Как да печелим от Инстаграм – 6 идеи 💰

Постовете на Кайли Дженър са оценени на стойност над $1 млн 😲

Добрата новина e, че не е нужно да си наследник на клана Кардашиян, за да монетизираш и ти своя Instagram профил💰

В следващите редове ще споделим няколко идеи, които можеш веднага да тестваш.

Какво трябва да знаеш, за да монетизираш Инстаграм

Сигурно си мислиш, че силата е в числата?

Колкото повече последователи имаш, толкова по-добре.

Всъщност, в Инстаграм това не е съвсем вярно.

Ако си купиш 20 000 „последователи“, със сигурност ще имаш добро число, но хората в него по никакъв начин няма да взаимодействат с твоето съдържание.

Истинската сила на социалните медии е в ангажираността на твоите фенове, които ще искат да споделят постовете ти, ще коментират и ще отбелязват своите приятели.

Всичко това може да ти донесе пари, независимо дали си с 500 последователи или 50 000. Всяка една тактика, която следва да разгледаме, разчита изцяло на активно човешко ангажиране с това, което правиш. Без него няма да стане.

Така, че първото нещо, по което трябва да работиш и анализираш е нивото на  ангажираност (engagement rate) на бизнес профила си в Инстаграм. Ангажираност от  2-3% се счита за среден, докато процентът от  4-6% се счита за добър.

След като една марка надхвърли 100 000 последователи, става изключително трудно да се ангажират повече от 1% от общата и аудитория с всеки пост!

📝 В този материал споделихме най-добрите безплатни инструменти за анализ.

И все пак колко последователи трябва да имаш, за да започнеш да печелиш пари?

Отговорът на този въпрос зависи от няколко фактора:

  • В каква ниша е твоят бизнес – свързан ли е с продуктова категория (напр. мода, храна, красота и фитнес са популярни ниши), използвайки топ хаштаговете?
  • Колко ангажирани с твоя бранд последователи имаш в момента?
  • Кои са каналите за плащания, които използваш?
  • Имаш ли добра комуникация между Инстаграм акаунта и онлайн магазина си?

Нека започнем с идеите, които би могъл да приложиш.


Добре, имаш твоите лоялни последователи и процентa ти на ангажираност е добър.

И сега какво?

Може би искаш да си партнираш с други марки или инфлуенсъри или пък искаш да работиш сам. За да направим нещата по-ясни сме събрали 7 потенциални практики, които можеш да приложиш, за да монетизираш твоя профил.

Не е нужно да се ограничаваш само с един.

🔥 Бележка: Инстаграм планира да започне да скрива харесванията на постове на популярни личности (инфлуенсъри), което най-вероятно ще се отрази на този вид реклама.

#1. Спонсорирани публикации

Спонсорираните постове по начало приличат на обикновено съдържание, но вместо  обикновена снимка на твой продукт, ти ще платиш такса, за да го популяризираш и чрез  друг рекламен канал. Марките предпочитат този тип маркетинг, защото потребителят се доверява на „независима“ трета страна за твърденията на негова реклама.

За да предадат истинска автентичност на продукта, в своите ревюта инфлуенсърите биха описали и някои недостатъци, които притежава той.

Макар и с противоположно въздействие, такъв пост ще бъде много повече оценен, от колкото само похвалите във връзка с продукта на твоята страница.

Вече има платформи предлагат партньорства с други брандове или ще ти помогнат да намираш марки, с които искаш да работиш в бъдеще. Например:

  • https://www.influencer.bg/
  • https://revtag.com/

#2. Продавай марката си

Доста голяма част от инфлуенсърите продават себе си, като марка и по този начин печелят още по-голяма популярност и съответно приходи.

Например – умееш да рисуваш комикси.

Опитай се да създадеш продукти чрез героите на тези комикси.

Ако си блогър и често получаваш въпроси, относно филтрите за снимките, които използваш  – защо да не ги предложиш срещу малка сума във профила си.

Друг вариант- използвай логото си върху тениски, чаши или всичко, което е лесно за отпечатване и продавай марката си като продукт!

#3. Създай свой собствен продукт и го продавай

В Инстаграм може да си купиш всичко – от дрехи до мебели. Не забравяй, че пазаруването директно през приложението е достъпно, чрез Shoppable Posts.

Необходимо е да направиш няколко специални настройки.

В допълнение към пазаруването на продукти чрез пост, потребителите също могат да разглеждат наличността в магазина директно в профила в Instagram.

#4. Предай на твоите последователи, това което знаеш

Помагай на своята аудитория, като им даваш ценно съдържание – курсове, ръководства, нови езици, здравословно хранене или най-доброто от твоя опит.

Използвай bio- то в профила, за да насочиш потенциалните клиенти към имейл или линк към твоя уебсайт. Създавай видеа с различни предизвикателства или състезания, за да поддържаш интереса на аудиторията си.

📝 Още по темата: 25 професионални трика за създаване на магнетични изображения!

#5. Създавай игри и конкурси

Чрез тях можеш успешно да разшириш аудиторията, като популяризираш онлайн бизнеса и себе си пред потенциалните си клиенти.

Това може да бъде чрез отстъпка, игра, томбола или друг вид кампания.

Важно е да избереш тази форма, която най-добре отговаря на целите на аудиторията си

Постарай се да предложиш награда, за която усилията си струват и тя е свързана с твоята ниша. Увери се, че правилата на играта са ясни, създай хаштаг и популяризирай наградата и чрез други платформи.

Може да си партнираш с инфлуенсър или други брандове, с които работиш.

Не забравяй, че е важно да се увериш, че публикациите не нарушават нито едно от правилата на Instagram. Ако нарушиш таквова, това може да доведе до проблем с профила ти. Имай предвид, че той може да бъде спрян или дори прекратен, което очевидно не би искал да се случи (повече за това тук).

Бележка: Твърди се, че Instagram акаунтите, които провеждат игри с награди, нарастват със 70% по-бързо от тези, които не го правят. Не съм сигурен в цифрата, но съм сигурен в нарастването!

Ето и няколко причини да създавате игри в Инстаграм:




#6. Продавай продуктите на афилейт партньор

При този вид маркетинг, марката заплаща на своя афилейт партньор (на теб) за всеки посетител или клиент, който е дошъл чрез твоето усилие или препоръка.

Възможностите да продаваш продукти на други марки са, чрез добавяне на проследяващи линкове на твоите постове или с използването специален код за отстъпка.

Препоръчваме ти втория вариант за Instagram.

Помисли си за марки, които добре биха партнирали с твоята аудитория и след това провери, дали те предлагат такъв тип афилейт програма.

📝 Check лист

  • За да започнеш да печелиш от Instagram, трябва първо да развиеш сериозна мрежа от верни последователи. Обърни внимание на процента на ангажираност
  • Можеш да продаваш автентични продукти, които са плод на твоя труд. Постовете чрез Instagram Shoppable правят процеса на покупка по-лесен за клиента
  • Предлагането на възможности за обучение също са добър вариант за тези, които имат умения, свързани с конкретна ниша
  • Можеш да работиш в сътрудничество с други брандове или самостоятелно, инициирайки игри. Избери хубава награда, направи ясни и точни правила и постави точния #хаштаг , в съответствие с правилата на Instagram
  • Не подценявай и възможностите на афилейт маркетинга, чрез който да добавяш трафик чрез твои партньорства. Използвай маркиран линк и промо код

Избери си метода, който работи най-добре за теб, като не се притеснявай да сгрешиш- само така ще налучкаш точния път към сърцата на твоите последователи!

🎁 Подарък: ресурс за вдъхновение за постове в Инстаграм! А това е един от добрите инструменти за обработка на изображения за Инстаграм, ако смяташ да се занимаваш сериозно. Ако пък искаш още подобни инструменти, трикове и стратегии за дигитален маркетинг, онлайн бизнес, психология и продуктивност 🏆 влез в клуба!


Как да си сигурен, че усилията ти в Инстаграм действително ще ти донесат продажби?

Това е големият въпрос, когато става въпрос за Instagram маркетинг.

Наличието на социални медии е едно, но използването им за превръщането на техните потребители в наши клиенти е съвсем различна игра.

Първо трябва да се научиш как да използваш платформата за продажба на продуктите си. След това започни да публикуваш съдържание, което ще накара потенциалните ти клиенти да се интересуват от тях. И накрая започни с рекламите.

И помни:

Не всички хора са в Инстаграм и не всеки бизнес е подходящ за там.

Да го разгледаме по следния начин:

  • Хората обичат да гледат храна (т.нар. food porn). Ако имаш сайт за рецепти, кулинария, напитки и т.н., Instagram е чудесно място за реклама.
  • Ако си фитнес треньор или модел, аудиторията ти определено е в Instagram
  • Ако си собственик на онлайн магазин там ще покажеш позитивната промяна, която продуктите ти ще донесат на хората. Използвай го!

Специалисти по хранене, диетолози, маркетолози, консултанти, блогъри, експерти по запознанства, коучове, кулинари, модели, звезди, спортни и всякакви други онлайн магазини – това е малка част от нишите подходящи за Инстаграм.

Затова преди да инвестираш време, усилия и пари в платформата, помисли дали аудиторията ти е в Инстаграм. Дали бизнесът ти е подходящ за там или по-добре да насочиш ресурсите си към друг канал. За целта виж това ръководство, което ще ти помогне да опознаеш потребителите си, за да таргетираш с лазерна точност!

😺 Е, имаш ли други идеи? Сподели ги в коментарите…

Сподели 😍

Остави коментар

avatar

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top