Facebook Split тестването вече е възможно – не само в AdEspresso

Само преди броени дни Facebook пусна нова страхотна опция – възможност за тест на две реклами помежду им с цел да се установи, коя е по-ефективна!

Честно казано нямам търпение да започна да я тествам, но преди да го направя нека ви разкажа накратко за основните и предимства!

Какво точно прави тази функция?

Facebook Split Testing ще помогне на рекламодателите да разберат коя част от различните елементи на рекламата им (аудитория, възраст, местоположение и т.н.) влияе на ефективността ѝ по най-осезаем начин! Подобно на А/В тестовете и тук ще можете да създавате и тествате различни варианти на рекламните сетове и да видите кое работи най-добре и кое не, за да подобрите кампаниите си.

Например:

Фейсбук сплит тестването ще ви позволи много лесно да тествате една и съща реклама, но сред различни аудитории, за да видите, коя ще отговори най-добре на посланието ви. Или пък да тествате два различни начина на Delivery Optimisation, за да разберете кое носи по-добър резултат.

Какво ще може да правите с Facebook Split Testing

❶ Ще ви позволи да създавате едновременно няколко рекламни сета, които да тествате един срещу друг, за да оптимизирате възможно най-добре!

❷ Този сплит ще раздели аудиторията ви на различни групи (създадени от вас аудитории по интереси, custom аудитории, lookalike и saved), които няма да се припокрият, като ще им бъде показан един и същи криейтив.

Бележка: като човек, който използва платеният вариант на AdEspresso мога да кажа, че в тази част тази услуга продължава да бъде по-добрият вариант (за сега), тъй като чрез нея може да тествате не само различни аудитории с един и същ криейтив, но може лесно да създавате вариации на заглавия, описания, изображения и текст за статуса. Минусът е, че това предимство ще ви струва около 50 евро на месец.

Facebook Split тестването вече е възможно - не само в AddEspresso

❸ Всяка реклама, която е част от вашия сплит тест ще бъде отделена като самостоятелна променлива, която Facebook нарича променлива – “variable”. Към променливите могат да бъдат включвани различни оптимизации и аудитории.

❹ След като сте избрали настройките за “променливите”, Фейсбук ще дублира рекламите ви като промени само онези, които сте избрали да тествате.

❺ Това сплит тестване се осъществява чрез използване на данни от хората, а не от бисквитките в браузъра. Това са данни събирани от различни устройства.

❻ След като бъде пуснат един такъв сплит тест, ефективността се измерва и отчита в съответствие с целта на кампанията и след това се сравнява.

Разбира се, тази реклама, която има по-добри показатели печели.

Следвайки победителя от теста, Фейсбук ще ви изпрати нотификация в профила и имейл съдържащ резултатите, които да използвате, за да оптимизирате стратегията си за в бъдеще.

Важно обобщение:

Може да тествате до 3 сета в една кампания със следните променливи:

  • Target audience
  • Delivery optimization
  • Placements

За да тествате различни аудитории, първо трябва да си направите Saved аудитория, от каквато имате нужда, след което може да тествате:

  • Saved audience (A) срещу saved audience (B)
  • Saved audience (A) vs saved audience (B) vs saved audience (C)

Бюджетът: може да го разделите по равно между сетовете или да изберете да се отделят повече пари за този, към който сте насочили по-голяма аудитория.

Кликнете тук, за да научите повече за тази нова опция.

Тъй като опцията наистина е нова, в момента настройвам моята първа кампания с нея и нямам търпение да видя резултатите. Сигурен съм, че това е само началото от възможности за тестване на реклами една срещу друга.

Вие какво мислите? Споделете в коментарите:

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!