Как да си направите безплатен Facebook магазин, за да продавате директно през социалката

Знаете ли, че може да си имате онлайн магазин в самия Facebook?

А защо да не предлaгате продуктите си и там?

Ще ви помогне да разширите обхвата и да намирате повече клиенти.

В това ръководство ще ви покажем как се възползвате от тази безплатна опция – стъпка по стъпка. Ще разгледаме абсолютно целия процес!

Но първа до си отговорим на въпроса…

Защо да продаваме директно във Facebook?

Повече от ясно е, че потенциалните онлайн клинети в България прекарват голяма част от времето си във Фейсбук. Да, там нямате възможностите на платформите за онлайн търгивия Shopify или Bic commerce, но пък имате основното, за да продавате.

Предимството на Facebook Shop е, че дори не е нужно да имате външен сайт-онлайн магазин. Ползите му даже не се изчерпват до тук. Вижте:

  •  Цялата наличност от артикули е организирана в колекции и категории, което дава възможност за по-добра видимост и възможност за допълнителни покупки
  •  Бързо и лесно добавяне на продукти и информация за цветове, размери, материали
  •  Директна комуникация с клиенти чрез Facebook страницата
  •  При изчерпване на количествата, продуктът може да се отбележи, като изчерпан
  •  Виждате статистически данни за продажби, посещения и др.
  •  Възможност продукти да се появяват във Facebook Marketplace, което предоставя  достъп до по-голяма база потенциални клиенти.

Не е малко, нали?

Особено ако нямате средства за инвестиране в разработването на онлайн магазин или пък искате да тествате идеята си, за да видите дали си струва да я развивате!

Как да създадете успешна Фейсбук реклама?

В този материал ще намерите 15 експертни съвета, трикове, практики и инструменти, които ще ви помогнат да подобрите значително резултатите от Фейсбук рекламата си.

Печелете повече

За да създадете Facebook магазин ви трябват 2 неща:

  • Активен профил
  • Бизнес страница, която да управлявате

💢 Как да активирате опцията за пазаруване на вашата страница?

  1. В страницата си изберете Settings → Templates and Tabs. Там ще видите кой е текущия и ще можете да го редактирате с Edit.
  2. Изберете Shopping. Има и други възможности, които включват опция за пазаруване, но този е най-подходящ при повечето типове Фейсбук магазини.
  3. Потвърдете своя избор, като кликнете върху него.

Стъпка 1: Необходими настройки на магазина

След като вече имате активен раздел за пазаруване, следва да направите и необходимите настройки на бизнес страницата, която управлявате.

След избора на опция за пазаруване ще преминете през няколко основни стъпки:

  • Трябва да се съгласите с условията и политиките на търговеца (зависи от настройката и местоположението на вашия акаунт).

Поставете тикчето в квадратчето, че:  „Съгласен съм с Общите условия и правила на търговеца“ и продължете Continue

  • Изберете начин, по който клиентите ще пазаруват от страницата ви:

– Message to buy – чрез изпращане на съобщение, където клиентите ще могат да ви задават допълнителни въпроси, свързани с покупката – доставка, гаранция и т.н.

– Checkout on another website – чрез препращане към външен сайт.

🔥 Кой вариант да изберем?

Предимството на първия вариант е, че дори не е необходимо да имате собствен онлайн магазин, за да продавате продуктите си в интернет.

Така ще можете да контролирате процеса директно през Facebook Messenger, където можете да се договаряте с клиента за начина на плащане, и доставката.

При вторият вариант след избор на продукт, клиентът ще се пренасочи към ваш уебсайт или онлайн магазина ви, където да финализира поръчката. Предимството е, че там вече имате разработена платформа за разплащания и доставки.

  • Избор на валута – изберете валутата, на която ще обявите цените си.

  • Конфигуриране на плащанията

В зависимост от страната, в която сте има различни опции за плащания.

*За базираните в САЩ фирми, най-често срещаната настройка включва свързване на банкова сметка. За други страни Facebook дава възможност за настройване на плащания чрез PayPal или Stripe. За България няма такава възможност за Stripe (вероятно Stripe ще влезе в България още следващата година с тестови акаунт).

Що се отнася до плащанията тук предимството е, че в България все още основен метод е наложения платеж и спокойно може да се договаряте с клиентите по чата за него, без да е необходимо да настройвате модули за онлайн разплащания.

⚠️ „Не виждам такъв раздел!“

Да, в някои случаи може изобщо да не видите този раздел от настройката, особено ако сте потребител от страна на  Европейския съюз, както е България.

В този случай преминете към следващата стъпка за добавяме продукти в магазина.

Стъпка 2: Добавяне на продукти в магазина

Ето как ще изглежда страницата на магазина, при първоначалния и изглед:

Тук изберете опцията – Add product . Ще се появи следния екран, който отново може да има различия, в зависимост от политиката на съответната страна:

Как да постигате повече в работата и живота си?

Като подбирате източниците си на информация!

За тези от вас, които го правят за по-малко от 1 кафе на ден ще отсяваме най-добрите идеи, стратеги и практики от най-авторитетните източници в света.

Позволете ни да бъдем вашия най-прецизен филтър!

Постигайте повече

Формата е изключително опростена, като в същото време съдържа всички важни детайли, които са необходими, за да изглеждат прилежно продуктите ви.

🔥 Ето кои са задължителните:

📷 Снимка или видео – Кликнете върху add photos. Препоръчвам ви да добавите не едно, а няколко изображения. Използвайте и видео демонстрация при възможност.

📝 Име и описание – ако имате външен онлайн магазин може да използвате и описанието на продукта, което вече сте създали за него.

💲Цена – най-важната подробност. При голяма част от Фейсбук магазините, често липсват посочени цени и в описанието пише да направите запитване на лично съобщение.

Този похват е още едно допълнително усилие (триене), което често води до директна загуба на клиента. Това е особено използван похват при онлайн продажбата на дрехи, обувки и други. Имайте предвид, че покупката на този продукти често е импулсивна и всяка допълнително затруднение би отказало клиента от решението.

Затова посочете цената!

💳 Checkout URL – Ще видите това поле, само ако сте избрали процесът на покупка да се случва във вашия външен онлайн магазин. Без значение дали ползвате Shopify, WooCommerce или друга платформа, можете да поставите в полето Checkout URL директен линк към страницата за плащане в магазина ви.

🔍Инвентар – опишете с каква наличност от продукта разполагате.

🔛Споделяне на продукта – след одобрение на продукт, той може да бъде споделен и на вашата бизнес страница

🔝 Видимост ( Visibility) – настройте опцията за показване, като активирате Public

За да финализирате процеса кликнете на  Save.

Ако сте избрали процеса на покупката да се осъществява директно, чрез препращане към уебсайта, вдясно на артикула ще се показва опция Check out on your website.

🆕 Добавяне на още продукти: Можете да добавяте неограничен брой продукти много лесно, чрез бутона Add Product. 

⏭ Колекция от продукти: Качването на колекция от свързани продукти става по същия начин, както и на единичен продукт, просто трябва да кликнете   Add collection

Стъпка 3: Управление на продуктите

След като имате качени определен брой продукти, ще виждате всеки един в списък чрез панела за управление на вашия магазин. За да стигнете до него, просто избирате Publishing Tools и след това от менюто в ляво избирате → Products.

Ще се изобрази следния екран, от където може да извършите редакция на всеки продукт.

💥 Важно: продуктите, които качвате във Фейсбук магазина си и колекциите с тях може да рекламирате в социалната мрежа през Ads Manager-а си. За целта просто изберете за цел на кампанията Catalog Sales и следвайте стъпките:


💡 Често задавани въпроси при създаване на магазина

✅ Изисквания за изображенията и текста към продуктите:

  • Препоръчителен размер – квадратни изображения 1024 х 1024, снимани на чист фон. Не се препоръчва използването на изображения, съдържащи текст или воден знак, както и информация чувствителна към времето (например текуща промоция)
  • За текста – използвайте кратък и ясен текст (на български език), който маркира уникалните ползи и характеристики на продукта

✅ Могат ли клиентите да пазаруват различни продукти с една и съща поръчка?

За България по-скоро не.

✅ Какви продукти можете да продавате?

Facebook има стандарти и изисквания списък с разрешени продукти. Част от неразрешените продукти включват- лекарства, оръжия, животни, алкохол и др.

Също така, можете да продавате само физически продукти, което означава, че не е разрешена продажбата на дигитални продукти.

✅ Защо някои хора не виждат моят Фейсбук магазин?

Две са вероятните причини, поради които магазина може да не се показва:

  • Настройките за поверителност на страницата може да не правилни. Проверете това, като отидете на  Settings >>  Page Visibility > > Page published
  • Не е достъпен в страни, различни от вашата собствена

Това е! Успех с продажбите 😊

Facebook реклама за Черен петък и разпродажби!

Събрахме някои от най-ефективните съвети за FB реклама по време на разпродажба. Ще намерите и CHECKLIST с препоръки на някои от най-добрите експерти.

Към ръководството

  • 39
  •  
  •  

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top
>
 

Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече