12 ТОП безплатни или почти безплатни счетоводни софтуери за малкия бизнес

Присъедини се към клуб MasterHack и научи всичко необходимо от нашите практически ръководства по теми като маркетинг, онлайн бизнес, психология, Facebook реклама, продуктивност, мотивация и много други. Виж защо навсякъде ни дават за пример! Чети, прилагай и постигай повече. Влез в клуба 🔰

За да ти бъдат организирани нещата понякога просто се нуждаеш от добър счетоводен софтуер, който да проследява приходите и разходите, а ти да се съсредоточиш върху бизнеса.

За целта подбрахме програми за счетоводство, които да отговарят на следните критерии:

  • Лесни за използване – Изчистен интерфейс и навигация.
  • Да изпълняват основни задачи, като фактуриране и проследяване на плащания.
  • Функции, подходящи за начинаещи, без да имаш задълбочени познания по темата.
  • Дигитализация – удобно използване от десктоп или браузър.

#1. Wave financial за управление на финансите на бизнеса!


Wave e безплатно решение, което обединява всички инструменти, от които се нуждаеш, за да извършваш бизнес счетоводството си. Той предлага следните възможности:

✅ Създаване, изпращане и проследяване на фактури

✅ Свързване на банкови сметки и кредитни карти. Проверка на транзакции.

✅ Съхраняване на банкови извлечения, в помощ на проследяване на разходите.

✅ Удобната мобилната версия дава възможност за създаване и изпращане на фактури, както и проверка на плащания.

✅ Възможност за автоматични напомняния за плащания.

✅ Възможност за директно приемане на банкови плащания и кредитни карти от клиенти.

*не всички инструменти са приложими за България.

#2. Expensify – подходящ за фрийлансъри


Ако твоята цел е проследяване на постъпленията и разходите, които след това ще се осчетоводят от индивидуален счетоводител Expensify е чудесно решение:

✅ Възможност за автоматично проследяване на разходи и приходи.

✅ Мобилното приложение дава възможност за лесно сканиране на фактури, като автоматично категоризира разходите и ги записва.

✅ Анализ на суми и имена и запазване на всички подробности за транзакциите ти.

✅ Възможност за свързване кредитни карти и сметки. Автоматично въвеждане на обновления по сметки. След това ги добавя към автоматичен доклад или pdf файл.

Недостатък е, че няма опции за автоматични изчисления за дължими данъци и такси, но ако разполагаш с твой счетоводител, останалите функции ще са достатъчни.

Бележка: безплатно за 10 броя (сканиране на фактури). Ако ползваш платения план Smart scan, се доплаща по 5$ за повече сканирани фактури.

Ако си фрийлансър и работиш с клиенти в различни точки на света, следва да ползваш и повече валути. Следващия софтуер е перфектен за теб.

#3SlickPie – Най-добрият софтуер за фактуриране на различни валути.



SlickPie има удобен интерфейс и е разработен за малък бизнес:

✅ Идеален за управление на разходите – от създаване на фактури до подробни отчети

✅ Поддържа различни валути, също и Bitcoin и Ethereum

✅ Автоматично извличане на информация и преобразуването и в цифрови данни.

✅ Автоматично проследяване на получени плащания

✅ Изготвяне на финансови отчети

✅ Напомняния за плащания

✅ Съвместим с различни устройства

Бележка: безплатен до 100 фактури месечно и по 9,95$ /месец за повече документи.

#4And and Co – за бизнес на свободна практика!


Този инструмент е нещо повече от софтуер за управление на задачи.

And and Co има и всички функции, с които да управлявате финансите си:

✅ Лесно свързване и управление на банкови сметки и кредитни карти.

✅ Проследяване на разходите

✅ Проследяване на времето и управление на задачите.

✅ Опция за проследяване, кога клиента е отворил фактурата.

✅ Възможност за качване на фактури и документи директно чрез мобилното приложение

Следващият счетоводен софтуер е подходящ за теб, ако си специалист на свободна практика и изчисляваш труда си в часове или пък за нуждите на твоята дейност трябва да ползваш и външни услуги, които да формират и разход за теб.

#5. Fresh Books – Опция за отчет на работни часове и изчисление на труда.


Ако твоят бизнес изисква по-сложно формиране на цени, в зависимост с услугите, които предлагаш, FreshBooks предлага доста по-гъвкави възможности:

✅ Опция за създаване на отделни проекти на различни клиенти.

✅ Лесно организиране на разходите, с автоматично въвеждане.

✅ Проследяване на времето( в часове), което отделяш по един проект. Регистриране на часове, които след това се качват във фактурата към клиента.

✅Настройка за автоматични напомняния за плащане, които подсещат и клиента.

✅ Удобно и лесно за ползване Fresh books мобилно приложение, с което оставаш във връзка навсякъде и лесно се интегрира с всички приложения, които ползваш.

Бележка: Има опция за безплатен тест за 30 дни, а след това може да избереш подходящи план за теб, като цените за най-популярния план е 25 $/ месец.

*не всички инструменти са приложими за България.

#6. BS1 Accounting – Счетоводство + складова наличност в едно.


BS1 Accounting е подходяща програма ако се занимаваш с търговия на стоки, свързани с внос и износ.Софтуерът включва и програма за водене на складови наличности:

✅ Лесно и удобно управление на инструментите за работа.

✅ Работи с всички видове валути, автоматично актуализиране на валутни курсове.

✅ Възможност за анализи на продажби и инвентаризация

✅ Опция за персонализирани финансови отчети, чрез лесни настройки.

Бележка: Основните функции се предлагат безплатно, пълната версия, включва и безплатна поддръжка и актуализация( цената и е 129 $)


#7. GnuCash – Финансово- счетоводен софтуер за  лесно управление.


GnuCash е удобно настолно счетоводно приложение за мониторинг на приходи, разходи, акции и банкови сметки:

✅ С възможност за двойно записване на счетоводните операции

✅ Създаване на финансови отчет и изготвяне на счетоводен баланс

✅ Управление на транзакции с възможност за планиране

✅ Мобилно приложение GnuCash за Android. Проследяване на финансови транзакции в движение и импорт в настолната версия.

Бележка: Програмата се предлага безплатно. 

#8. Personal Finance – За управление на лични и семейни бюджети.


Personal Finance е елегантен и удобен софтуер за управление на финанси:

✅ Богат набор от инструменти за управление на данни

✅ Лесно проследяване на разходи, приходи и сметки. Инструмента групира разходите по отделни категории и ти дава ясна информация за какво се харчиш

✅ Проследяване на задължения, кредити или инвестиции

✅ Генериране на различни финансови отчети според индивидуалните нужди

✅ Синхронизация на различни устройства

Бележка: Програмата  може да бъде тествана във 1 месечен безплатен период. Ако искаш да я ползваш след това, се заплаща годишен лиценз – 24.95$.

#9. Account Manager – Десктоп счетоводен мениджър с възможност за работа едновременно на няколко потребителя и профили.


Account Manager е безплатен десктоп софтуер за управление на финанси:

✅ Лесно управление на парите ти, с възможности за превод към банкови сметки.

✅ Изготвяне на счетоводни отчети на месечна или годишна база.

✅ Удобен за използване от няколко профила едновременно.

#10. osFinancials – безплатен софтуер за управление на малък бизнес


osFinancials можете да управлявате финансите фирмата си:

✅ По всяко време разполагаш с точни данни за точното финансово състояние

✅ С възможност за добавяне на различни модули, според нуждите на бизнеса

✅ Изготвяне на финансови отчети и бърз поглед на разходите

Бележка: Програмата се предлага безплатно. 

#11. PostBooks – управление на счетоводство + CRM


Postbooks e подходящото решение за теб, ако ти е необходима:

✅  Счетоводна отчетност – баланси, вземания и задължения, приходи и продажби

✅ CRM система за записване и съхраняване на данни за клиенти и доставчици, списъци със задачи, работа по проекти.

✅ Контрол на инвентара – изпълнени поръчки, следене на наличности

✅ Ползване на различни модули – OpenRPТ модул за писане на доклади и отчети;

REST API – PostgreSQL – база данни за логистика; eCommerce синхронизация – за обслужване на клиенти в реално време.

Бележка: Програмата се предлага безплатно. 

#12. Grisbi – Безплатно и ценно, като безплатната бира!


Grisbi e добър помощник ако ти се налага да боравиш с различни сметки и валути.

✅ Да проследяваш всички сметки, разходи и приходи

✅ Да боравиш с различни сметки и валути

✅ Данни за финансови отчети, бюджети и др.

✅ Всички отчети за приходи и разходи


Това беше кратка селекция от счетоводни инструменти, които да ти помогнат да автоматизираш процеса със задачи и да отдадеш вниманието си върху изграждането на бизнеса и печалбите. Надявам се, да ти бъдат полезни!

Сподели с нас в полето за коментари, кой от тях предпочиташ 💬

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!