Facebook Split Testing ще ви покаже коя част от аудитория, възраст, местоположение и т.н., влияе на ефективността ѝ по най-осезаемия начин! Подобно на А/В тестовете и тук ще можете да създавате и тествате различни варианти на рекламните сетове и да видите кое работи най-добре и кое не, за да подобрите кампаниите си.
Например:
Фейсбук сплит тестването ще ви позволи много лесно да тествате една и съща реклама, но сред различни аудитории, за да видите, коя ще отговори най-добре на посланието ви. Или пък да тествате два различни начина на Delivery Optimisation (Link clicks vs Landing Page View), за да разберете кое дава по-добър резултат.
Какво още може да правите с Facebook Split Testing
- Ще ви позволи да създавате едновременно няколко рекламни сета, които да тествате един срещу друг, за да оптимизирате възможно най-добре!
- Тестът ще раздели аудиторията ви на различни групи (създадени от вас аудитории по интереси, custom аудитории, lookalike и saved), които няма да се припокрият, като ще им бъде показан един и същи криейтив.
- Всяка реклама, която е част от вашия сплит тест ще бъде отделена като самостоятелна променлива, която Facebook нарича променлива – “variable”. Към променливите могат да бъдат включвани различни оптимизации и аудитории.
- След като сте избрали настройките за “променливите”, Фейсбук ще дублира рекламите ви като промени само онези, които сте избрали да тествате.
- Това сплит тестване се осъществява чрез използване на данни от хората, а не от бисквитките в браузъра. Това са данни събирани от различни устройства.
- След като бъде пуснат един такъв сплит тест, ефективността се измерва и отчита в съответствие с целта на кампанията и след това се сравнява.
Разбира се, тази реклама, която има по-добри показатели печели.
Следвайки победителя от теста, Фейсбук ще ви изпрати нотификация в профила и имейл съдържащ резултатите, които да използвате, за да оптимизирате.
Бележка: Вече може да тествате и криейтиви – да сравните 2-3 и повече реклами с различни изображения, заглавия, описания и бутони и да видите, коя работи най-добре. Може да направите това чрез т.нар. Dynamic Creative реклами. Как се създава такава реклама стъпка постъпка може да видите от видеото в трик № 1 на това ръководство от VIP клуба!
Важно обобщение:
Може да тествате до 3 сета в една кампания със следните променливи:
-
Target audience
-
Delivery optimization
-
Placements
За да тествате различни аудитории, първо трябва да си направите Saved аудитория, от каквато имате нужда, след което може да тествате:
-
Saved audience (A) срещу saved audience (B)
-
Saved audience (A) vs saved audience (B) vs saved audience (C)
Бюджетът: може да го разделите по равно между сетовете или да изберете да се отделят повече пари за този, към който сте насочили по-голяма аудитория.
Още експертни трикове и стратегии за Facebook във VIP клуба ?