Правилният подбор на снимки е познаването на разликата между тези, предназначени за социалните мрежи (информативни и забавни), онези рекламните, които правят истинските продажби и тези, които не правят никакво впечатление.
Снимките и изобщо цялото визуално преживяване е от огромно значение във всички аспекти на бизнеса. Профили в Instagram или Pinterest могат да направят точно толкова продажби, колкото и стандартна уеб страница, разчитайки на изображенията. Същите могат да отблъснат клиентите ако не са подбрани и обработени по правилния начин. Всички сме били свидетели на това, разхождайки се ежедневно из най-различни онлайн магазини – празни блестящи очи, изпънати усмивки, принудени приятелски взаимоотношения, аматьорски направени банери, зле подбрани фирмени лога. С течение на годините очите на хората станаха доста чувствителни в това да различават кой бизнес отделя грижа и внимание на изображенията, банерите и логото си и кой разчита единствено на посредствени снимки, аматьорска и евтина изработка.
В съвременният онлайн бизнес има моменти, когато професионално изглеждащата stock фотография, добре направения банер и добавянето на психологически трикове в изображенията, отличават успешните бизнеси от посредствените.
За да ви помогнем да продавате повече, събрахме 12 доказани практики, които ще ви помогнат да се превърнете във визуален маркетингов професионалист, който да създава снимки и изображения, които наистина продават:
01. Никакъв компромис с качеството!
Стоковата фотография е ценна инвестиция, а още по-добре е, когато подобни снимки могат да се намерят безплатно (вижте този огромен ресурс).
Ниското качество, пикселизираните банери и зле направените лога са недопустими за един онлайн магазин, претендиращ за качество. Много от потребителите бързо излизат от уеб страници ако изображенията в тях са посредствени. Уверете се, че тези във вашия сайт са изчистени, отчетливи и имат добра резолюция.
Бележка: снимките в интернет трябва да не падат под резолюция от 72 DPI.
02. Достатъчно мощни, за да изразят посланието на рекламата ви, дори и вашата аудитория да не прочете текста
Графичните изображения и снимки трябва да пасват на рекламното ви съобщение. Уверете се, че те подкрепят това, което искате да кажете. Уверете се, че са в пряка връзка с контекста на вашата реклама или са силен акцент към него.
03. Снимки на хората, до които искате вашата реклама да достигне. Те трябва да виждат себе си във вашия дизайн.
Когато насочвате рекламата си към младото поколение, не върви да покажете човек на средна възраст, нали?
Вместо това, демонстрирайте хората, които искате за клиенти.
Поставете ги в ситуации, които са много близки до тях.
Накарайте ги да почувстват продукта ви толкова близък, толкова свързан с ежедневието им, че да видят във визуалното ви послание самите себе си.
04. Хората възприемат и запомнят най-добре рекламни изображения, предизвикващи силни емоции.
Хората сме емоционални същества. Чудесен начин да свържете потенциалните си клиенти с бранда си е като ги ударите точно в тази посока.
Емоцията, която рисувате трябва да бъде тази, която искате да накарате клиентите ви да почувстват. Ако успеете да ги накарате да почувстват нещо, свързано с вашата марка, то те ще изградят по-силна връзка с нея.
05. Оптимизирайте изображенията си за Google.
Това е едно от най-важните неща, които може да направите за рекламните графични елементи, присъстващи в онлайн магазина ви.
Тъй като търсачките нямат очи да виждат, те разчитат текстовата информация закодирана в снимките. Ако оптимизирате добре името на файла и описанието може да си докарате допълнителен трафик към сайта (от Google Images).
06. Не използвайте снимка, само заради самата снимка. Визуалното ви съдържание трябва да има цел.
Хората могат да подушат безсмисленото изображение от километър разстояние. Уверете се, че не използвате такова само, защото е супер качествено или просто изглежда атрактивно. Често нямаме време да подготвим специална снимка за новия си банер например. В този случай ако имате просто страхотно изображение най-малкото, вкарайте го в някакъв тематичен контекст!
Изображението отгоре е добър пример за доста стандартна снимка, която обаче е обогатена с правилния контекст, за да получим добра реклама.
Ако бързате, но разполагате със снимки със страхотно качество, които все пак са с доста обща тематика, помислете как да ги пригодите към рекламното си послание.
07. Ако ще им продавате, ангажирайте ги. Предизвикайте ги да направят собствени снимки с вашия продукт.
Instagram може да бъде най-добрия ви приятел, когато става въпрос за снимки + клиенти = продажби. Може да помислите за начин, чрез който да насърчите феновете си да се снимат с ваш продукт и да публикуват фотосите онлайн.
Сложете към снимките и уникален хаш таг и ще получите доста добра реклама на марката си от първо лице – клиентите ви!
08. Подобрете снимките, с които имате чрез базова редакция
Не се чувствайте ограничени до изображенията, които имате. Всъщност, с тях може да правите каквото си искате. Опитайте да ги изрежете, да добавите текст, да коригирате цвят. Чувствайте се свободни да използвате снимките, които имате по начин, който ще работи за вас. Подходящите инструменти за това след малко…
09. Не се ограничавайте само с фотографии.
Да, хората възприемат информацията най-вече визуално. Отдавна не им се чете толкова. Това обаче не бива да ви ограничава само до снимки. Ако е удачно за бизнеса ви, използвайте и инфографики, илюстрации и други графични елементи, които да допълнят визуалното послание на вашата марка.
10. Съживете сетивата на потребителите с ярки цветове
Отправете цветен призив към сетивата.
Опитайте се да използвате снимки с ярък и жив оттенък, освен ако целта ви не е точно обратното – да притъпите цветността. Интензивните цветове ще развълнуват окото, забелязват се и помагат на зрителя да се заинтересува от тях. Често създават апетитен, свеж и неустоим вид на продуктите.
11. Създайте персона – забавен ли сте или сериозен? Изберете изображения, които отговарят на вашата кауза.
Нещата, които публикувате в социалните мрежи от ваше име невинаги ще бъдат същите като тези, които публикувате от името на бизнеса си.
Важно е да се знае каква точно е тази разлика и да не се минава границата, за да се избегнат проблеми.
Добър пример за марка, която разчита на хумора е Taco Bell, които залагат на забавното и безгрижното в своите визуални реклами. Уверете се какво стои зад вашия бранд като идентичност и отразявайте именно него в социалните канали.
12. Използвайте изображения вместо текст, където е възможно
Казват, че една снимка струва колкото 1000 думи, така че спестете си думите и използвайте изображения. Ако не е нужно да обяснявате нещо на някого, не го правете. Изберете да го направите визуално. Добър пример е тази реклама на Nikon, в която на всички ни е ясно, че става въпрос за промотирането на функция за разпознаване на лица, без да е необходим текст, който да ни обяснява това.
Това бяха топ практиките използвани от професионалните визуални маркетолози. Следва да разгледаме и топ инструментите, чрез които ще създадете следващия си визуален шедьовър, който ще накара хората да купуват от онлайн магазина ви.
16 от най-добрите инструмента за създаване на снимки и изображения, които продават
За много от инструментите, с които се работи лесно вече сме писали. Следват тези за създаване и редактиране на снимки, изображения, графични елементи и т.н., от които да си изберете верен помощник в онлайн бизнеса за създаване на визуални елементи, които продават.
P.S. Преди да продължите с приложенията, разгледайте тези 2 услуги, които ще ви осигуряват ежедневно вдъхновение, директно в браузъра с най-добрите рекламни банери, криейтиви, промо снимки и изобщо всичко, което би ви вдъхновило да създадете своите визуални шедьоври – Muzli и Panda – неприлично огромни порции дизайнерски ресурси.
01. Canva – създавайте супер банери
Canva и по-специално раздела за банери ще ви даде достъп до страхотни шаблони за Etsy, Ebay, за вашия собствен онлайн магазин и т.н. Всичко, което трябва да направите е да изберете снимка, шрифт, цветове и текст, за да създадете професионално изглеждащ банер за минути. Всички банери автоматично ще се генерират в правилните, оптимални размери за уеб.
Линкове: ревю на Canva в lifehack.bg | банери в Canva | самият инструмент
02. Топ 20+ на най-добрите безплатни програми за обработване и колекциониране на снимки!
В тази колекция събрахме най-доброто, което може да намерите безплатно в интернет за обработка и колекциониране на снимки. Тук със сигурност ще намерите много добри помощници, които ще ви съдействат в създаването на визуалното преживяване за вашия онлайн магазин. Пълният списък.
03. FOTOR – брутално много възможности!
Това е един от безплатните софтуери, които останаха верен помощник в екипа на lifehack.bg, веднага след като направихме ревюто за него. Научете повече за него от тук – вижте на какви уникални неща е способен.
04. Photocat – супер атрактивни ефекти за вашите снимки плюс адски полезни инструменти за тях
Това е един доста интересен софтуер, който съдържа в себе си изключително лесни за работа интуитивни инструменти за обработка на изображения. Научете повече за едно от най-добрите онлайн приложения от тук.
05. Photoshop Express — безплатен онлайн фоторедактор за работа със снимки от гиганта Adobe
Българската действителност налага да се търсят все по-бюджетни решения, особено когато става въпрос за създаване на рекламни банери. В тази връзка не е нужно да си купувате скъп софтуер като Photoshop, а може да използвате базовият му онлайн вариант без пари. Научете повече за него от тук.
06. Още 9 от най-добрите онлайн инструменти в света за вкарване на ефекти и редактиране на снимки
В тази колекция събрахме популярни услуги за създаване и обработване на снимки и изображения, както за лична употреба, така и в услуга на онлайн бизнеса ви. Тук ще намерите приложения като: BeFunky, iPiccy, Sumopaint и т.н. Повече за колекцията и линкове към услугите тук.
07. Picozu – фантастичен, бърз редактор за създаване и обработка на изображения – директно в браузъра
Лесен за работа уеб редактор за бързо създаване на рекламен банер или обработка на промоционална снимка. Повече за него тук.
08. Noun Project – огромна библиотека
Това е един от най-ценните ресурси в целия списък! Защо?
Тази огромна база данни от най-различни икони, фигури и т.н. съдържа изображения на най-различна тематика, които може да използвате навсякъде – в банерите си, като елементи в сайта си и изобщо, където и както въображението ви реши. Ресурса е безплатен. Линк.
09. Colourlovers – цветове и комбинации за вдъхновение
Съчетанието на подходящите цветове отличава аматьора от професионалиста. За да не правите грешки в това отношение спрямо рекламните материали за онлайн магазина си, използвайте най-големия и популярен ресурс в интернет за цветове и цветови комбинации. Линк.
10. Източници на снимки с Creative Commons лиценз
Две от най-популярните места за теглене на снимки под т.нар. Creative Common лиценз са специалните подразделения на 500px и Flickr. Още подобни снимки за маркетинговите ви цели може да намерите и в гигантската колекция с визуални ресурси allthefreestock и разбира се в picjumbo.
11. Free Logo Maker – за създаване на лого
Важна част от всеки онлайн магазин е неговото лого. Free Logo Maker ще ви позволи директно в браузъра ви да създадете своето лого и ако решите, че ви харесва може да го изтеглите срещу сумата от $39.99.
Това е лесно за работа и простичко решение за малкия и среден онлайн бизнес, не изискващо наемането на скъп дизайнер.
Съвет: може да си направите желаното от вас лого в този уеб софтуер и вместо да плащате $39.99, за да го свалите, може да влезете в fiverr.com, където да намерите някой индиец да ви го направи с работните файлове за $5-10. Всъщност, в този сайт може да си поръчате срещу малка сума и рекламни банери и други видове изображения.
12. PicMonkey
Да кажем, че не разполагате с бюджет за Photoshop, Canva ви е прекалено натруфена или пък PowerPoint не разполага с нужните функции.
PicMonkey е чудесна алтернатива – ще ви позволи да правите наистина много неща с изображенията си. Целият процес е интуитивен, което означава, че няма да губите време в работа по снимките. Линк.
13. PIXLR – алтернативата на Canva
Повечето от графичните елементи в Canva например са заключени зад платения ѝ вариант. Това разбира се е страхотен бизнес модел за Canva като така ви се дава достъп до професионален дизайн, който се прави лесно. Ако искате достойна и достъпна алтернатива, може да опитате с Pixlr. Това определено е един от най-добрите онлайн редактори.
В него може да качите снимка за работа от вашия компютър или да използвате линк към такава, за да я редактирате и дори може да отворите изображение от библиотеката на Pixlr, Facebook или Google акаунта си. Може да използвате Pixlr навсякъде – на мобилното си устройство или таблет.
14. Easel.ly – лесно създаване на инфографики
Easel.ly ще ви позволи да създавате графики, снимки, инфографики, банери и т.н. Може да започнете работа с готовите шаблони и да ги пригодите към целите си или да започнете на чисто, създавайки ваша собствена инфографика. Има безплатен и платен вариант.
Бележка: още нещо полезно за инфографиките и как се възприемат
15. Placeit – поставете сайта или продукта си в снимка
Благодарение на Placeit ще правите снимки, на които може да добавяте сайт, услуга или продукт вградени в различни мобилни устройства или заобикаляща среда. Ще интегрирате снимките си в различни статични шаблони или във видео чрез голямата библиотека от варианти на услугата.
16. FotoJet – превърнете снимките си в изкуство
FotoJet е от най-добрите интерактивни проекти в интернет, благодарение, на който ще превърнете снимките си в уникални произведения, без да е необходимо да имате специални познания. Чрез услугата безплатно ще правите фото колажи, банери, картички, изображения за социалните мрежи, да добавяте текст и много атрактивни ефекти към снимките си.
Задължително вижте и:
Как да изберете подходящи продукти за своя онлайн магазин – професионални съвети и насоки.
1. Използвайте стандартните рекламни размери за банер
Според Google Adsense най-ефективните размери са: 336×280, 300×250, 728×90, 160×600
Поставяйте банерите в онлайн магазина си в първоначално видимата област на сайта (above the fold) и в близост до основното съдържание.
2. Банера да има правилна структура
Основното при банерите е, че те се проектират да повишават познаваемостта на марката, да докарват трафик и да правят продажби. За тези цели те трябва да съдържат 3 главни компонента:
- Вашето лого: уверете се, че банерът ви го съдържа.
- Неустоимо предложение: продукта или услугата, която бранда ви предлага. Това е онова нещо, което трябва да привлече вниманието на клиента. Това са специални предложения като: 50% отстъпка, Специална оферта, Безплатно. Това трябва да е първото нещо, което да видят потребителите.
- Призив за действие (call to action): текст или бутон, най-често с надпис “кликни тук”, “купи сега”, “Научи повече”, “Регистрирай се” и т.н. Стремете се дизайна на този елемент да се отличава от цялостната визия.
3. Придържайте се към семпъл и ясен дизайн
Придържайте се към простичък дизайн с ясно послание. Избягвайте претрупването с елементи, текст и изображения. Потребителят едва ли ще задържи вниманието си върху този елемент за повече от секунда.
4. Използвайте бутоните правилно
Според целта и вида на банера, бутоните обикновено повишават кликаемостта му (CTR). Поставете бутонът след текста на офертата си в долния десен ъгъл, като не забравяте да е в контрастен цвят.
5. Уверете се, че банерът ви е поставен в рамка” state=”close “]
Очите ни естествено се привличат от обекти поставени в рамка.
Уверете се, че вашите банери имат ясно определена такава.
Ясно очертайте границите на рекламния обект. Ако той е бял, обичайната добра практика е да се сложи рамка от 1 пиксел около банера, за да се очертаят неговите граници. Ако не е бял, може да използвате много фина граница под формата на тънка ивица по краищата като този на Netflix отгоре.
6. Направете текста кристално ясен за четене
Направете заглавието и тялото на рекламния текст в различни размери. Разграничете ги и в пространството.
Не използвайте курсивни и екстремно тънки шрифтове, само главни букви или по-малки от 10 pt, освен ако не добавяте условия за ползване. Съобразете и основният цвят и този на текста – единия да помага на другия.
Беше ли полезна статията? Споделете я в социалните си профили