Как да отключите опцията за политическа и социална реклама във Facebook – ръководство

 

Присъедини се към над 190 активни и интелигентни хора, споделящи знания и опит помежду си – влез в клуб MasterHack и постигай повече с нашата общност, ръководства и ресурси 🚀

По време на избори, политическата реклама в дигиталния свят е в разгара си.

Това е време, в което голяма част от маркетолозите са ангажирани от най-различни политически партии да подготвят и изпълнят Фейсбук кампании, които да помогнат на кандидатите да спечелят изборите в своя локален район (подсказка).

От известно време обаче Фейсбук е доста чувствителен на тема политика.

В момента, за да пуснете политическа реклама в най-популярната социална мрежа у нас трябва да сте верифицирани и одобрени от нея.

С други думи: трябва да искате разрешение от Фейсбук.

Основните стъпки са две:

Първо Фейсбук иска да разбере кой сте чрез удостоверяване на личния ви профил и второ – да одобри рекламния акаунт и страницата, от която ще пускате политически Фейсбук реклами. За първото се чака до 48 часа, а за второто до 24 (според FB).

При мен и двете станаха за общо 24 часа.

Процесът не е труден, но не е особено видим и ясен. Даже хич.

Затова в следващите редове ще ви преведа стъпка по стъпка през този Фейсбук трик, за да може да пускате политически реклами, без да се притеснявате, че няма да бъдат одобрени. И нещо важно: чрез това одобрение ще можете да пускате и реклами, които касаят не само политика, но и други важни социални теми ми проблеми.

Но преди това…

Какво се брои за политическа и социална Фейсбук реклама?

  • Реклама, която се отнася за настоящ кандидат за пост в публична администрация (кмет, общински съветник и т.н.), политическа фигура, партия. С други думи: всичко свързано с избори и политика, в това число и референдуми.
  • Реклама, която касае социални проблеми и теми.
  • Реклама, която е окачествена от Фейсбук като политическа.

В тази по-специфична група Facebook реклами могат да бъдат включени социални и законодателни теми по следните специфични проблеми и въпроси като:

Аборти, бюджет, човешки и социални права, престъпления, икономика, образование, енергетика, околна среда, оръжия, здравеопазване, имиграция, инфраструктура, армия, данъци и такси, тероризъм, обществени ценности.

Това наистина са доста широки понятия и дефиниции!

Затова и рекламата ви може да не я окачествявате като политическа или социална, но пак да подадне под тази регулация и съдържанието и да бъде маркирано от Фейсбук, независимо, че според вас нямате нищо общо с тези теми. Ако все пак рекламата ви бъде блокирана, няма да може да я пуснете отново, без да обжалвате през формата им за контакт или без разрешението, за което ще говорим по-долу.

Честно казано, препоръчвам тази верификация дори и да не се занимавате с кампанията на някой кандидат кмет или депутат, а за да разполагате с опция ако ви се наложи да пуснете Фейсбук реклама за някоя по-особена и злободневна тема.

И така, да видим как да пуснем политическа реклама във Фейсбук

Първа част: удостоверяване на личния ви профил!

Тук трябва да имате две неща – активирана т.нар. двуфакторна оторизация и удостоверяване на профила ви. Първото ми е активирано от доста време и не съм запазил снимки от екрана (супер лесно е) затова ще ви покажа второто:

#1. Влизате в настройките на профила си (или директно от тук):

#2. От таб-а General избирате да стартирате процеса:

#3. Ако сте потвърдили дву-факторната верификация продължавате напред. Ако не сте активирайте тази опция, за да може да продължите.

#4. Тук трябва да качите снимка на личната си карта или шофьорска книжка (тук са всички документи, които приема Фейсбук). Аз качих само лицевата част на личната си карта. Задължително гледейте да е с добра резолюция (PNG или Jpeg).



#5. След като качите документа (и всичко е наред с него), имате активна дву-факторна оторизация остава ви да изчакате Фейсбук да прегледа профила и да ви одобри.


След като изминаха няколко часа получих нотификация, че съм одобрен.

Двете опции, които виждате по-горе трябва да са активирани, за да продължите процеса по свързване на Фейсбук страница и рекламен акаунт.

#6. Влезте във Фейсбук страницата си през Business Manasger и от там изберете: Settings >> Authorization и започнете процеса по свръзване на рекламен акаунт:

#7. Приемете условията на Фейсбук (ако желаете).

#8. Изберете един от рекламните си акаунти, който ще използвате за целта:

💡Бележка: ако получите това съобщение по-долу променете настройките в Business Mansger-а за държава дайте на България и валута евро и ще се оправи:

#9. От списъка изберете страница, която е свързана с този акаунт.

След това трябва да потвърдите телефона си (ще получите позвъняване, в което ще ви издиктуват 4 цифри, които трябва да въведете), имейла и адреса си.





#10. Това е! Успешно подадохме заявка за активиране на политически реклами.

Сега, когато сте одобрени за пускане на този тип кампании при всяка реклама ще имате отметка с опцията, която виждате по-горе. И ако рекламата ви е политическа или е насочена към друга гореща социална тема, слагате отметката. Ако не е, я махате.

За да сте сигурни, че имате разрешение от Фейсбук да пускате политически и социални реклами, влезте в страницата си през Business Manager и в Settings >> Authorization най-отдолу вижте статуса си дали е потвърден. Ето как е ако е на изчакване:

След едно денонощие вече всичко е потвърдено и сега имам одобрението от Фейсбук да пускам реклами с политическа и социална насоченост:


Искате още полезни ръководства? Ако сте от хората, които нямат време за губене и искат нещо лесно за четене, на разбираем български, приложимо, стъпка по стъпка, със снимки и видео, без общите приказки, разгледайте внимателно тук >>

Остави коментар

avatar

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top