Знаете ли какво следва след като станете експерт?
Започвате да ставате досадни!
В ресторанта вашия приятел дизайнер се оплаква от малкия шрифт на менюто, приятелят ви музикант мрънка заради фоновата музика в заведението, а колегата ви мениджър се оплаква от обслужването. Защо по дяволите…?
Проблемът е, че тяхната експертиза дразни. Те са обучени да забелязват грешки. Толкова са наясно с това, кое не е наред, че не се въздържат да го отбележат.
Дори по-лошо: знаят и как да го поправят.
Запознати са с всичко необходимо, за да правят нещата страхотно, така че няма как да не се ядосат, когато някой не е взел очевидното (за един експерт) решение.
Нас посредствените тези неща не ни притесняват. Доброто си е дотатъчно добро.
Онези обаче, които са най-непримирими и знаят как да подобрят ситуацията вършат тежката работа, нужна да се направят нещата страхотно!
Недоволните експерти не се съгласяват с посредственото.
Те просто отиват и го правят много по-добре от нас!
Да, досадни са, но…
Истината е, че вършат нещата в наша полза.
Ядосват се от аматьорските ни изпълнения като се захващат с тях, за да не ни се налага на нас да се справяме с посредственото си изпълнение.
Затова следващият път, когато приятелят ви се ядоса на дизайна, икономиката или на нещо друго, за което не ви е толкова грижа, благодарете му, че поема тежестта да знае как да поправи нещата. Напомнете му, че благодарение на него те ще станат по-добри.
? Вижте още: Каква е разликата между аматьори и професионалисти?