Volkswagen планира производство на 10 млн. електрически автомобила чрез нова платформа

Задават се големи иновации в лабораторията на Volkswagen 💡

Компанията планира масивна офанзива за производство на електрически автомобили. Това няма да бъде просто създаване на някакво си ново шаси. Всъщност на немски език се нарича „Modulare E-Antriebs-Baukasten“, чийто акроним, използва Volkswagen: MEB.

Какво e MEB?

Името му означава „модулна електромагнитна матрица” и е проектирано да бъде основен градивен елемент на бъдещото електрическо превозно средство на марката.

MEB ще бъде скелета на нови производствени версии на SUV CROZZ,  Ван – ID BUZZ и други. Volkswagen прави планове за изработването на 10 милиона копия на MEB в най-различни стилове, които ще пусне в продажба на световния пазар.

Платформата MEB ще даде възможност за създаването на електрически автомобили с различни размери и класове. Тази технологията ще се използва не само от Volkswagen, но и от Audi, Skoda, Seat и може би други марки от групата.

Ръководителя на Volkswagen E-Mobility, Кристиан Сенгер споделя:

С MEB ние разработихме специална платформа за електрически автомобили. Новите модели няма да бъдат преработени версии на двигателите с вътрешно горене. Те ще бъдат проектирани да бъдат 100% чистокръвни електрически превозни средства. Ще бъдат създадени така, че да бъдат надграждани и актуализирани онлайн (Update-вани). Ще използваме оптималните възможности, които ни дава тази технология, за да създадем нещо революционно.

Какво ще представлява „инструментариумът“?

MEB не е просто метално шаси, а рамка за разположение на ключови компоненти. Най-важното на тази платформа е как всички те ще се съчетават по между си.

Подобно на Volkswagen MQB апарата, който е в основата на моделите от Golf до Atlas, MEB може лесно да се адаптира към различни размери автомобили и капацитет на батерията, чрез използването на общи компоненти за намаляване на разходите.

Колите, базирани на новата MEB технология, ще имат няколко нововъведения.

Тъй като електрическите задвижващи компоненти заемат по-малко място от газово задвижваните двигатели и трансмисии, ID моделите ще могат да предложат по-голямо вътрешно пространство, в сравнение с външните му размери.

Всички те ще бъдат задвижвани със задно предаване или от всички 4 колела, чрез един или два електродвигателя за оптимално разпределение на теглото и управлението.

А разположената в пода батерия ще може лесно да бъде променяна в различни размери и видове, което ще даде  възможност за пробег от 200 до 340 мили за един цикъл.

Моделите от серията МEB ще са проектирани така, че да подпомогнат усъвършенстването на новите технологии, като например възможности за обновяване на софтуера директно онлайн и 125-kW- зареждането на автомобила. Модулната електрическа матрица – MEB е може би е най-важният проект в историята на Volkswagen.

Остава да почакаме да видим изпълнението на тази концепция, защото безспорно е едно: бъдещето е в електрическите автомобили.

източник: Volkswagen

1
Остави коментар

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Люба Ганчева Recent comment authors
нови стари харесвани
Люба Ганчева
Гост
Люба Ганчева

Дизелгейт не само, че не катурна VW, но го направи по-силен. Велики са!

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg