ВЛЕЗ В КЛУБА
ВЛЕЗ В КЛУБА

Любомир Леков – Вие го попитахте, той отговаря!

Запази за после

Любомир Леков отговаря на въпроси на читателите на LifeHack.

През месец читателите на LifeHack зададоха важни за тях въпроси към Любомир Леков, основател и бивш мениджър на медийната група “Investor.bg”, сериен предприемач с богат и ценен опит. А той от своя страна се ангажира да отговори като част от неговата менторска програма в Магистратурата по иновации, предприемачество и финанси.

Практичнo, откровенo и полезнo – това можем да кажем за споделеното от Леков. Enjoy:

Когато се стартира нов бизнес, кога е уместно да се впишат заплати на създателите и колко големи би трябвало да бъдат те?

Заплатата не е част от нещата, заради които се стартира бизнес и е логично основателят/лите на една компания да започнат да си плащат заплата, след като бизнесът има стабилен положителен паричен поток. Разбира се, възможно е и е нормално човек да си плаща по-рано заплата, но това „обезсилва“ бизнеса.

Разбирам, че когато търсиш инвеститор трябва да покажеш, че даваш от себе си, за да ти даде и той, но къде е границата със злоупотребата.

Границата е в абсолютно откритото и честно поведение в това да направите бизнеса стабилен и успешен. Тогава инвеститорите ще са готови да подкрепят и дори ще настояват вие да получавате заплата. Това ще бъде добра оценка, че вие го движите в правилната посока.

Нашият екип има бизнес идея и я подготвяме за изпитанието на инвеститорите. Подскажете ни главните точки, по които да подготвим плана и презентацията си, за това не толкова леко начинание.

Трябва да изберете форма на презентация, която най-много ви допада.

В мрежата има хиляди варианти и просто трябва да отсеете най-добрите прототипи, който се доближават до вашия бизнес продукт. Хубавото е, че имате лесен и бърз вариант да направите презентацията, чрез Google, най-вероятно първите резултати при търсене по различни ключови думи ще бъдат и най-подходящи за вас.

На базата на тези прототипи трябва да изложите вашата  идея.

Самите темплейтите обикновено дават много добри насоки за основните точки на съдържанието. Без да знам какъв е продуктът точно, няма как да се подходи с един съвет на тази тема. Щом сте са разработили продукт, готов за инвеститори, най-вероятно знаете силните и слабите му страни, кое е пазарното му предимство и чий нужди задоволява (кои са основните му клиенти). Обикновено всичко, което е част от SWOT анализа задължително се включва – плюс маркетингово проучване, пазарно предимство, конкуренция, все от този род неща. И разбира се трябва да има място, на което да посочите от къде и кога ще дойдат приходи/възвръщаемост на инвестицията.

Като един успешен предприемач, постигнал много, ще Ви попитам: “Колко важно за реалния живот е нашето образование в момента?

Образованието е процес, който никога не спира. Най-мотивиращо за един зрял човек е да се самообучава във всяка сфера, която представлява интерес за него и му дава възможност за развитие. Най-добре се учи в процеса на правене на бизнес! Обръщаш се и четеш много по-зaдълбочено по всички проблеми, с който се срещаш.

Ако питате за университетското образование в днешни дни, смятам, че всеки модел, който ви учи как да мислите и решавате проблеми е полезен, независимо в каква сфера се обучавате. Винаги бъдете с отворено съзнание за нови модели и знания.

Здравейте, аз съм на 20 години и скоро ще пусна собствен продукт на пазара в областта на хранителните добавки. Като обмислям да рекламирам на тази тематика. Продукта ми не е оригинален, но е доста добър, висококачествен. Има ли начин да изпъкна пред конкуренцията?

Не съм специалист в тази сфера, но зная, че за да се наложи нов продукт, трябва да е поне 3 пъти по-добър от тези, който са на пазара, за да могат потребителите да променят навика си да консумират вносни продукти.

Ако продуктът е много по-добър от наличните на пазара, тогава няма да има нужда от сериозен бюджет за реклама, който в началото никой инвеститор не обича да подкрепя.

Това е така, защото първо трябва да се докажете на пазара и след това да се хвърлят по-големи ресурси за реклама. В самото начало имайте предвид, че вашата енергия и идеология стоят зад успеха на продукта. Ако вие много вярвате, това ще бъде забелязано от потенциални инвеститори и клиенти. А това е началото на успеха.


Благодарим на всички за интересните въпроси, надяваме се да оценят ценната обратна връзка от Любо Леков. Ако искате да научите повече от него, може да се запознаете с други ценни съвети, които предостави на LifeHack тук.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

👤   Log In / Профил

🔰   Абонамент за Мастърхак

📗   Библиотека с книги

🏆   VIP зона с курсове

☎️   0878 977 107

==========

🔐   Секретна група

💻   Инструкция за групата

ℹ️   Инфо за клуба

🎯   За Реклама


🔘   Cookies

🔘   Общи условия

🔘   Права за ползване

🔘   Privacy Policy

🔘   Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
50 Ai инструмента за растеж на кариерата и бизнеса [PDF]
Пести до 30 часа работа на седмица
50 Ai инструмента за растеж на кариерата и бизнеса [PDF]
Пести до 30 часа работа на седмица
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → потвърдете абонамента
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си