ТОП 18 инструмента за управление на проекти

 

Присъедини се към над 190 активни и интелигентни хора, споделящи знания и опит помежду си – влез в клуб MasterHack и постигай повече с нашата общност, ръководства и ресурси 🚀

Успехът не се дължи на това до колко сте супер организирани или безобразно хаотични. Подреждането на ежедневието ви по-скоро има отношение към неговото удобство, а не към това до колко напред ще стигнете в преследването на мечтите си.

И ако  преди година щях да напиша, че умението да управляваш времето и ангажиментите си ярко ще те отличи от неуспешните, сега по-скоро бих казал, че организирането на задачи в списъци просто ще направи живота ти по-лесен.

Признавам, лично аз имам проблем със списъците със задачи.

Правя доста такива, но малко от тях наистина довършвам или пък още по-малко следя – често дори ги забравям. С течение на времето обаче успях да задържа на служба няколко добри инструмента, които оказа се са изключително ефективни.

В следващите редове ще ви представа точно тези доказани приложения, които ще ви служат вярно при създаване на списъци със задачи, планиране на активности, управление на малки проекти, писане на текст, статуси и т.н. Фантазията ви разбира се може да измисли още много области, в които могат да бъдат приложени.

Този списък е най-доброто от най-доброто, на което сте попадали, когато става въпрос за организиране на задачи и планове, писане и съхраняване на текст!

 icon-asterisk Make lists, Not war


UPDATE: EssentialPIM – система за управление на проекти

screenshot_679

Още, когато публикувахме тази статия, наш читател се свърза с нас да ни препоръча EssentialPIM. Приложението е налично както за Windows (точно тази версия тествахме), така и за 2-те популярни мобилни операционни системи.

Тук може да намерите общо взето всичко: от възможност за създаване на списъци, напомняния, управление на задачи и изобщо най-необходимото (дори много повече) за администрирането на работно ежедневие, графици и проекти.


1. Swipes – произведено в България

lifehack_gif

Ако трябва да опиша Swipe с една или най-много с три думи то бих казал ефективност, простота и лекота.

Влизате в услугата,  логвате се с Facebook профила си и пред вас ще се озове изключително лесен за работа инструмент за задачи. С това приятно приложение ще работите без проблем с български език, ще правите списъци със задачи, ще добавяте бележки към тях, ще им поставяте срок за изпълнение и изобщо всичко необходимо, което може да бъде включено  в едно почти перфектното приложение за управление на дневните ви или седмични активности.

Общо взето цялата философия на този доста добър безплатен to-do инструмент може да се събере в кратко анимирано GIF-че, което може да видите отгоре.


2. Trello

trello

Trello е един от най-мощните инструменти в този списък.

Може да се използва както за  създаване на прости списъци от задачи, до управление на малки и средни проекти.

Чрез тази уеб услуга ще може да си създавате отделни дъски, всяка от които да съдържа различни части на проекта ви.

Ще може да качвате и файлове (наистина полезна функция за размяна на изображения или документи ако работите с някой друг), както и да споделяте отделните си дъски с различни хора според нуждите на работата ви.

trello2

Ако имате нужда от нещо безплатно (честно казано никога не съм имал нужда от платения вариант) за управление на ежедневието си или пък за организиране на някакъв план или проект, Trello е един от най-добрите варианти.


3. Ticktick

TickTick
Личният ми профил в Ticitick

В момента използвам точно Ticktick, за да си правя списъци със задачи в най-важните за мен направления от живота ми: семейство, работа, сайт.

Разделил съм ги по точно този начин като във всяка категория съм си направил списък свързан с нея.

В раздела семейство отбелязвам някои важни неща като плащане на сметки, организиране на семейни събития, купуване на подаръци и т.н.

В раздела работа вписвам задачи, които трябва да свърша, а в този, който се отнася до lifehack.bg си записвам статиите, които следва да направя + ресурси, които ще ползвам по конкретната тема. Освен тази страхотна подреденост и изчистен интерфейс, този безплатен инструмент ми дава възможност да поставям срокове и да добавям пояснения и бележки към всяка една задача. Единственото нещо, което трябва да направите е просто да се логнете чрез Google+ или Facebook акаунта си и сте готови да го използвате.


4. Wri.pe

wri

Ако трябва да избера своя любимец в този уникален списък, Wri.pe ще е онова безплатно уеб приложение, което ще заеме почетното място.

Тази услуга е мой верен помощник от няколко години и не минава и една статия в този сайт, без да го използвам.

Какво може да се прави с него: по своята същност wri.pe е услуга за създаване на текстови документи и съхранение на код. Услугата се използва само след логване с Facebook акаунта ви, след което ще ви се отвори и адски удобния интерфейс.

С приложението се работи много лесно: давате заглавие на документа си и под него започвате да пишете каквото си поискате. Ако поставите код, в дясната лента ще видите и неговото реално изобразяване, както би се виждал от потребителите.

Различните текстови бележки могат да се архивират, има също и наличен удобен календар, както и вътрешна търсачка. Ако искате да форматирате текста, това не е проблем, тъй като има подробно описание на начините, чрез които да го направите.

За какво го ползвам толкова години?

wripe

Wri.pe е най-бързият начин, чрез който мога да видя различни снипети от код, бил той html, css или някакъв готин скрипт, който съм си запазил, ако ми потрябва.

Освен това съм си създал различни документи съдържащи пароли на не толкова важни акаунти като допълнителни мейли, услуги за съхранение на файлове и т.н. – все неща, които да са ми точно на един клик разстояние при нужда.

Честно казано много отдавна се канех да напиша статия за тази супер удобна услуга, но ето че сега дойде времето да ви разкажа за нея.

Надявам се наистина да установите колко удобен може да бъде Wri.pe!


5. Quabel

Quabel

Този страхотен инструмент за фокусирано писане на текст Quabel също е при мен на служба от доста време. Използвам го, за да менажирам статии от нашите гост автори и най-вече от страхотната ни авторка Петя Кутлева, която има заслуга и за тази статия. Но Quabel има още няколко супер възможности: може да споделяте текст или да го оставите скрит, може да го експортирате в .pdf, .docx, .epub, .txt, можете също и да си пуснете звук имитиращ пишеща машина.

Quabel2
Тук си редактирам текстовете на статии от гост автори

Можете и да обръщате от светъл фон, удачен за  през деня, към тъмен – подходящ за вечерта, за да не дразни очите ви. Всъщност, ако имате проблем с очите, когато сте пред монитора, или пък искате да свалите напрежението от тях, опитайте това!

Преди да се регистрирате има и демо, което да опитате, но аз ви съветвам директно да си направите акаунт, защото убеден съм, Quabel ще ви хареса.


6. Writer

Writer (1)
Идеално средство за подготвяне на статуси и редакция на текст

Когато имам идея – отварям Writer, когато ми хрумне интересен статус – отварям Writer, ако имам много задачи за вършене, за да не ги забравя – отварям Writer, когато искам да пиша, ей така, свободно – отварям отново този супер Writer.

Това уникално удобно разширение за Google Chrome предоставя изключително фокусирана среда за писане – само белият лист и вашата мисъл!

На всичкото отгоре и тук имаме възможност да си пуснем звук като от пишеща машина, което ще ни накара да се почувстваме като истински писател.

Удобството на този безплатен инструмент се крие и в това, че може да си запазвате различни документи, които да са ви достъпни за по-късно, може да го настройвате да е светъл или тъмен, в зависимост как ви е удобно.

Има опция за експортиране на текст в .txt или .pdf. Освен удобната вградена търсачка, ще разполагате и с възможност да задавате крайна цел за брой думи – особено полезна опция ако сте копирайтър. Щом стигнете зададения брой думи, приложението ще ви уведоми атрактивно чрез фанфари!

Когато става дума за писане, няма как да не ви насоча и към → Draft: чудесно решение за всеки, който пише текст!


7. Wunderlist

Wunderlist (1)

Wunderlist е многофункционално приложение за воденето на списъци, които работят на няколко платформи и позволяващо синхронизацията на данни между тях. Идеално ще подхожда на хора, които си правят списък със задачи, списък с покупки, необходими вещи или пък управляват проекти.

Можете да създавате бележка за всяка задача, да добавяте описание, приоритети, да споделяте списъците с други хора, да поставяте срок за изпълнение и т.н.

Това е един от малкото инструменти, който има версия почти за всички платформи, а освен това безплатния вариант е просто уникален.

Точно затова, преди доста време направихме специална статия за този инструмент, която може да намерите тук.


8. Asana

Asana

Това не е просто инструмент за създаване на списъци със задачи!

Asana идеално подхожда за управлението на по-сложни проекти и съвместното му използване от цял екипен отбор. Можете да създавате различни основни проекти върху, които работите и за всеки от тях да си направите отделен списък със задачи.

За всички активности може да бъде указан конкретен изпълнител, който ще вижда какво трябва да свърши в своя панел за управление.

Asana2

Всяка задача може да има описание и срок на изпълнение.

Освен това, Asana позволява прикрепянето на файлове към проекта, което е задължителна функция за подобен софтуер. Определено това е едно ефективно приложение, не само за организиране на индивидуални задължения, но и за управлението на цяла фирма или проект.

Със сигурност има за какво Asana да е едно от най-препоръчваните имена, когато стане дума за софтуер за мениджъмнт на бизнес проекти!


9. Remember the Milk

Remember The Milk (1)

Remember the Milk е едно от най-старите приложение от този тип. То предоставя възможност за групирането на списъците в различни категории ( лични, работни, покупки и т.н) с възможност за сортиране на нерешените ангажименти по срок.

Можете да добавите бележка към всяка задача. Задачите могат да са по приоритет, повтарящи се, има и възможност за промяна на датата на изпълнение на по-късен срок. Достъпно е за платформи като Android, iPhone и iPad.


10. Any.do

Any.do (1)

Това може би е приложението, за което най-много сте ни писали да му обърнем внимание! Any.do е създаден, за да ви помогне да организирате изпълнението на вашите задачи. Списъците имат наименования като Днес, Утре, Тази седмица и т.н.

Можете да организирате своите списъци по категории и папки, да добавите подзадачи и описания. По подразбиране всеки нов ангажимент попада в списък Днес, но вие можете да промените датата на изпълнение.

Това приложение показва, че за мениджъра на задачи са важни не само практическите функции, но и естетиката – наистина е красиво. Достъпно е за Android , iPhone, като разширение за Chrome и разбира се за web.


11. Todoist

lifehack.bg Todoist (1)

Когато говорим за безплатен софтуер за създаване на списъци, този ап е едно от най-популярните имена в уеб. Todoist се фокусира не само върху списъците, но и върху по-голямата картина – цялостните проекти или категории. Активностите тук се създават в рамките на различни основни проекти, като вие може да създавате напомняния, описания, бележки, разписание на повторенията и т.н. Задачите се филтрират лесно по приоритети с помощта на цветово обозначение.

За по-удобна работа съществуват няколко вида етикети, в които задачите могат да се групират по срокове на изпълнение, приоритети и проекти.


12. Evernote

Evernote

Evernote е още един от най-старите ми софтуерни „служители“.

Ползвам го от години и то не само безплатния, но и платения вариант. Предимствата и възможностите тук са адски много! Evernote не случайно е и най-популярното име в този списък.

Може да го използвате онлайн, може да го използвате и като програма на компютъра си – предпочитания от мен вариант. В този безплатен софтуер ще имате възможност да колекционирате общо взето каквото си поискате – снимки, текст, списъци, таблици, цели статии, pdf файлове и т.н.

От компанията разработчик са направили и страхотно допълнение, без което лично аз не бих могъл да ползвам пълноценно Evernote.

Става въпрос за WebClipper, благодарение, на който ще измучете всичко, което си пожелаете от интернет, за да го прехвърлите в профила си в Evernote, където да го колекционирате и организирате.

Evernote3 (1)

Имаме и специално направена статия, която описва начините и възможностите на работа с това страхотно разширение за Chrome – прочетете тук.

Можете да разглеждате приложението не само като to-do софтуер, но и като личен дневник, всяка страница, от който ще съдържа нужните бележки, списъци и график за деня. Това е много повече от обикновен списък със задачи. Затова ако ви е нужна само такава функционалност, потърсете нещо по-опростено от вече изброените.


13. Workflowy

lifehack_gif2

Workflowy изповядва принципа на минимализма – той е за хора, които обичат чистото пространство, белите листи и само най-важното да е пред очите им.

При пускане на приложението ще видите бяло поле, където ще може да създавате своите списъци. Изглежда, че няма никакви бутони, но когато минете с мишката през съответната точка се появяват опции за управление, позволяващи да отбележете изпълнените задачи, да добавите забележка и да изпълните други действия.

Този подход е малко странен, но има подробна справка, позволяваща бързо да се справите с особеностите за работа. Към този момент има само уеб приложение.


14. Google Task

Google tasks (1)

Google Task е приложение вградено в Gmail и Google календарът.

За да го видите, кликнете на падащия списък в Gmail, разположен в левия горен ъгъл на екрана на пощата си и изберете Задачи.

Задачи

Това е прост инструмент за управление на активности, с помощта, на който ще можете да съставяте различни списъци и да отбелязвате тяхното изпълнение, определяте срокове и т.н. Google Tasks е едно от най-удобните приложения в този списък, благодарение на интегрирането с други приложения на Google.


15. Podio

Podio-(1)

Podio е сериозен инструмент за  проджект мениджмънт. Чрез него може да организирате и свържете всичко, което се отнася до изпълнението на някакъв проект – активности, клиенти, колаборация, обмяна на файлове и други.

Activity Stream Podio (1)

Работата тук е структурирана, така че всеки да знае това, което има да прави, докато не изпуска от поглед голямата картина. Има и безплатен вариант Podio Free, който дава неограничен достъп до основните функции на услугата до 5 човека екип.


16. Producteev

Producteev

Producteev е  уеб услуга за управление на стратегии, предназначен за използване от цели екипи. Лесен за работа, но много по-мощен от простичка програма за списъци със задачи. Вече е помогнал на хиляди екипи да работят по-бързо и да постигнат по-добри резултати. В него има всичко необходимо, за да се управлява проект: график за задачи, проследяване на напредъка, възможност за вътрешни дискусии и т.н.

Producteev e приложение, което може да използвате не само на десктопа си, но и на  iPhone, iPad, Android и Mac OS, поддържайки всички в екипа добре информирани. Има безплатен вариант за неограничен брой потребители, но ако искате повече мощ за управление на проекта си може да преминете и към премиум акаунт.


17. Wrike

Wrike2

Wrike ще организира всичко необходимо, за да управлявате проекта си на едно удобно място. Тук ще може да прикачвате файлове и да преследвате срокове. Ще имате възможност да следите целия процес и разбира се индивидуалното изпълнение.

Wrike определено може да бъде изключително ефективен команден център, който ще се интегрира с почти всичко: Excel, Word, Google drive и т.н., използвайки всички добри инструменти за управление на бизнес на едно място.

Има безплатен акаунт, който ще ви позволи да включите до 5 потребители.


Обикновено казвам, че списъкът не свършва до тук, защото в уеб има още много подобни приложения. Но този път не виждам какво по-добро може да се намери в интернет от изброените по-горе инструменти, когато става въпрос за създаване и управление на списъци със задачи и менажиране и писане на малки проекти.

Тук изброихме всички необходими, качествени приложения, един от които със сигурност ще има шанса да стане част от вашите любими виртуални помощници.

Това разбира се няма да ви направи успешни, но със сигурност ще улесни живота ви!

 icon-asterisk На финала бих искал да ви помоля да направите нещо за мен: ако статията ви допадна и смятате, че има нещо ценно в нея, моля – споделете я – знаете къде. Така не само, че ще бъдете полезни на останалите, но и ще помогнете да се отървем завинаги от въпроса: „Препоръчайте ми безплатен софтуер за управление на проекти и задачи.“ Благодаря ви!


[su_box title=“Още над 200 безплатни уеб приложения и софтуер:“ style=“soft“ box_color=“#ffffff“ title_color=“#8b8b8b“ radius=“2″]
  1. Над 50 фантастични, безплатни web приложения
  2. 50 + от най-добрите, безплатни web услуги – 2 част
  3. Огромен списък от 120+ безплатни приложения и софтуер
[/su_box]

24
Остави коментар

avatar
10 Comment threads
14 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
НиколайМомчилEvgaHristo StoyanovВяра Молева Recent comment authors
нови стари
Николай
Гост
Николай

Много полезна статия, браво! Бих искал да ти предложа още едно българско приложение за управление на проекти – https://ora.pm Приложението се разработва активно и може да замести и надгради Трело.

lisichkov
Member
lisichkov

Скоро, след търсене на повече информация за канбан методология попаднах на kanbanchi.com
Много добре направен инструмент.
teamweek.com също, може би попада в списъка с инструменти за управление на проекти.

Евгения Тотева
Member
Евгения Тотева

Благодаря за полезната информация. Предложенията са толкова много :), до сега съм ползвала само Google Task.

Вяра Молева
Гост
Вяра Молева

Браво, Ице, страхотен списък си спретнал 🙂 и полезен, разбира се.

нина
Гост
нина

Страхотно! Открих доста нови неща, които ще пробвам.

А за Asanа мога да кажа само добри думи. Екипът ни от доста време го използва, за да управлява, споделя, проследява и др. бизнес проекти много много успешно 🙂

Stefan
Гост
Stefan

Заглавието е свързано с управление на проекти, а съдържанието е за чисто и просто to do листи. Аз определено виждам разминаване.

Guest
Гост
Guest

Много често го препоръчвам, но Asana + Harvest е възможно най-добрата комбинация. В asana може да се работи на 10 фронта едновременно, а harvest помага да засичаш времето за всяка една задача.

LAtanasov
Гост
LAtanasov

Полезна статия! Аз бих препоръчал също и на хората за android – ColerNote, и две програми за управление на проекти, чрез карти и диаграми – Mindjet ver.14, Kambrian и Xmind. Ползвам ги и наистина допринасят за една по-мащабна картинка на задачите.

Стамен Стаменов
Гост
Стамен Стаменов

Нещо май не видях Google bookmarks линковете там си ги пазя винаги. И са ми в акаунта 🙂 и също не видях keep.google.com

Мая
Гост
Мая

Полезна статия! От всички описани програми, за мен комбинацията от google calendar + google task и съвместимостта им с много android приложения, е най-удобния вариант, който използвам ежедневно!

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top