Присъедини се към клуб MasterHack и научи всичко необходимо от нашите практически ръководства по теми като маркетинг, онлайн бизнес, психология, Facebook реклама, продуктивност, мотивация и много други. Виж защо навсякъде ни дават за пример! Чети, прилагай и постигай повече. Влез в клуба ?
За да ти бъдат организирани нещата понякога просто се нуждаеш от добър счетоводен софтуер, който да проследява приходите и разходите, а ти да се съсредоточиш върху бизнеса.
За целта подбрахме програми за счетоводство, които да отговарят на следните критерии:
- Лесни за използване – Изчистен интерфейс и навигация.
- Да изпълняват основни задачи, като фактуриране и проследяване на плащания.
- Функции, подходящи за начинаещи, без да имаш задълбочени познания по темата.
- Дигитализация – удобно използване от десктоп или браузър.
#1. Wave financial – за управление на финансите на бизнеса!
Wave e безплатно решение, което обединява всички инструменти, от които се нуждаеш, за да извършваш бизнес счетоводството си. Той предлага следните възможности:
✅ Създаване, изпращане и проследяване на фактури
✅ Свързване на банкови сметки и кредитни карти. Проверка на транзакции.
✅ Съхраняване на банкови извлечения, в помощ на проследяване на разходите.
✅ Удобната мобилната версия дава възможност за създаване и изпращане на фактури, както и проверка на плащания.
✅ Възможност за автоматични напомняния за плащания.
✅ Възможност за директно приемане на банкови плащания и кредитни карти от клиенти.
*не всички инструменти са приложими за България.
#2. Expensify – подходящ за фрийлансъри
Ако твоята цел е проследяване на постъпленията и разходите, които след това ще се осчетоводят от индивидуален счетоводител Expensify е чудесно решение:
✅ Възможност за автоматично проследяване на разходи и приходи.
✅ Мобилното приложение дава възможност за лесно сканиране на фактури, като автоматично категоризира разходите и ги записва.
✅ Анализ на суми и имена и запазване на всички подробности за транзакциите ти.
✅ Възможност за свързване кредитни карти и сметки. Автоматично въвеждане на обновления по сметки. След това ги добавя към автоматичен доклад или pdf файл.
Недостатък е, че няма опции за автоматични изчисления за дължими данъци и такси, но ако разполагаш с твой счетоводител, останалите функции ще са достатъчни.
Бележка: безплатно за 10 броя (сканиране на фактури). Ако ползваш платения план Smart scan, се доплаща по 5$ за повече сканирани фактури.
Ако си фрийлансър и работиш с клиенти в различни точки на света, следва да ползваш и повече валути. Следващия софтуер е перфектен за теб.
#3. SlickPie – Най-добрият софтуер за фактуриране на различни валути.
SlickPie има удобен интерфейс и е разработен за малък бизнес:
✅ Идеален за управление на разходите – от създаване на фактури до подробни отчети
✅ Поддържа различни валути, също и Bitcoin и Ethereum
✅ Автоматично извличане на информация и преобразуването и в цифрови данни.
✅ Автоматично проследяване на получени плащания
✅ Изготвяне на финансови отчети
✅ Напомняния за плащания
✅ Съвместим с различни устройства
Бележка: безплатен до 100 фактури месечно и по 9,95$ /месец за повече документи.
? Виж и тези 50 полезни инструмента за малкия бизнес!
#4. And and Co – за бизнес на свободна практика!
Този инструмент е нещо повече от софтуер за управление на задачи.
And and Co има и всички функции, с които да управлявате финансите си:
✅ Лесно свързване и управление на банкови сметки и кредитни карти.
✅ Проследяване на разходите
✅ Проследяване на времето и управление на задачите.
✅ Опция за проследяване, кога клиента е отворил фактурата.
✅ Възможност за качване на фактури и документи директно чрез мобилното приложение
Следващият счетоводен софтуер е подходящ за теб, ако си специалист на свободна практика и изчисляваш труда си в часове или пък за нуждите на твоята дейност трябва да ползваш и външни услуги, които да формират и разход за теб.
#5. Fresh Books – Опция за отчет на работни часове и изчисление на труда.
Ако твоят бизнес изисква по-сложно формиране на цени, в зависимост с услугите, които предлагаш, FreshBooks предлага доста по-гъвкави възможности:
✅ Опция за създаване на отделни проекти на различни клиенти.
✅ Лесно организиране на разходите, с автоматично въвеждане.
✅ Проследяване на времето( в часове), което отделяш по един проект. Регистриране на часове, които след това се качват във фактурата към клиента.
✅Настройка за автоматични напомняния за плащане, които подсещат и клиента.
✅ Удобно и лесно за ползване Fresh books мобилно приложение, с което оставаш във връзка навсякъде и лесно се интегрира с всички приложения, които ползваш.
Бележка: Има опция за безплатен тест за 30 дни, а след това може да избереш подходящи план за теб, като цените за най-популярния план е 25 $/ месец.
*не всички инструменти са приложими за България.
#6. BS1 Accounting – Счетоводство + складова наличност в едно.
BS1 Accounting е подходяща програма ако се занимаваш с търговия на стоки, свързани с внос и износ.Софтуерът включва и програма за водене на складови наличности:
✅ Лесно и удобно управление на инструментите за работа.
✅ Работи с всички видове валути, автоматично актуализиране на валутни курсове.
✅ Възможност за анализи на продажби и инвентаризация
✅ Опция за персонализирани финансови отчети, чрез лесни настройки.
Бележка: Основните функции се предлагат безплатно, пълната версия, включва и безплатна поддръжка и актуализация( цената и е 129 $)
#7. GnuCash – Финансово- счетоводен софтуер за лесно управление.
GnuCash е удобно настолно счетоводно приложение за мониторинг на приходи, разходи, акции и банкови сметки:
✅ С възможност за двойно записване на счетоводните операции
✅ Създаване на финансови отчет и изготвяне на счетоводен баланс
✅ Управление на транзакции с възможност за планиране
✅ Мобилно приложение GnuCash за Android. Проследяване на финансови транзакции в движение и импорт в настолната версия.
Бележка: Програмата се предлага безплатно.
#8. Personal Finance – За управление на лични и семейни бюджети.
Personal Finance е елегантен и удобен софтуер за управление на финанси:
✅ Богат набор от инструменти за управление на данни
✅ Лесно проследяване на разходи, приходи и сметки. Инструмента групира разходите по отделни категории и ти дава ясна информация за какво се харчиш
✅ Проследяване на задължения, кредити или инвестиции
✅ Генериране на различни финансови отчети според индивидуалните нужди
✅ Синхронизация на различни устройства
Бележка: Програмата може да бъде тествана във 1 месечен безплатен период. Ако искаш да я ползваш след това, се заплаща годишен лиценз – 24.95$.
#9. Account Manager – Десктоп счетоводен мениджър с възможност за работа едновременно на няколко потребителя и профили.
Account Manager е безплатен десктоп софтуер за управление на финанси:
✅ Лесно управление на парите ти, с възможности за превод към банкови сметки.
✅ Изготвяне на счетоводни отчети на месечна или годишна база.
✅ Удобен за използване от няколко профила едновременно.
#10. osFinancials – безплатен софтуер за управление на малък бизнес
osFinancials можете да управлявате финансите фирмата си:
✅ По всяко време разполагаш с точни данни за точното финансово състояние
✅ С възможност за добавяне на различни модули, според нуждите на бизнеса
✅ Изготвяне на финансови отчети и бърз поглед на разходите
Бележка: Програмата се предлага безплатно.
#11. PostBooks – управление на счетоводство + CRM
Postbooks e подходящото решение за теб, ако ти е необходима:
✅ Счетоводна отчетност – баланси, вземания и задължения, приходи и продажби
✅ CRM система за записване и съхраняване на данни за клиенти и доставчици, списъци със задачи, работа по проекти.
✅ Контрол на инвентара – изпълнени поръчки, следене на наличности
✅ Ползване на различни модули – OpenRPТ модул за писане на доклади и отчети;
REST API – PostgreSQL – база данни за логистика; eCommerce синхронизация – за обслужване на клиенти в реално време.
Бележка: Програмата се предлага безплатно.
#12. Grisbi – Безплатно и ценно, като безплатната бира!
Grisbi e добър помощник ако ти се налага да боравиш с различни сметки и валути.
✅ Да проследяваш всички сметки, разходи и приходи
✅ Да боравиш с различни сметки и валути
✅ Данни за финансови отчети, бюджети и др.
✅ Всички отчети за приходи и разходи
Това беше кратка селекция от счетоводни инструменти, които да ти помогнат да автоматизираш процеса със задачи и да отдадеш вниманието си върху изграждането на бизнеса и печалбите. Надявам се, да ти бъдат полезни!
Сподели с нас в полето за коментари, кой от тях предпочиташ ?