Задават се големи иновации в лабораторията на Volkswagen ?
Компанията планира масивна офанзива за производство на електрически автомобили. Това няма да бъде просто създаване на някакво си ново шаси. Всъщност на немски език се нарича „Modulare E-Antriebs-Baukasten“, чийто акроним, използва Volkswagen: MEB.
Какво e MEB?
Името му означава „модулна електромагнитна матрица” и е проектирано да бъде основен градивен елемент на бъдещото електрическо превозно средство на марката.
MEB ще бъде скелета на нови производствени версии на SUV CROZZ, Ван – ID BUZZ и други. Volkswagen прави планове за изработването на 10 милиона копия на MEB в най-различни стилове, които ще пусне в продажба на световния пазар.
Платформата MEB ще даде възможност за създаването на електрически автомобили с различни размери и класове. Тази технологията ще се използва не само от Volkswagen, но и от Audi, Skoda, Seat и може би други марки от групата.
Ръководителя на Volkswagen E-Mobility, Кристиан Сенгер споделя:
С MEB ние разработихме специална платформа за електрически автомобили. Новите модели няма да бъдат преработени версии на двигателите с вътрешно горене. Те ще бъдат проектирани да бъдат 100% чистокръвни електрически превозни средства. Ще бъдат създадени така, че да бъдат надграждани и актуализирани онлайн (Update-вани). Ще използваме оптималните възможности, които ни дава тази технология, за да създадем нещо революционно.
Какво ще представлява “инструментариумът”?
MEB не е просто метално шаси, а рамка за разположение на ключови компоненти. Най-важното на тази платформа е как всички те ще се съчетават по между си.
Подобно на Volkswagen MQB апарата, който е в основата на моделите от Golf до Atlas, MEB може лесно да се адаптира към различни размери автомобили и капацитет на батерията, чрез използването на общи компоненти за намаляване на разходите.
Колите, базирани на новата MEB технология, ще имат няколко нововъведения.
Тъй като електрическите задвижващи компоненти заемат по-малко място от газово задвижваните двигатели и трансмисии, ID моделите ще могат да предложат по-голямо вътрешно пространство, в сравнение с външните му размери.
Всички те ще бъдат задвижвани със задно предаване или от всички 4 колела, чрез един или два електродвигателя за оптимално разпределение на теглото и управлението.
А разположената в пода батерия ще може лесно да бъде променяна в различни размери и видове, което ще даде възможност за пробег от 200 до 340 мили за един цикъл.
https://youtu.be/qEvNL6oEr0U
Моделите от серията МEB ще са проектирани така, че да подпомогнат усъвършенстването на новите технологии, като например възможности за обновяване на софтуера директно онлайн и 125-kW- зареждането на автомобила. Модулната електрическа матрица – MEB е може би е най-важният проект в историята на Volkswagen.
Остава да почакаме да видим изпълнението на тази концепция, защото безспорно е едно: бъдещето е в електрическите автомобили.
източник: Volkswagen