20 ТОП инструмента за успешен онлайн маркетинг, които да пробвате през 2017

Списък с най-добрите инструменти за анализ, дистрибуция и реклама в социалните мрежи и web, чрез които ще доминирате през 2017.

Успешен дигитален маркетинг без подходящи онлайн инструменти?

Няма как! Но как да разберем кои наистина си струват?

За целта направих малко проучване.

Събрах всичко, за което писаха по темата сайтове като Buffer, TheNextWeb и останалите популярни в бранша. Тествах инструментите, които споменаваха и отсях онези, които смятам, че си заслужават. Резултатът? 

Създадох списък с над 20 ТОП приложения за онлайн маркетинг, които си струва да опитате през 2017 г., за да увеличите влияинето си там. Разгледайте:

#1. Zest: най-новото съдържание за дигитален маркетинг


личният ми feed в Zest – кликнете на снимката за пълен размер

Преди да завладеем социалните мрежи с нашата дейност, добре би било преди това да сме в крак с най-новите тенденции и новини около дигиталния маркетинг.

За тази цел едно от приложенията, които използвам е Zest – безплатно разширение за Chrome, което при всеки нов отворен таб ще ви предложи последните новости от онлайн маркетинга от най-авторитетните източници в света.

Най-добрата част:

Всички статии са ръчно одобрени и споделени от маркетинг специалистите, част от общността на Zest, което прави съдържанието доста отбрано.

Може да си подредите новинарския поток по ваш вкус. В момента може да разполагате с цели 29 различни теми, от които да избирате.

Може да сортирате статиите по най-нови, брой кликове и брой споделяния.

Ако се интересувате от маркетинг – Zest ще ви стане любим!

#2. Panda 5 – супер визуални ресурси


Личният ми профил в Panda 5

След като научите тенденциите чрез Zest, време е да приложите наученото, представяйки бизнеса си по най-добрия визуален начин.

За целта ще имате нужда от източник, който да ви доставя ресурси за графичното оформление на представянето ви в социалните мрежи, и не само.

Инсталирайте Panda в браузъра Chrome (има и web версия) и с всеки нов таб ще получавате поток от информация, който може да използвате за вдъхновение при следващия ви Фейсбук статус, реклама или нова статия в сайта ви.

След като си настроите източниците (цели 9 възможни опции с новини от сайтове като: Behance, Product Hunt, Dribbble, Inbound.org, Medium, The Verge) ще получавате най-новото от тях при всеки таб, който отворите в браузъра.

Приложението има страхотна безплатна версия и платена за $4.99/месечно.

#3. Piktab – перфектният източник за визуално оформление!


Влюбен съм в това разширение за Chrome! Защо ли?

Защото всеки път щом отворя нов таб (напоследък не спирам да го ползвам) пред очите ми се появяват страхотни безплатни снимки, които мога да ползвам за новата си статия или реклама във Фейсбук, невероятно ефектни иконки, векторни изображения и изобщо каквото се сетите за по-добрата визия на дигиталния ви маркетинг! И всичко това може да си го изтеглите напълно безплатно!

Piktab е инструмент, който събира на едно място най-добрите безплатни ресурси от няколко десетки специално подбрани сайта.

Най-добрата част:

Може да си настроите източниците изключително по ваш вкус!

Огромен списък с ресурси, от които да избирате!

Тъй като най-често имам нужда от безплатни снимки, иконки и векторни графични файлове, точно и такива източници съм подбрал да ми излизат!

Това не е всичко! Piktab има и още много полезни възможности, но ще спра до тук и ще оставя на вас удоволствието да ги откриете.

#4. Refind: домът на най-добрите статии в web [FREE]


Ще ви споделя една тайна!

Refind е един от основните източници, който използвам, за да ви изпращам някои от най-полезните материали в интернет чрез нашия мейл бюлетин.

И ако и вие търсите подходящ ресурс за т.нар. „Content curation“ – начин да откривате идеи и да споделяте вече създадено добро съдържание във вашите социални профили – това безплатно приложение ще ви свърши страхотна работа!

Освен уеб версия, инструментът има и разширение за Chrome, което лично аз предпочитам, защото така мога да си запазвам линкове за по-късно.

Има и приложение за  iOS and Android!

#5. Adobe Spark – създаване на Facebook видео за минути


Много хора като мен имат следния проблем:

Професионалният софтуер за създаване на видео е прекалено сложен и отнема време да се овладее. Ако сте one man show няма как да се хванете и с това!

Затова потърсих лесна алтернатива, която само за минути да ми помогне да създам ефектно видео за Facebook, в което да обединя най-важното от статиите в LH.

Намерих такава в лицето на Adobe Spark – безплатен нструмент, чрез който много лесно ще създавате видео истории чрез снимки, клипове, текст и иконки, за да подсилите маркетинга си в социалните мрежи и особено във Facebook.

Най-добрата част:

Повечето подобни безплатни инструменти поставят своето лого в края на видеото, което създавате чрез тях. Тук това го няма – няма го да!!!

Така видеото ви ще изглежда още по-професионално!

Бележка: снимката отдолу показва реален пример от страницата на LH

Освен че много лесно ще може да споделите готовото видео в различни социални платформи, ще имате възможност и да изтеглите видео файла на десктопа си.

Това е предпочитания от мен вариант, след което бързо качвам клипа във Facebook страницата на LH, настройвам статуса + линк, слагам отложено пускане и само за няколко минути имам ефектен статус, резюмиращ поредната ни полезна статия:

#6. Gifs – създава персонализирани GIF-чета в браузъра


Освен видеото, gif-четата са другия медиен формат, който привлича вниманието на потребителите в социалните мрежи.

Gifs е сайт, който ще ви предложи опцията да си създавате персонализирани гифчета от видео, снимки с възможност за добавяне на текст.

Може да вземете каквото и да е видео (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube и т.н.) и много бързо да си направите гифче, което да споделите.

Освен това, може да добавяте ефекти към гифчетата, както и да използвате вече качените в сайта, които да споделите. Ако не ви се създават, може да използвате още и тези от сайтове като giphy.com или popkey.co.

Полезно:
Ако имате Facebook страница за мода, продавате дрехи, чанти, обувки – неща, които изискват качествени GIF анимации, препоръчвам ви да използвате този инструмент – резултатите са прекрасни.Вижте още и:
→ Как се прави GIF анимация – Софтуер за анимирани изображения
→ Как да си направя анимиран GIF от YouTube или от видео от десктопа

#7. CalendarX – за промотиране на събития


CalendarX е календар, чрез който феновете ви могат да ви следват. Веднъж щом последват календара ви, ще можете да промотирате събитията си към тях.

Приложението е чудесен помощник ако провеждате често събития или Facebook Live видеа и искате да ги промотирате сред последователите си.

#8. Rebrandly – персонализирани линкове за споделяне


Rebrandly е инструмент, чрез който ще създавате персонализирани кратки URL адреси. Всъщност, чрез тази услуга линковете може да са дълги, брандирани и определено доста по-запомнящи се от обикновените!

Как се използва: след като си направите акаунт, трябва да настроите ваш личен домейн (може да си вземете някой за около $10 или вече съществуващ ваш).

За по-бърза работа може да си свалите и разширението за Chrome и така лесно да брандирате линковете си за социалните мрежи. Ако и за вас късите и смислени статуси ви докарват добър резултат, този инструмент ще ви хареса!

9. Yala – откритието в тази статия!!!


Този робот знае перфектното време за публикуване във вашата Facebook страница!

Да, сериозно! Точно преди да изтрия този инструмент от списъка нещо ме накара да го пробвам. Направих си бърз профил в Slack и инсталирах бота.

Последвах инструкциите на тази дигитална мацка и само след няколко минути вече бях настроил няколко статуса, а благодарение на т.нар. mashine learning бота щеше да реши кога ще е най-ефективното време да пусне статусите ми.

Да, Yala използва сложни алгоритми да определи най-доброто време за публикуване във Facebook и Twitter (скоро и в Messenger, LinkedIn и Instagram).

Най-добрата част:

Макар да няма красивия интерфейс на попуялрните инструменти за отложено споделяне в социалните мрежи като Buffer например, Yala е страхотен безплатен начин да споделяте съдържание и то в най-подходящото време!

Как работи?

Много просто: пишете текста на статуса + линка в полето за чат в Slack и давате ентер, избирате къде да се публикува – може и в личния ви профил.

Остава само да решите веднага ли да се пусне статуса или да оставите бота сам да прецени кога ще е най-доброто време да го сподели.

Бележка: За да видите всички постове, които сте настроили да се пуснат автоматично от Yala, в полето за чат напишете series.

В момента съм в процес на тестване, но Yala изглежда обещаваща!

10. Ghost Browser – браузър за висока продуктивност


Ghost Browser е браузър за хора, които управляват множество акаунти в социалните мрежи. Ако всеки ден ви се налага да влизате в няколко Facebook профила, инстаграм акаунт и т.н., то изключително неудобно е постоянно да влизате и излизате от един акаунт в друг – ако са от една социална медия.

Този браузър ще ви улесни изключително много като ви позволи да работите с няколко акаунта едновременно, без да се налага да излизате от тях.

11. Airtable – лесно създаване на бази данни от нов тип


Airtable е инструмент за създаване на бази данни, но по-много по-лесен начин от традиционния с Microsoft Access. Интерфейсът е изключително приятен и лесен за работа, подобен е на Google Sheets. Добавянето на данни е доста опростено, а освен това може да вкарвате и снимки и друга медия чрез „drag-and-drop“.

Ако трябва да изброявам предимствата на Airtable то статията ще стане прекалено дълга. Ще ви оставя сами да ги откриете, но имайте предвид, че са доста.

Чудите се как да използвате този инструмент като част от арсенала си за дигитален маркетинг? Препоръчвам ви готовите темплейти за рекламни кампании.

Airtable има и приложение за iPad, Mac, и Windows apps. В тази статия може да намерите цялото ревю на програмата и възможностите ѝ.

12. Acuity Scheduling: управление на срещи с клиенти


Acuity Scheduling е интересен инструмент! Чрез него клиентите ви ще имат възможност да ви насрочват срещи в удобно за вас време!
Вместо да проверявате всеки път календара, когато някой клиент иска да се срещне с вас, чрез това приложение може предварително да си настроите часовете, в които сте свободни, като ваканциите, празниците и почивките ви ще са блокирани автоматично и за тях няма да могат да ви насрочват среща.

Така никога няма да пропускате среща, а клиентите ви ще са предварително наясно кога сте свободен за тях, избягвайки неудобството да ви търсят.

Чрез WordPress плъгин-а работата на този инструмент става директно през вашия сайт. Така потребителите ще могат директно от там да си „буукват“ час.

За повече информация вижте и ревюто на приложението.

13. Facebook Lead Ads – събирайте мейли във Facebook


Facebook Lead Ads е чудесен инструмент за реклама във Facebook, който у нас все още доста малко се използва за събиране на мейли.

Вместо да показвате на хората реклами само с изображение и линк и да се надявате някой да кликне, тук идеята е да се попълва форма за абонамент/регистрация и така директно да вземете контакта на потенциалния ви потребител.

Това е възможност да събирате мейли на заинтересувани от бизнеса ви читатели, след което да си създадете списъци с таргет аудитории и Lookalike такива, които след това да „облъчвате“ с послания.

Съвет: препоръчвам ви за този формат да си направите и т.нар. Lead Magnet – безплатна книга или полезен шаблон например. Така ефектът ще е доста по-голям, а рекламата ще ви излезе по-евтино.

14. Creative Hub – тестване изгледа на Facebook реклами


Creative Hub е изключително полезно място, което малко хора знаят.

Тук може предварително да тествате как ще изглежда рекламата ви в различните формати и при различните устройства. Задължителен инструмент ако се занимавате професионално с Facebook реклама и искате да изпипате всичко докрай!

15. TypeForm – супер ефективни анкети!


Благодарение на този инструмент и тази статия получих ценна информация за аудиторията на LH. TypeForm беше част от стратегията ми, която целеше да науча повече за проблемите и трудностите, с които се борят нашите читатели и резултатите бяха наистина много ценни данни.

Може да го използвате в стратегия като тази например: Facebook реклама към ландинг страница, в която има вградена анкета на TypeForm и т.н.

Ако не ви допадне TypeForm, направете си анкетата с Google Forms.

16. MeisterTask – удобно управление на задачите


MeisterTask ще ви помогне да управлявате всички задачи, свързани не само със социалните мрежи, но и с останалата част от живота и работата ви.

Инструментът притежава всичко необходимо за воденето на подредени бележки, календар, автоматични задачи, нотификации, срокове и т.н.

17. Chatfuel – чат бот за Facebook – FREE


Да не сложим инструмент за създаване на чат бот? През 2017 г.? Абсурд!

Ако искате да създадете интелигентен чат бот за Facebook, безплатният Chatfuel for Facebook ще ви свърши отлична работа, без никакъв код – стига да сте наясно как точно искате да го приложите в дигиталния си маркетинг.

Може да го научите какви въпроси може да зададат клиентите ви – и какво да им отговори бота, след което той автоматично да им изпрати съобщение.

Да изпрати карта на местоположението, да информира кога е отворен магазина ви или каквото и да е друго свързано с бизнеса ви. Може да създадете бот за тези неща и за още много други. Ако тази услуга не ви допадне, пробвайте Rebotify.

18. Quinly – подробен анализ на Facebook страница


Безплатният план на Quintly ще ви даде достъп до подробен анализ на до 3 Facebook страници. За 14 дни (безплатния тест) ще можете да научите доста за споделянията, лайковете, коментарите, ръста или спада на потребителите.

Ако вкарате 3 страници бързо ще може да направите сравнение между тях.

След като си направите акаунт, добавете тези статистики, които най-много ви интересуват и анализирайте резултатите.

19. Websta – страхотен инструмент за анализ на Instagram


WEBSTA е чудесен аналитичен инструмент за Инстаграм и не само. Чрез него ще можете също и да отговаряте на коментари, да си създавате персонализиран фийд от Инстаграм акаунти, които ви интересуват, да изследвате топ hashtag-ове.

20. Post Planner – любим инструмент за автоматично споделяне


През последните години изпробвах доста инструменти за автоматично/отложено споделяне. Тествах Buffer, Hootsuite, и много други. Накрая се спрях за постоянно върху PostPlanner, защото – тук е най-бързо, най-лесно и с най-много опции.

Част от тях са:

  • Задаване на различни часове за споделяне за различните канали

  • Създаване на общи списъци от канали за кръстосано споделяне
  • Страхотна банка с идеи и примери за статуси – цитати, изображения, най-четени статуси в популярните статии и т.н.

  • Анализ на най-споделяното, коментираното, харесваното – полезно!

Въпреки, че аз ползвам платения акаунт (около $90 на година), безплатният вариант също ще ви даде доста ползи и удобство при автоматичното споделяне.

P.S. Ако не ви допада PostPlanner, препоръчвам ви руския Amplifr, който е супер удобен и ефективен в работата с автоматични споделяния.

21. Canva Design School – супер уроци за визуални криейтиви


Една от най-важните елементи на успешната рекламна кампания или органичен статус в която и да е социална мрежа е визуалната част – снимката!

В тази област има много какво да се учи и експериментира, но за щастие от Canva ни спестяват огромни разходи като ни предоставят тези страхотни уроци.

Съветвам ви да ги разгледате внимателно!

22. Facebook Insights – най-подценяваният помощник!


Може би това, че е наличен във всяка една Facebook страница го направи незабележим за доста „специалисти“ по Facebook маркетинг.

Истината е, че въпреки неглижирането си, това е доста мощен инструмент за анализ на статусите, които споделяте. Защо смятам така?

Винаги, преди да реша кой пост си заслужава да boost-на влизам в Insights и преглеждам показателя Engagement Rate. Така решавам дали си струва.

Това не е единственото оръжие на Insights!

Преди седмица се зарових в репорта на инструмента и така успях не само да видя силата му, но и да си направя страхотен анализ на статусите, които съм пуснал през последните 6 месеца (ако ви се занимава, вижте това ръководство за целта).

Резултатите?

Благодарение на това вече знам кои са постовете, които най-много се споделят, тези, които ви ангажират най-много. Казано накратко: вече знам какво най-много ви харесва, за да създавам повече от него.

И всичко това благодарение на вградения безплатен Insights!

Това не е всичко!

В Insights можете също и да добавите списък с вашите конкуренти, за да ги следите отблизо, да виждате кои техни постове се харесват най-много и т.н.

Инструментът може да намерите като влезете във Facebook страницата си. Ще видите линка горе в лентата при останалите административни линкове.

Важно: не пропускайте да използвате и другия подценяван инструмент във Facebook – Audience Insight!

Вижте още и инструментите за анализ на Pinterest и Twitter:

  • https://analytics.twitter.com
  • https://analytics.pinterest.com/

23. Pixel Caffeine – плъгин за създаване на Facebook аудитории


Pixel Caffeine е съвсем нов, безплатен WordPress плъгин на AdEspresso, който ще ви позволи да създавате персонализирани аудитории директно в сайта си!

В последните няколко рекламни статуса в LH използвах аудитории създадени именно чрез този плъгин и резултатите бяха доста добри.

Причината за това е, че чрез него (можете да направите същото и в PowerEditor) създадох аудитории към специфични статии от lifehack.bg, за да насоча рекламата по-прецизно или да правя ремаркетинг във Facebook.

Аудиториите се прехвърлят автоматично във вашия рекламен акаунт.


БОНУС

За да е успешен маркетингът ви в социалните мрежи ще ви трябват и:

Важно:

Ако имате нужда от помощ, ако се налага да пишете на Facebook за някакъв проблем тези два линка ще са ви доста полезни:

———

Ваш ред е:

Кои са любимите ви инструменти?

Благодаря ви, че останахте до края на статията! Надявам се, че намерихте поне 1-2 нови инструмента, които ще улеснят натовареното ви ежедневие и най-вече ще ви помогнат да правите по-успешен бизнес в интернет!

Има ли полезен инструмент, който пропуснахме?

Би било страхотно да го споделите с нас в коментарите отдолу. Благодаря ви!

19 Коментара

  1. Христина каза

    Чудесно! Най-вече благодаря за Adobe Spark, спестихте ми часове ровене и подбор на подобно приложение. Браво!

  2. Енис каза

    Здравей ! Много добра статия с уникално полезни инструменти , не знам дали е новост , но при създаването на видеоклип реално излиза логото на компанията в последните няколко секунди. Говоря за Adobe Spark .

    1. Hristo Stoyanov каза

      Здравей, благодаря за коментара. Да излиза, но има опция да се махне. Виж по-надолу в коментарите съм показал как става :)

      Поздрави,

      1. Енис каза

        Извинявай , но никъде не виждам нещо подобно долу в коментарите :)

        1. Hristo Stoyanov каза

          Здравей, няма проблем. Ето как става: като си направиш видеото и кликнеш на опцията за споделяне Share там избираш на Edit details и ще видиш една отметка, която просто трябва да махнеш. Ето и скрийншот – http://imgur.com/a/Q60jM

          Поздрави,
          Ицо

  3. PetkanDiv каза

    Браво Пич,
    адмирации

  4. Надя каза

    Поздрави и благодарности за полезният и богат на информация сайт!
    И един въпрос… има ли подобно приложение на Ghost Browser което да може да се добави в Mozilla Firefox?

    1. Христо Стоянов каза

      Здравей Надя, Благодаря ти :)

      За съжаление не, това си е самостоятелен браузър

      Поздрави

  5. Пепи Маркова каза

    Много полезна статия за начинаещ като мен! Благодаря!

  6. Илиян каза

    Тези инструменти са върха! Благодаря ти!

  7. Момчил каза

    Hristo, великанско!

  8. Андрея Френгов каза

    Благодаря за страхотната статия! Много добре синтезирана информация, чудесно поднесена и изключително полезна. Христо, ако тези дни започне да те сърби отзад, то това е защото даде уникално полезна информация за начинаещи и напреднали и то напълно безплатно. Хората искат стотици левове по семинари за много по-бедни презентации от тази статия. От нас единствено се изисква да прочетем подробно ресурсите, които си предоставил.

    По принцип не пиша коментари, но тук се почувствах длъжен да го направя :)

    Браво!

  9. Kiril Mihaylov каза

    На продавача на щастие … Признателният свят. Благодаря!

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!

Искаш ли да ти доставям супер полезно съдържание и информация - директно в пощата ти?
Бъди сред първите членове!!!

Научи първи

Въведи своя мейл адрес и аз ще ти пиша, когато отворим
Искам да разбера, когато отвори клуба
Този списък е само хора, които желаят да станат членове на BusinessHACK
Бъди сред първите членове!!!

Научи първи

Въведи своя мейл адрес и аз ще ти пиша, когато отворим
Искам да разбера, когато отвори клуба
Този списък е само хора, които желаят да станат членове на MindHACK

ПРЕДСТАВЯМЕ ВИ
VIP клуб MasterHACK

Click Me