ВЛЕЗ В КЛУБА

Политическа и социална реклама във Facebook: как да я активирате [ръководство 2021]

  • 832
  • 53
  • 6

Запази за после

Преди избори, политическата реклама в дигиталния свят е в разгара си.

През този “кафяв” информационен период голяма част от агенции и маркетолози са ангажирани от най-различни политически партии да подготвят и изпълнят Фейсбук кампании, които да помогнат на кандидатите да спечелят изборите в своя локален район (подсказка).

От известно време обаче Фейсбук е доста чувствителен на тази тема.

В момента, за да пуснете политическа реклама в най-популярната социална мрежа у нас трябва да сте верифицирани и одобрени от нея.

С други думи: трябва да искате разрешение от Фейсбук, за да го правите.

Основните стъпки са две:

Първо Фейсбук иска да разбере кой сте чрез удостоверяване на личния ви профил и второ – да одобри рекламния акаунт и страницата, от която ще пускате политически Фейсбук реклами.

За първото обикновено се чака до 48 часа, а за второто до 24 (според FB).

При мен и двете станаха за общо 24 часа.

Процесът не е труден, но не е особено видим и ясен.

Затова в следващите редове ще ви преведа стъпка по стъпка през този Фейсбук трик, за да може да пускате политически реклами, без да се притеснявате, че няма да бъдат одобрени.

И още нещо важно:

Чрез това одобрение ще можете да пускате и реклами, които касаят не само политика, но и други важни социални теми и проблеми.

Но преди това…

Какво се брои за политическа и социална Фейсбук реклама?

  • Реклама, която се отнася за настоящ кандидат за пост в публична администрация (депутат, кмет, общински съветник и т.н.), политическа фигура, партия. Всичко свързано с политика, в това число и референдуми.
  • Реклама, която касае социални проблеми и теми.
  • Реклама, която е окачествена от Фейсбук като политическа.

В тази група Facebook реклами могат да бъдат включени социални и законодателни теми по следните проблеми и въпроси:

Аборти, бюджет, човешки и социални права, престъпления, икономика, образование, енергетика, околна среда, оръжия, здравеопазване, имиграция, инфраструктура, армия, данъци и такси, тероризъм, обществени ценности.

Доста широки понятия и дефиниции, нали?

Затова може да не окачествявате рекламата си като политическа или социална, но пак да попадне под тази регулация и съдържанието ѝ да бъде маркирано от Фейсбук, независимо, че според вас нямате нищо общо с тези теми. Ако все пак Facebook рекламата или акаунтът ви бъде блокиран, няма да може да я пуснете отново, без да обжалвате през формата им за контакт или без разрешението, за което ще говорим по-долу.

Препоръчвам тази верификация дори и да не се занимавате с кампанията на някой кандидат кмет или депутат, а за да разполагате с опция ако ви се наложи да пуснете Фейсбук реклама за някоя по-особена тема.

🔥 И преди да се потопим в ръководството, още един съвет:

Активирайте опцията за политическа реклама няколко седмици преди самите кампании. А самите реклами правете поне 3 седмици преди изборите, тъй като има вероятност в последната седмица преди тях Фейсбук да ги блокира.

Накратко: планирайте възможно най-рано!

И така, да видим как да пуснем политическа реклама във Фейсбук.

Ако предпочитате видео урока от Фейсбук, гледайте видеото:


Ако пък искате да следвате целият процес, разбит стъпка по стъпка, продължете да четете надолу…

Официалната информация може да намерите тук

Да започваме…

Първа част: удостоверяване на личния ви профил!

Трябва да имате две неща – активирана т.нар. двуфакторна оторизация и удостоверяване на профила ви. Вижте снимката:

#1. Влизате в настройките на профила си (или директно от тук):

Ще попаднете на този екран.

Тук трябва да направите двуфакторна верификация на профила си и да следвате стъпките оказани с червената стрелка по-долу:

#2. Ако сте потвърдили дву-факторната верификация продължавате напред. Ако не сте активирайте тази опция, за да може да продължите.

#3. Тук трябва да качите снимка на личната си карта или шофьорска книжка (тук са всички документи, които приема Фейсбук).

Аз качих само лицевата част на личната си карта.

Задължително гледейте да е с добра резолюция (PNG или Jpeg).



#4. След като качите документа, имате активна дву-факторна оторизация остава ви да изчакате Фейсбук да прегледа профила и да ви одобри.


След като изминаха няколко часа получих нотификация, че съм одобрен.

ВАЖНО:  Двете опции, които виждате по-горе трябва да са активни, за да продължите със свързването на Фейсбук страница и рекламен акаунт.

Следва да свържем Фейсбук страница и рекламен акаунт!

#5. Влезте във Фейсбук страницата си през Business Manasger и от там изберете: Settings >> Authorization.

И от там започнете процеса по свръзване на рекламен акаунт:

#6. Приемете условията на Фейсбук (ако желаете).

#7. Изберете един от рекламните си акаунти, който ще използвате за целта:

💡Бележка: ако получите това съобщение по-долу променете настройките в Business Mansger-а за държава дайте на България и валута евро и ще се оправи:

#8. От списъка изберете страница, която е свързана с този акаунт. След това трябва да потвърдите телефона си (ще получите позвъняване, в което ще ви издиктуват 4 цифри, които трябва да въведете), имейла и адреса си.





#9. Това е!

Успешно подадохме заявка за активиране на политически реклами.

Сега, когато сте одобрени за пускане на този тип кампании при всяка реклама ще имате отметка с опцията, която виждате по-горе.

И ако рекламата ви е политическа или е насочена към друга гореща социална тема, слагате отметката. Ако не е, я махате.

За да сте сигурни, че имате разрешение от Фейсбук да пускате политически и социални реклами, влезте в страницата си през Business Manager и в Settings >> Authorization най-отдолу вижте статуса си дали е потвърден.

Ето как е ако е на изчакване:

След едно денонощие вече всичко е потвърдено и сега имам одобрението от Фейсбук да пускам реклами с политическа и социална насоченост:


Ето и къде е отметката, която трябва да сложите ако правите политическа реклама (намира се на ниво Campaign >> Ad Set >> Ad):


🔰 Искате още полезни ръководства?
Ако сте от хората, които нямат време за губене и искат нещо лесно за четене, на разбираем български, приложимо, стъпка по стъпка, със снимки и видео, без общите приказки, разгледайте внимателно тук >>


  • 832
  • 53
  • 6
Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🌀 Поднови абонамент

==========

❤️ Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак
Най-после безплатна е-книга, която ще ти е истински полезна:
Постигай целите си два пъти по-бързо!
1. Въведи имейла си 2. Отвори пощата си 3. Потвърди абонамента си 4. Изтегли книгата