ВЛЕЗ В КЛУБА
ВЛЕЗ В КЛУБА
Facebook Split тест

Как да направиш Split тест във Facebook!

Запази за после

Facebook Split Testing ще ви покаже коя част от аудитория, възраст, местоположение и т.н., влияе на ефективността ѝ по най-осезаемия начин! Подобно на А/В тестовете и тук ще можете да създавате и тествате различни варианти на рекламните сетове и да видите кое работи най-добре и кое не, за да подобрите кампаниите си.

Например:

Фейсбук сплит тестването ще ви позволи много лесно да тествате една и съща реклама, но сред различни аудитории, за да видите, коя ще отговори най-добре на посланието ви. Или пък да тествате два различни начина на Delivery Optimisation (Link clicks vs Landing Page View), за да разберете кое дава по-добър резултат.

Какво още може да правите с Facebook Split Testing

Facebook Split тест

  • Ще ви позволи да създавате едновременно няколко рекламни сета, които да тествате един срещу друг, за да оптимизирате възможно най-добре!
  • Тестът ще раздели аудиторията ви на различни групи (създадени от вас аудитории по интереси, custom аудитории, lookalike и saved), които няма да се припокрият, като ще им бъде показан един и същи криейтив.

Facebook Split тест

  • Всяка реклама, която е част от вашия сплит тест ще бъде отделена като самостоятелна променлива, която Facebook нарича променлива – “variable”. Към променливите могат да бъдат включвани различни оптимизации и аудитории.
  • След като сте избрали настройките за “променливите”, Фейсбук ще дублира рекламите ви като промени само онези, които сте избрали да тествате.
  • Това сплит тестване се осъществява чрез използване на данни от хората, а не от бисквитките в браузъра. Това са данни събирани от различни устройства.

Facebook Split тест

  • След като бъде пуснат един такъв сплит тест, ефективността се измерва и отчита в съответствие с целта на кампанията и след това се сравнява.

Facebook Split тест

Разбира се, тази реклама, която има по-добри показатели печели.

Следвайки победителя от теста, Фейсбук ще ви изпрати нотификация в профила и имейл съдържащ резултатите, които да използвате, за да оптимизирате.

Бележка: внимавайте за Audience Overlap-a ви (припокриване на аудитории) да не е прекалено голям! Как да го оптимизирате прочетете тук (трик №14).

Бележка: Вече може да тествате и криейтиви – да сравните 2-3 и повече реклами с различни изображения, заглавия, описания и бутони и да видите, коя работи най-добре. Може да направите това чрез т.нар. Dynamic Creative реклами. Как се създава такава реклама стъпка постъпка може да видите от видеото в трик № 1 на това ръководство от VIP клуба!

Важно обобщение:

Може да тествате до 3 сета в една кампания със следните променливи:

  • Target audience
  • Delivery optimization
  • Placements

За да тествате различни аудитории, първо трябва да си направите Saved аудитория, от каквато имате нужда, след което може да тествате:

  • Saved audience (A) срещу saved audience (B)
  • Saved audience (A) vs saved audience (B) vs saved audience (C)

Бюджетът: може да го разделите по равно между сетовете или да изберете да се отделят повече пари за този, към който сте насочили по-голяма аудитория.


Facebook Split тест

Още експертни трикове и стратегии за Facebook във VIP клуба ?

Към MasterHack

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

👤   Log In / Профил

🔰   Абонамент за Мастърхак

📗   Библиотека с книги

🏆   VIP зона с курсове

☎️   0878 977 107

==========

🔐   Секретна група

💻   Инструкция за групата

ℹ️   Инфо за клуба

🎯   За Реклама


🔘   Cookies

🔘   Общи условия

🔘   Права за ползване

🔘   Privacy Policy

🔘   Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

По-умни и по-богати от вчера само за 5 мин. на седмица
Инструменти и похвати за амбициозни експерти и предприемачи. Изпращан всяка седмица до 17 000+ човека
0 лв за сега. Може да бъде платен в бъдеще.
По-умни от вчера само за 5 мин. на седмица
Изпращан до 17 000+ човека
Идеи и похвати за амбициозни експерти и предприемачи.
0 лв за сега. Може да бъде платен в бъдеще.

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
-50% ОТСТЪПКА - последен денс с 200 лв намаление
10
дни
10
часа
10
мин.
10
сек.
Най-желаният абонамент за Мастърхак с -50% ОТСТЪПКА + пълен достъп до всичко