Как да направиш Split тест във Facebook!

Facebook Split Testing ще ви покаже коя част от аудитория, възраст, местоположение и т.н., влияе на ефективността ѝ по най-осезаемия начин! Подобно на А/В тестовете и тук ще можете да създавате и тествате различни варианти на рекламните сетове и да видите кое работи най-добре и кое не, за да подобрите кампаниите си.

Например:

Фейсбук сплит тестването ще ви позволи много лесно да тествате една и съща реклама, но сред различни аудитории, за да видите, коя ще отговори най-добре на посланието ви. Или пък да тествате два различни начина на Delivery Optimisation (Link clicks vs Landing Page View), за да разберете кое дава по-добър резултат.

Какво още може да правите с Facebook Split Testing

  • Ще ви позволи да създавате едновременно няколко рекламни сета, които да тествате един срещу друг, за да оптимизирате възможно най-добре!
  • Тестът ще раздели аудиторията ви на различни групи (създадени от вас аудитории по интереси, custom аудитории, lookalike и saved), които няма да се припокрият, като ще им бъде показан един и същи криейтив.

  • Всяка реклама, която е част от вашия сплит тест ще бъде отделена като самостоятелна променлива, която Facebook нарича променлива – „variable“. Към променливите могат да бъдат включвани различни оптимизации и аудитории.
  • След като сте избрали настройките за „променливите“, Фейсбук ще дублира рекламите ви като промени само онези, които сте избрали да тествате.
  • Това сплит тестване се осъществява чрез използване на данни от хората, а не от бисквитките в браузъра. Това са данни събирани от различни устройства.

  • След като бъде пуснат един такъв сплит тест, ефективността се измерва и отчита в съответствие с целта на кампанията и след това се сравнява.

Разбира се, тази реклама, която има по-добри показатели печели.

Следвайки победителя от теста, Фейсбук ще ви изпрати нотификация в профила и имейл съдържащ резултатите, които да използвате, за да оптимизирате.

Бележка: внимавайте за Audience Overlap-a ви (припокриване на аудитории) да не е прекалено голям! Как да го оптимизирате прочетете тук (трик №14).

Бележка: Вече може да тествате и криейтиви – да сравните 2-3 и повече реклами с различни изображения, заглавия, описания и бутони и да видите, коя работи най-добре. Може да направите това чрез т.нар. Dynamic Creative реклами. Как се създава такава реклама стъпка постъпка може да видите от видеото в трик № 1 на това ръководство от VIP клуба!

Важно обобщение:

Може да тествате до 3 сета в една кампания със следните променливи:

  • Target audience
  • Delivery optimization
  • Placements

За да тествате различни аудитории, първо трябва да си направите Saved аудитория, от каквато имате нужда, след което може да тествате:

  • Saved audience (A) срещу saved audience (B)
  • Saved audience (A) vs saved audience (B) vs saved audience (C)

Бюджетът: може да го разделите по равно между сетовете или да изберете да се отделят повече пари за този, към който сте насочили по-голяма аудитория.


Още експертни трикове и стратегии за Facebook във VIP клуба 🔰

Към MasterHack

Препоръчвам ти и:

Остави коментар

Notify of
avatar
wpDiscuz