се усеща с всяка част от тялото ни. Добрата новина е, че при него вземаме повече мерки.
  5. Лек студ – може би по-коварният! Ярък пример за него са течение или лек полъх от климатика, които тихо, но минута след минута крадат от вашата топлина – това е един от най-опасните видове студ.

Как да се преборим с причините за грип и настинка

  1. Със стреса на работното място можем да се преборим или с преглед на отношението си към работата ( да не взимаме всичко при сърце) или като сменим работата.
  2. В случай на вътрешен протест има смисъл или да се мотивираме да ходим на работа, или да сменим работата и да се заемем с нещо много по-приятно. Освен това, може просто да сме изтощени. В такъв случай можем да си вземем отпуск, макар за няколко дни и да възстановим емоционалното си състояние с помощта на неголямо пътешествие и общуване с интересни хора.
  3. Ако не ни достига внимание, то не си струва да се правим на мъченик. Много по продуктивно ще е да отидем на някакво мероприятие с приятели: ще получим своята доза социално общуване. Колкото по-често излизаме с хора, толкова по-малко ще искаме да се разболяваме. А ако се влюбим – още по-добре.
  4. Силният и лек студ изискват различни подходи. Към силен студ е по-лесно да се подготвим, защото е по забележим и се усеща лесно. Няма как да го пропуснем : когато се разтреперим и зъбите ни започнат да тракат или ще потърсим начин да се стоплим или просто ще търпим.
  5. Лек студ – за да не попаднем на този вид коварен студ, се изисква високо ниво на съзнателност. Трябва да се научим да чувстваме организма си и да забелязваме най-малките некомфортни проявления около нас. Не си заслужава да се правим на герои и да търпим течението или недостатъчно топлото одеяло. Лекият студ може да ни застигне докато спим и нямаме възможност да контролираме условията на съня си.

Профилактиката ще спаси света

nastinka (1) (1)

Лесно е да бъдете здрави. Просто изпълнявайте тези няколко неща:

  • Калете се – дори няколко минути студена вода в края на ежедневния сутрешен душ прави чудеса. Всъщност, ползите от това са много по-големи – вижте тук.
  • Обличайте се – рисковите зони, които изискват внимание са на първо място: гръб, гърди и шия. И нещо важно: обличайте се с повече, но по-тънки дрехи. Причината това да е добър съвет е, че ако е прекалено топло в помещението, може да свалите няколко. Но ако сте с един ужасно дебел пуловер и се изпотите, след това последствията от излизането потен навън може да са тежки.
  • Наспивайте се – звучи глупаво да ви съветваме точно това, но наблюденията ни показват, че това все по-рядко се случва заради прекалено многото ангажименти. И все пак това е много важен момент, тъй като недостатъка на сън води до лошо самочувствие и понижен имунитет, които се досещате до какво водят…
  • Пийте горещи напитки – няма значение дали това ще е кафе, чай или просто гореща вода. Чаша топла напитка ще напомни на вашия организъм, че се грижите за него.
  • Горещ душ – дори да не ви е студено, не е излишно да сгреете гърба и шията.

Това е, отмъстете на студа – подгответе се за него предварително!

P.S. Не може да нямате някоя скрита рецепта за борба с настинката. Моля, споделете я:

  • 38
  •  
  •  
  • сироп от бъз – по една лъжичка на ден + респивакс когато усетим, че вървим към разболяване

  • Ракия! Домашна! 100мл вечер, намаля стреса, повдига настроението, убива бактериите и предотвратява настинката!

    • Към ракията – мешана туршия, чесън и домашна пастърма. И накрая една каничка домашно винце. Това е рецептата!!!

  • 🔘 За Нас

    🔘 За Реклама


    🔘 Общи условия

    🔘 Права за ползване

    🔘 Privacy Policy

    🔘 Cookies

    🔘 Решаване на спорове


    LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


    Facebook

    📩 office@lifehack.bg

    >
     

    Останаха само няколко дни до края на най-голямото ни намаление - 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече →